Skip to main content

Het valt mij op dat vaak de programma´s niet overeen komen met wat er in de gids staat.

Voorbeeld: op MTV maken ze reclame dat er elke dinsdag vanaf 22:00 Teen mom the new chapter en daarna teen mom UK komt. Als ik op tv gids.nl kijk zie ik dat ook staan. De tv gids op de tv geeft een ander programma aan. Als ik om 22:00 klaar zit dan is het programma ‘ridiculous’ en daarna komt wel teen mom uk. Maar the new chapter is dus niet op tv? 
 

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

@Ninavnn Welkom op het forum. 

Erg irritant als er niet uitgezonden wordt wat je verwacht. De informatie die in de gids staat krijgen wij aangeleverd vanuit de zender. MTV dus in dit geval. 

Op het moment dat zij later toch besluiten iets anders uit te zenden hebben wij dus andere informatie. 

Ik heb de situatie doorgezet naar mijn collega's van het iTV team. Zodat zij kunnen vragen of dit verbeterd kan worden. 


Goedemiddag @Ninavnn,

ik kan het van vorige week helaas niet meer nakijken, maar wanneer ik kijk naar wat er gisteren is uitgezonden, dan komt dat overeen met de verwachting. Eerst ‘The next Chapter’ en daarna ‘UK’

Ik ga er dan ook vanuit dat het goed is/blijft zo. Mocht dat niet zo zijn, dan horen we dat graag.


Het valt mij op dat vaak de programma´s niet overeen komen met wat er in de gids staat.

Voorbeeld: op MTV maken ze reclame dat er elke dinsdag vanaf 22:00 Teen mom the new chapter en daarna teen mom UK komt. Als ik op tv gids.nl kijk zie ik dat ook staan. De tv gids op de tv geeft een ander programma aan. Als ik om 22:00 klaar zit dan is het programma ‘ridiculous’ en daarna komt wel teen mom uk. Maar the new chapter is dus niet op tv? 
 

Weet iemand hoe dit kan en hoe dit opgelost kan worden?

Bij NPO december 2022 het zelfde, althans soortgelijk probleem geconstateerd : De gids gaf op NPO 2 “journaal” aan, bleek net als op NPO 1 het WK-voetbal-journaal te zijn. 

bij NPO 1 werd het wel goed weergegeven, daar stond dus WK-voetbal-journaal. Even uit mijn hoofd stond er bij NPO3 / Zapp dat het journaal voor doven en slechthorenden was, en dat klopte wel. Het gewone journaal was echter niet te vinden.


Goedemorgen @Ekron,

Op welke datum gebeurde dit? (en welke tijd?)


Goedemorgen TijtheMan,

 

Meerdere dagen achtereen afgelopen weken, o.a. eind van de middag, begin van de avond.

Ging dan steeds over een foute weergave van de journaaltitel bij NPO2, waarbij in de gids WK-journaal op NPO1 stond en was, normaal nieuws op NPO2 stond, maar ook dat was WK-journaal, en NPO3 was normaal nieuws met gebarentaal. Het gewone nieuws zonder gebarentaal als geprogrammeerd op NPO2 was er dus feitelijk niet. Dagen achtereen.

NPO1 en NPO3/ZAPP stond wel goed.

De programmagids waar het hier over gaat was die van de NPO zelf.

M vr gr,

Eduard


@Ekron,

Ik heb de journaals tussen 16:00 en 22:00 van afgelopen vrijdag en zaterdag even bekeken op alle drie de NPO kanalen, maar ik zie geen bijzonderheden. Voor aanvang van het journaal op NPO2 is er wel een verwijzing naar ‘NPO1 Extra’ voor gebarentaal, maar dan speelt daadwerkelijk het reguliere journaal af.

Wil dus niet zeggen dat het op alle dagen goed is gegaan, alleen dat het op de dagen die ik gecheckt heb goed lijkt te zijn. Dus als je me een duidelijkere richting kan geven waar het wel fout is gegaan, dan kan ik dat bij de NPO beleggen. 


Goed te lezen dat het kennelijk opgelost is.

M vr gr,

Eduard