Skip to main content

Goedemorgen, wij hebben sinds een week regelmatig de foutcode STB-NMC-400 op de TV, wij hebben alles bekabeld naar 2 TV ontvangers. Als we de code krijgen is op het modem te zien dat de ledjes van internet en ook vaak wifi niet branden. Dit gebeurt zeer regelmatig op een avond vaker wel om de 10-15 minuten. Ook al meerdere malen het modem gereset, ook stroom van modem en/of tv ontvangers onderbroken etc. maar dit lost het probleem maar tijdelijk op. 

Heb je een glasvezel aansluiting of een VDSL aansluiting?

Als glasvezel, welk type NTU/ONT (glasvezelkastje) heb je?

Welke Experia/KPN Box heb je?


wij hebben gewoon kabel geen glasvezel. 


Experia box v10


Dan ligt het in ieder geval niet aan aan de NTU/ONT want die heb je niet.

Ik hoop dat er snel een moderator van KPN zal reageren om hier in te duiken.


Ik heb zeker 4 maanden last van deze stb NMC-400 storing!

Ik maak gebruik van een DVC 1200 set. 1 aan de Internet box is de meterkast en de ander in een kamer 5 meter verder , gekoppeld aan de tv ontvanger.

Het gebeurd vaak s avonds laat en alleen de TV valt uit. Het witte lampje blijft altijd branden op de DVS. 

Door de DVS even spanningsloos te maken hersteld de tv zich.

Als ik de hele dag de radio aan laat staan levert dit geen enkel probleem op. Het probleem uit zich dus alleen op de TV, dus bij niet op de radio, via de tv ontvanger!


@Ben Pronk en @Paul Daniels 

 

Vooral een DVS is vragen om problemen.

Normaal blijft, als het goed is, blijft je internet en WIFI gewoon doorwerken.

Alleen de KPN tv decoder heeft dan normaliter problemen door de DVS die er tussen zit.

Reden is de steeds grotere verstoring op het 230 volt netwerk.

Eigenlijk is het 230 volt netwerk hier ook niet voor gemaakt.

 

Ik lees echter dat bij @Paul Daniels ook de lampjes (LEDjes) op de Experiabox v10 wegvallen (uitgaan)

Dan kan het ok zijn dat de Experiabox defect is.

 

Je kan gratis 0800-0402 bellen.

OF

Vul je profiel gegevens van dit forum zo compleet mogelijk in, dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dat een paar dagen duren. 

 

Beste is en blijft UTP kabels en een indien nodig een goede switch (die IPGM Snooping ondersteund). 

 

P.S.

Welke KPN tv decoder heb je? 


Maar waarom blijft de radio het wel doen via dezelfde KPN tv decoder?  De radio staat de gehele dag aan!

Ik heb een ARIS  VIP 2952 V2 uit 2018-5


Ik heb 2 tv ontvangers, toevallig deze week een vervangen zijn beide van Arcadyan HMB2260


De Arcadyan HMB 2260 is ondertussen een oud beestje, maar werkt nog goed.

 

Zit er een DVS tussen?

Want ik denk dat dat de boosdoener is.

 

Radio heeft heel veel minder bandbreedte. 


Ik heb deze HMB 2260 toch pas vorige week van KPN gekregen omdat de vorige tv ontvanger nog maar een paar dagen zou werken. Er zit verder niks tussen de ontvanger en de TV, aangesloten met een HDMI kabel. 


Ik heb deze HMB 2260 toch pas vorige week van KPN gekregen omdat de vorige tv ontvanger nog maar een paar dagen zou werken. Er zit verder niks tussen de ontvanger en de TV, aangesloten met een HDMI kabel. 

 

Dat is ok, maar dat is niet de vraag is. 

De vraag is: Wat zit er tussen de KPN tv decoder HMB2260 en de Experiabox of Box12? 

Of te wel: wat zit er allemaal tussen deze 2.


Daar zit niets tussen, verbonden met UTP kabel cat 5.

Maar hier zit volgens mij het probleem niet, het modem valt uit, zowel de wifi als internet.

Dit komt na enkele minuten vaker wel weer terug. 

De storingen worden ook altijd meer volgens mij, maar dan korter van duur ( tiental seconden).

De wifi valt geregeld uit dit merk ik vooral overdag omdat de verbinding met de laptop dan uitvalt, deze heb ik wel via de wifi aangesloten. Dit signaal varieert ook heel erg, van maximaal naar nog 1 streepje op de laptop. 


@Paul Daniels 

Vul je profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderator (KPN medewerker) het voor je nakijken.

I.v.m. drukte kan dit een paar dagen duren.


@Paul Daniels Welkom op het forum. 

Wat balen dat je verbinding regelmatig wegvalt en dat je deze foutcode krijgt. 

Ik controleer graag of ik iets voor je kan betekenen. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


Ik heb het forum profiel ingevuld. 


@Paul Daniels Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Als ik een aantal metingen uitvoer dan zie ik inderdaad een aantal wegvallende verbindingen. 

Het zijn alleen geen wegvallende verbindingen in de centrale of op weg naar de woning. 

Klopt het dat je recent een nieuwe Experiabox hebt ontvangen? En zijn de kabels in de woning allemaal nagelopen? Ook de kabel die naar de Experiabox gaat? 


Ik heb geen nieuwe experiabox ontvangen maar een tv ontvanger HBM 2620 (van 20213!!!)  De lampjes op de experiabox van wireles en internet gaan geregeld uit, meestal herstelt alles zich van zelf. een heel enkele keer brand dan ook het lampje van service rood. Ook komt het vaak voor dat het geluid wel verder gaat maar het beeld stilstaat. Dat wireles vaak uitvalt merk ik op de laptop omdat geregeld de wireles verbinding wegvalt en ik weer opnieuw moet verbinden. Ook het signaal van deze verbinding is normaal sterk maar valt ook geregeld terug in sterkte. 

Ik heb de kabel van de KPN doos naar de experia box ool al eens verwisseld. Moet ik anders deze kabel nogmaals vervangen? Dan kijk ik of ik er nog een heb. 


@Paul Daniels Ik heb in dit geval toch een monteur aangestuurd. 

Omdat ik het vermoeden heb dat er iets met het aansluitpunt aan de hand is. 

De monteur staat voor nu gepland voor morgen (Donderdag tussen 08:00 en 12:00). 

Je hebt hierover ook een sms en e-mail ontvangen. Mocht het bezoek van de monteur niet uitkomen dan kun je deze zelf herplannen.Â