Skip to main content

Sinds de laaste update ervaar ik bij het radio luisteren, welke zender dan ook, regelmatig een fractie van een seconde een onderbreking tijdens de uitzending.

Ik heb alles al gestest, herstart, gereset, via MijnKPN de online oplosser doorgelopen, zonder resultaat.

Nu maar een ‘klachten’-formulier ingestuurd.

Regelmatig een onderbreking in het geluid maakt radio luisteren dan geen fijne activiteit @JanD. Aan het radiosignaal is met de update niet gewijzigd voor zo ver ik weet. Zou je een los topic hiervoor willen maken? Dan kunnen we samen met de Tv+ technici jouw probleem gaan oplossen. Zou je dan ook nog even als reminder willen aangeven hoe precies jouw aansluiting is qua geluid en wat en hoe de reset is uitgevoerd? Met zoveel mogelijk informatie, kan dit hopelijk dan ook weer snel worden opgelost. 

Bij deze gedaan @Jeroen van KPN 

Ik heb de glaskast minimaal 2 minuten van de stroom gehad, ik heb de V10-router herstart, ik heb de TV+-decoder herstart, ik heb de TV+decoder een fabrieksreset gegeven. Ik heb via MijnKPN het storingsprogramma doorlopern en ik heb op 18-10-2024 via het klachten/vragen-formulier bovenstaande ook nog eens gemeld.

De klacht loop nog steeds, mijn vrouw wil niet meer naar de riao via de TV+ luisteren.

Het geluid onderbreekt op de tv zelf en ook als het geluid via SP/DIF naar de soundbar gaat.

We luisteren is de regel via de soundbar naar de radio om de tv niety aan te hoeven hebben.

Voor ons gevoel is de klacht ontstaant na de lmeest recente update, maar kan ik helaas niet hard maken.

We hopen wel op een oplossing.

Ik ga aan mouwen sjorren @JanD, mijn week was goed! Lief dat je het vraagt en goed dat je ons even herinnert. 🙂

Hapert het radio geluid ook als je het via de speakers van je televisie aan hebt?

Hapert het radio geluid ook als je het via de speakers van je televisie aan hebt?

Ja @PeterG , dat maakt geen verschil.

Okee. Dan zit het dus dieper dan de optische uitgang.

@JanD, ik neem dit deze week even mee om verder navraag over te doen. Maar ik heb ook nog een vraag voor jou.

Als je jouw soundbar (wat is het merk en type daarvan?) helemaal afkoppelt, stoort het radiogeluid dan ook via de tv op hdmi?

Hallo @Erik van KPN , een Samsung HW-S41T XN.

De test doe ik morgen.

Heb je meerdere DIW7022 kastjes JanD?

Heb je meerdere DIW7022 kastjes JanD?

Hallo @PeterG ik heb 1 TV+decoder.

Hallo @Erik van KPN , een Samsung HW-S41T XN.

De test doe ik morgen.

Hallo @Erik van KPN , ik heb vanochtend de S/PDIF-kabel losgehaald tussen de soundbar en de TV+decoder en ga het dit weekend in de gaten houden. Begin volgende week kom ik er op terug.

Oh jammer. Was benieuwd of een 2e het ook had. Al denk ik wel dat het een gevalletje omruil is.

Hallo @Erik van KPN , een Samsung HW-S41T XN.

De test doe ik morgen.

Hallo @Erik van KPN , ik heb vanochtend de S/PDIF-kabel losgehaald tussen de soundbar en de TV+decoder en ga het dit weekend in de gaten houden. Begin volgende week kom ik er op terug.

Hallo @Erik van KPN ik weet het antwoord al, de onderbrekingen blijven gewoon.

We zijn nu bijna een week verder, zit er al schot in de zaak, ik luister nog steeds ‘illegaal’😎radio via Ziggo, want het probleem is er nog steeds.

Dank voor het testen, Jan! Ik heb dit doorgegeven, maar nog geen update voor je. Ik kom er op terug!

Dank voor het testen, Jan! Ik heb dit doorgegeven, maar nog geen update voor je. Ik kom er op terug!

Bedankt voor de update ​@Erik van KPN , we wachten af.

Ziggo heeft tenminste FIP en JOE. 

Zenders die ik de laatste maanden heel veel aan heb. Maar niet via kpn.

Overigens FIP wel m.b.v. de DIW7022 met de app MyTuner. JOE zit daar ook in maar die doe ik doorgaans via de FM.

Heel wat anders dan het wat magere kpn aanbod:

Radio via Ziggo.

801:  NPO radio 1
802: NPO radio 2
803: NPO 3 FM
804: NPO Klassiek
805: NPO radio 5
806: Sky Radio
807: Radio 538
808: Q-Music
809: Radio Veronica
810: Radio 10
811: Arow Classic Rock
812: Sublime FM
813: Slam!FM
814: ClassicNL
815: BNR Nieuwsradio
816: Joe (FunX naar 870)
817: KINK (NPO Soul & Jazz naar 871)
818: Radio Decibel
819: Concertzender
820: Efteling radio
821: 100% NL
822: Sunlite
823: Qmusic Nonstop nu op 880
824: Omrop Fryslân
825: Radio Flevoland
826: RTV NH
827: Radio M Utrecht
828: Radio Gelderland
829: Radio Rijnmond
830: Omroep Brabant
831: L1 Radio
832: Radio Noord
833: Radio West
834: Radio Oost
835: Omroep Zeeland
836: Radio Drenthe
837: Radio Continu
838: Radio NL
839: BBC radio One
840: BBC radio Two
841: BBC radio Three
842: BBC radio Four
843: BBC World Service
844: Radio 1 (VRT)
845: Radio 2 (VRT)
846: Studio Brussel
847: Klara
848: MNM
849: 1Live
850: WDR 2
851: WDR 3
852: WDR 4
853: WDR 5
854: NDR 1
855: NDR 2
856: NDR Cultur
857: FIP (Franstalige cultuurzender klassiek en jazz; livestream)
858: Radio France
859: RNE radio
860: Groot Nieuws Radio
861: Grand Prix Radio
862: Sunrise FM
870: Funx
871: NPO Soul & Jazz
872: NPO Campus Radio (alleen met AAC codec)
873: NPO SterrenNL Radio (alleen met AAC codec)
880: Qmusic non-stop
881: Qmusic Foute UUr
882: Qmusic Top 40
883: Qmusic Nederlandstalig
884: Qmusic Summer / Christmas
885: Qmusic 90’s & 00’s
915-924: Lokale omroep
In de REGIO DEN HAAG nog Amor FM op 909. Den Haag Totaal op 920 en FunX editie Den Haag 921.
Tukker FM, sinds 5-4-2022, in de provincies Friesland, Groningen, Drenthe en Overijssel op 908.

Reageer