Skip to main content

Ik gebruik een Arris box om radio te luisteren. Echter, radiosignaal valt veel te vaak weg voor korte of langere tijd. Opnieuw opstarten van de arris box kan probleem soms verhelpen, niet altijd. Internet lijkt echter wel robust te werken. Ideeen waar het probleem zit? 

 

Dat is lastig. Overigens: welke Arris box, er zijn er 2. Totaal verschillend.


VIP5202. Die is al een keer vervangen en dat leverde geen verbetering op, helaas. 

 


Okee, dank. Via optisch audio kabeltje met je soundbar of versterker verbonden? En daarop de haperingen?

Hoe oud is dat kabeltje? Er kan een breukje in zitten waardoor het signaal er af en toe niet goed door komt.

Hoe gaat het (radio)geluid als je het via je televisie toestel beluistert?


optisch met nieuwe kabel. Als ik de arris box uit en weer aanzet heb ik meestal weer geluid, maar voor korte duur. 


VIP5202. Die is al een keer vervangen en dat leverde geen verbetering op, helaas. 

Lijkt me onwaarschijnlijk dat 2 boxen het probleem hebben. Een tweede apparaat met optische ingang heb je uiteraard niet. Maar heb je wel een tv met optische uitgang. Probeer het daar eens een dag mee. Moet ie wel aan natuurlijk, maar het is maar om te testen.


Ik vraag me af of het probleem niet bij KPN ligt in plaats van bij mij thuis? 


Voor zover ik weet is hier niet een bekend issue mee, ik zie dat PeterG al wel een paar goede tips geeft. Heb je die nog kunnen proberen @tk5?


Hoi

Andere verbinding gebruikt, maar probleem blijft :-(

 


Hallo @tk5 ,

Koop een mooie DAB+-radio. Die werkt niet via internet. En dan kan jij ongestoord naar de radio luisteren. 


Daarvoor heb ik geen duur KPN abonnement. Als dingen niet werken moet KPN ook niet adverteren dat er radio beschikbaar is via hun systeem. 


Ik had met mijn Pioneer receiver hetzelfde probleem, internet radio viel steeds uit na een minuut of 10.

Van alles geprobeerd en niets hielp.

Uiteindelijk het IP adres van de receiver in de router in DMZ  ingevoerd en sindsdien geen problemen meer met internet radio.

 

Dit werkt overigens bij Ziggo netzo.