Skip to main content

Dat is wel raar. Want  als je 200 uur mag opnemen (intussen 300 uur) neemt dat nooit meer dan die hoeveelheid ruimte op de server in beslag. Hoort gewoon bij het pakket toch? Andere providers doen dit ook zo. Gewoon een maximumruimte nemen. Dan kom je de klant tegemoet. En niet na een jaar eraf halen

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt torigineel topic]

Of het mogelijk maken om ze op een harde schijf op te nemen.


Of het mogelijk maken om ze op een harde schijf op te nemen.

Dat gaat nooit meer gebeuren, was wel handig, ik heb toen veel op DVD opgenomen, maar i.v.m. allerlei (auteurs)rechtenkwesties van de film- en serie-makers is dat verboden geworden. Je kunt ook nergens meer recorders nieuw kopen en die werkten trouwens analoog , dus daar zou je nu toch ook al niets meer aan hebben @Dutchie61 

Dat KPN maar een jaar of maximaal X Gb opslag toestaat is een beleidskwestie, werkt bij Ziggo net zo.

 


Het is niet alleen de serverruimte, die is voldoende. 

Want bijvoorbeeld 1 film staat er 1 keer op en kan door meerdere gelijktijdig bekeken worden.

 

De belangrijkste reden is Auteursrechten.

En Brein zit daar echt bovenop.

 

Op een eigen harde schijf gaat niet werken, alles is beveiligd.


Of het mogelijk maken om ze op een harde schijf op te nemen.

Je kunt ook nergens meer recorders nieuw kopen en die werkten trouwens analoog , dus daar zou ju nu toch ook al niets meer aan hebben @Dutchie61 

 

Valt wel mee.Ik heb nog steeds 2 recorders,1 Betamax mono, 1 VHS stereo. Banden oa van de 1e vlucht van de Space shuttle, Live Aid 1985 (compleet, niet zoals de DVD waar een hoop niet op staat) en diverse concert opnames.

 


@Dutchie61 

Je hebt ze nog.

Maar je kan ze niet meer kopen. (schrijft @N.N. )

Worden al jaren niet meer gemaakt.

 

En zoals ik al vermelde, de reden is de auteursrechten. 

 

Persoonlijk vind ik 1 jaar ruim voldoende.😉


Het is niet alleen de serverruimte, die is voldoende. 

Want bijvoorbeeld 1 film staat er 1 keer op en kan door meerdere gelijktijdig bekeken worden.

Inderdaad

De belangrijkste reden is Auteursrechten.

Ja, dat vermoed ik ook, heel sterk.

En Brein zit daar echt bovenop.

Ja ?

Op een eigen harde schijf gaat niet werken, alles is beveiligd.

Daarom blijf ik zelf ver weg bij het kpn systeem ( ik kom het wel vaak tegen bij anderen )

Ik/wij gebruiken met veel genoegen de diensten van een kleinere kabelclub met DVB-C over coax ( omgezet van af glasvezel ) met een eigen harde schijf opname mogelijkheid.

 


 

Op een eigen harde schijf gaat niet werken, alles is beveiligd.

Daarom blijf ik zelf ver weg bij het kpn systeem ( ik kom het wel vaak tegen bij anderen )

Ik/wij gebruiken met veel genoegen de diensten van een kleinere kabelclub met DVB-C over coax ( omgezet van af glasvezel ) met een eigen harde schijf opname mogelijkheid.

 

 

Het is niet alleen bij KPN, maar bij alle providers.

Zoals ik al vermelde, BREIN controleert het.

Dus bij alle providers is het digitale signaal opname beveiligd. 

 

Vroeger in het analoge tijdperk kon dat ook al en gebeurde het op kleine schaal.

 

Persoonlijk vind ik 1 jaar ruim voldoende en wij willen er ook niet extra voor betalen.😉


Zoals ik al vermelde, BREIN controleert het.

Wat heeft stichting Brein daarmee te maken?

KPN zou die termijn, naar mijn mening, best langer mogen maken mits ze daarover overeenstemming heeft met de zenders.


Zoals ik al vermelde, BREIN controleert het.

Wat heeft stichting Brein daarmee te maken?

KPN zou die termijn, naar mijn mening, best langer mogen maken mits ze daarover overeenstemming hebben met de zenders.

 

Ik ga ervan uit dat ik jou dit niet hoeft uit te leggen.

Maar zo te zien wel.

 

Brein controleert alles wat met auteursrechten etc. te maken heeft.

Ook bij Providers.


Zoals ik al vermelde, BREIN controleert het.

Wat heeft stichting Brein daarmee te maken?

KPN zou die termijn, naar mijn mening, best langer mogen maken mits ze daarover overeenstemming hebben met de zenders.

 

Ik ga ervan uit dat ik jou dit niet hoeft uit te leggen.

Maar zo te zien wel.

 

Brein controleert alles wat met auteursrechten etc. te maken heeft.

Ook bij Providers.

Het is gewoon niet juist wat je beweert en dat is waarom ik reageer. Stichting Brein heeft niets te maken met de termijn van het bewaren van opnames. Vermeldt anders eens de bron waar je dit gelezen hebt.


Ach, er wordt (en werd vroeger op harde schijven, en nóg vroeger op VHS) gigantisch veel opgenomen, maar bitter weinig teruggekeken.

Juist door die termijn van een jaar moet je af en toe wel iets terugkijken, als die beperking er niet is blijft het er helemaal bij. 

Nou ben ik iemand die wel regelmatig opgenomen programma’s terugkijkt, maar ook ik heb er al moeite mee om alles bij te houden. Bij hooguit 20, 21 % gebruik van de ruimte. Als ik hier dan lees dat mensen soms 80, 90 % in gebruik hebben, dan ben ik ervan overtuigd dat dat never nooit meer allemaal teruggekeken gaat worden, @KeesYagi, @Dutchie61, @N.N. e.a.


Want  als je 200 uur mag opnemen (intussen 300 uur) neemt dat nooit meer dan die hoeveelheid ruimte op de server in beslag.

Dat klopt. Maar KPN bepaalt hun kostprijs niet door voor iedereen apart 200 of 300 uur opslag te huren. In plaats daarvan wordt een “opname” gedeeld met iedereen die diezelfde “opname” gepland had; er is niet 2 keer zoveel ruimte nodig als 2 keer zoveel abonnees een uitzending bewaren. KPN zal dus uitgaan van gemiddeld gebruik.

Ik weet niet* of domweg álles een jaar op de server staat bij (de leverancier van) KPN, of alleen alles dat door minstens één abonnee bewaard is. Maar langer dan een jaar bewaren is misschien niet zo simpel als het lijkt.

*) wel nieuwsgierig trouwens!


Weet dat er maar één masteropname vastgelegd is en dat jouw opname niets anders is dan een minuscuul recordje in de database voor een tijdslot (uitzending) in die masteropname. Het maakt qua opslag dus nagenoeg niets uit of je nu 200, 300 of 700 uur aan opnames zou vastleggen.

Ik neem aan dat uitzendingen in de masteropname die niet door een abonnee zijn "opgenomen" ook verwijderd worden maar ook ik weet dat niet 100% zeker.


Reageer