Skip to main content

Goedemorgen, tot mijn grote verontwaardiging zijn de meeste regionale zenders uit mijn pakket verdwenen.
Heel jammer! Ik was zeer tevreden bij KPN maar dit  is voor mijn wel een reden om over te stappen.

Misschien dat dit gedurende mijn looptijd van mijn contract nog veranderd anders zit er voor mijn niets anders op dan over te stappen. 

Hallo @Brabus , je zou de tv-decoder eens kunnen resetten inclusief het opnieuw ophalen van de software.

Dat helpt vaak.

Succes.

 


Hoi @Brabus

Bij Interactieve TV van KPN heb je toegang tot de lokale en regionale zenders in jouw woonregio. Een aantal regionale zenders zijn landelijk te ontvangen. Je kan hier op basis van je postcode bekijken welke regionale zenders er voor jou beschikbaar zijn. Zie je daar zenders tussen staan die je niet terugziet op je tv-ontvanger, herstart je tv-ontvanger dan eens door deze tijdelijk stroomloos te maken. 


In mijn postcode gebied 1724 XT geen TV Noord omroep Gelderland enz wat een paar weken geleden wel zo was. 
Herstarten helpt niet het zender aanbod is gewijzigd wat ik jammer vind! Ik heb destijds voor KPN gekozen omdat de meeste regionale zenders in mijn zenderpakket zaten maar nu helaas niet meer. 
 


@Brabus heb je KPN net?

In het begin zie je alles, als het goed is.

De regionale zenders zie je alleen je eigen en de aangrenzende provincies, dat is al enkele jaren zo bij KPN. (helaas)

Hopelijk komen ze in de toekomst weer terug.

Je kan ze altijd gratis via internet kijken. 


Hallo @Brabus heb je soms de KPN Interactieve TV Update: Het nieuwe menu ontvangen?

Waarschijnlijk ben je TV Noord (en anderen) nu kwijt als je bent overgezet op het nieuwe menu (tevens platform). Daar gaat de filtering op postcode wel goed terwijl dit op het oude platform nogal flink rammelde.

Gelukkig zijn alle regionale zenders via internet te krijgen


In het oude menu (platform) werkte het postcodefilter niet optimaal.

Als je bent overgezet naar het nieuwe menu en platform dan werkt dat filter wel zoals bedoeld. KPN geeft de Regionale door volgens de mediawet (provincie + aanliggende provincies). Dat scheelt KPN zeker een miljoen aan rechten. Alleen de Provincie Friesland compenseert dat voor Omrop Fryslân. Die is daardoor wel landelijk.

KPN is niet in handen van een grote International. Er zit dus niet eindeloos kapitaal achter. Maar is dus wel 100% Nederlands nog!

De regionalen zijn allemaal via internet te zien (en horen).
De links van deze zenders vind je hier.


Bedankt voor jullie aanvullingen, @RBxx en @PeterG:slight_smile:

Hopelijk heb je wat meer opheldering gekregen, @Brabus. Mochten er toch nog vragen zijn, stel die gerust. 


Ik wil de regionale zenders terug. Met name de radiozenders zoals Radio M Utrecht. Omdat ik in Fryslân woon heb ik deze niet meer evenals meerdere regionale TV zenders. Wel of geen nieuwe TV gids, ik ben hier helemaal niet blij mee


@Skeeler KPN klant 

Misschien woon je in het oosten van Friesland? 

Dan kun je via DAB+ (kanaal 6B) luisteren naar Radio M Utrecht. Deze zender wordt ook uitgezonden via de zendmasten van Smilde en Schiermonnikoog. 

 


Dat wou ik ook vertellen maar ik zat nog te zoeken naar een site met zenderoverzichten per regio, nederland is in 3 stukken verdeeld voor regionale stations.

Overzicht niet gevonden nog, ook niet op : digitalradio.nl


https://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html

Nederland heeft 5 regio's voor regionale zenders, maar dat doet er verder niet toe. 


Die had ik uiteraard wel gevonden, maar dat is geen officieel kanaal van wie er dan ook gaat over de DAB zenders.


Bedoel je dit? 
https://appl.agentschaptelecom.nl/dav/


Ja, daar had ik al gekeken maar daar staan weer geen stations bij.


Reageer