Skip to main content

Ook wij ervaren dagelijks het Syb 400 probleem. KPN doet er niets maar dan ook helemaal niets aan. Misschien dat we massaal het abonnementsgeld moeten gaan storneren, misschien dat ze dan bij kpn wakker worden en het probleem oplossen. Stekker eruit, resetten, kabel trekken is niet het probleem..

Goedemiddag @john1951, welkom! Wat heeft u gereset? Het modem of je ontvanger? Als u uw ontvanger nog geen reset heeft gegeven:

Of uw modem:

1. Start je Experia Box (modem) opnieuw op

Lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het herstarten van je modem valt ook je internetverbinding weg.

- Haal de stekker(s) van je modem uit het stopcontact.

- Wacht 10 seconden.

- Stop de stekker(s) van je modem weer in het stopcontact.

- Wacht 10 minuten tot je modem weer helemaal opgestart is.

- Controleer of het Internet/Online lampje knippert of groen brandt.

- Je modem is herstart.

Tip: gebruik onze Servicetools om zelf je televisie-, bellen- of internetproblemen op te lossen.

 

2. Reset je KPN Box (modem)

Wanneer je bij je modem een reset uitvoert, dan worden alle instellingen van het modem terug naar de fabrieksinstellingen gezet. Dat betekent dat al je persoonlijke wijzigingen in het modem verwijderd worden. Ook moeten je aangeloten producten (zoals een smart thermostaat) mogelijk opnieuw aansluiten.

Tip: lees eerst deze beschrijving goed door (of maak er een foto van). Bij het resetten van je modem valt ook je internetverbinding weg. Het resetten van je modem kan op twee manieren:

 

Gebruik de Servicetool Fabrieksinstellingen

Je kunt je KPN modem het makkelijkst resetten via de Servicetool Herstellen Fabrieksinstellingen Experia Box Modem. Dit werkt alleen als je thuis bent.

 

Handmatige reset van de KPN Experia Box V10 en V10a

- Steek een pen, een paperclip of ander puntig voorwerp in het gaatje ‘reset’. Je vindt het reset gaatje naast de stroomkabel, aan de zij- of achterkant van het modem.

- Houd deze een aantal seconden ingedrukt.

- Laat de pen of ander puntig voorwerp direct los als het 'Power' lampje rood gaat branden. De KPN Experia Box start nu opnieuw op en zal persoonlijke gegevens in de KPN Experia Box terugzetten. 

Laat de KPN Experia Box 30 minuten aanstaan en onderbreek de procedure niet! Na de reset moeten de lampjes ‘Power’, ‘Services’ en ‘Internet’ weer branden.

Weet je na de reset van de modem, je wifinaam en wachtwoord niet meer? Wijzig deze dan thuis via de 'Servicetool wifi naam en wachtwoord wijzigen'. Dit is mijn advies, hopelijk kan je er iets mee.


Alles gereset, aantal keren. Terug gezet naar fabrieksinstellingen, vandaag is het absurd hoe vaak ik de storing krijg… zelfs met Utopia kabel direct nog steeds de foutcode sta 400.


Roep iedereen die hetzelfde probleem heeft, om zijn/haar abonnementsgeld te storneren. Ben het nu zooo zat, ga het gelijk doen...


Bovenstaand geprobeerd, systeem wil geeneens meer software downloaden.   Foutcode 309 en nu alles uit gehad maar geen resultaat..


Dat is vervelend om te lezen! Foutcode 309, hiermee hoop ik dat u iets verder komt!


Hallo @john1951, welkom. 

Lukt het met de tips van @fame29 om de problemen op te lossen? Zo niet kijk ik graag met je mee.


Dacht dat het was opgelost. Maarvandaag weer diverse malen Syb 400 fout😓


@john1951, dat is spijtig om te horen. Hoe is jouw tv ontvanger momenteel aangesloten? Met een directe kabel, of met een draadloze verbindingsset? Heb je eventueel nog wifi versterkers of splitters in jouw netwerk?


Aangesloten met utp kabel.. 1 WiFi versterker voor bij de pc op 1ste etage.


@john1951, dat zou goed moeten werken. 

Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? Dan kan ik voor je kijken wat er aan de hand is. Geef even een seintje wanneer dit is gelukt 


Hoi @john1951,

Ik heb al een tijdje niks meer van je vernomen. Hoe staat het er inmiddels voor?Â