Skip to main content

Hallo. Ik heb mijn tv en soundbar aangesloten zoals het beschreven staat, alles werkt, maar als ik de tv uit zet dan is de radio ook uit. Ik wil alleen geluid van de soundbar. Als ik het aansluit zoals beschreven is er geen signaal  .heb KPN glasvezel. 

Admin: eigen topic aangemaakt voor vraag, afgesplitst van topic

Van KPN decoder naar de soundbar een optische kabel aansluiten. Bijna elke soundbar heeft dat en vrijwel elke KPN decoder ook.

Dan kan je de soundbar aanzetten, de decoder aanzetten (op kanaal 801 en hoger) en zo direct radio luisteren zonder de TV aan te zetten.

Als je de nieuwste kleine 4K decoder hebt van KPN zie je daar de zendernummers niet op de voorkant dus dan kan je de TV even aanzetten om te zien op welk kanaal je moet zijn. En dan snel weer uit :-)


Laat je de ontvanger wel aan, @Snapniet ? Die moet op een radiozender (v.a. 801) staan. In beide aansluitmogelijkheden die @joop2011  noemt kan het televisietoestel uit als je een radiozender op de ontvanger aan hebt.

Ontvanger via hdmi naar TV en ontvanger via optisch naar soundbar.

of

Ontvanger via hdmi naar soundbar en soundbar via hdmi naar tv.


Hallo. Ik heb nu wel radio zonder de tv aan. Maar als ik de tv aan zet en het volume harder of zachter zet dan reageren zowel de tv als de soundbar. Ik wil alleen de soundbar horen. Als ik allebei de kabels aansluit werkt alleen de soundbar, ook op de tv maar dan heb ik ook het radio scherm  op de tv   zet ik dan de tv uit dan gaat de radio ook uit.


Ik denk dat je bedoeld:

ook op de tv maar dan heb ik ook het radio scherm  op de tv   zet ik dan de tv uit dan gaat de soundbar ook uit.

Dit is als TV en soundbar onderling (ook) een hdmi verbinding hebben. Dus bij optie 1.
Maar dat zou ook het geluid van de tv automatisch uitgeschakeld moeten zijn d.m.v. het hdmi-cec protocol.

Maar heb je in jouw tv niet de mogelijkheid via het menu de tv-luidsprekers uit te zetten (dus niet met mute, maar uit). Dat heb ik hier wel namelijk. 


Hallo, ik heb op de tv het geluid uitgeschakeld via het menu door optisch aan te geven. Nu heb ik al het geluid via de soundbar. Zowel  tv als radio .alles werkt nu zoals ik het wilden hebben. Bedankt voor het advies. 


Graag gedaan. Daar zijn we voor. Geniet ervan! 


Hah, super dat Peter hier heeft geholpen. Fijn dat het is opgelost, Snapniet! :)


fijne reacties en oplossing gekregen. Allemaal bedankt.