Skip to main content

Hier is het ook al drama sinds ik van de oude kastjes overgestapt bent naar de nieuwe kpn+. Na meerdere issues heb ik nu een paar keer een roze beeld gehad bij het opstarten, wel geluid. Dit heb ik niet als ik de tv ontvanger via een andere hdmi ingang laat lopen, maar het is toch gek dat hij hem niet pakt op hdmi 1 (overigens geen arc en het is een nieuwe tv). 

Goedemorgen @sspriensma,

Heb je toevallig ook al een andere (nieuwe/meegeleverde) HDMI kabel aangesloten? Of gebruik je de al aangesloten kabel van de oudere ontvangers? Kan zijn dat het daarmee van doen heeft. 


@TijtheMan ja gebruik de originele. Maar ik kan wel eens een andere hdmi gebruiken. Heb nog wel een nieuwe liggen van kpn. Dank in ieder geval voor je reactie


@sspriensma, Geen dank.

Ik ben benieuwd of het roze beeld wegblijft met de nieuwe kabel.


Helaas het mag niet baten…. @TijtheMan 


Je hebt 't over kastjes. Wissel eens om met ander kastje. Verhuist het probleem dan mee of blijft het bestaan op de TV beneden? (die tv sluit ik uit aangezien je er zelfs een andere tv hebt gekocht)


Ga ze gelijk even omwisselen @PeterG 


Heb ze omgewisseld @PeterG maar helaas. Als ik bijvoorbeeld heb gegamed op de ps5 via HDMI 3 en dan switch naar hdmi 1/kpn dan krijg ik zwart beeld, of heel slecht beeld of roze beeld…..


Nieuwe TV en geen arc of earc?


@bert213 heb de HEOS bar via arc (hdmi 2, kpn op 1 en ps4 op 3


Als het kastje boven wel doet en beneden niet dan is het tussen in mijn ogen het kastje niet. En de tv is het ook niet want die is pas nieuw. Blijft dus over de gebruikte HDMI kabel.


Ook al is iets nieuw, dan kan het nog steeds defect zijn. Dat is voor de ontvanger zo, maar ook voor de tv. Deze laatste wil ik dan ook nog niet per se uitsluiten. Gezien het aanhoudende roze beeld even terug naar het begin.

@sspriensma, Hoe is het geheel aangesloten? Zit de apparatuur aangesloten op de HEOS en deze aangesloten op de TV? Of is alle apparatuur (inclusief de HEOS) direct op de TV aangesloten?

Zoals ik lees in het eerste bericht begrijp ik dat de tv ontvanger goed werkt wanneer deze is aangesloten op een andere HDMI ingang (of dat nu de HEOS is of de TV maakt eigenlijk niet uit). Daarmee kom ik toch tot de conclusie dat de poort op de TV niet goed functioneert. In ieder geval niet met de tv ontvanger. Hoe werkt de PS4/5 op HDMI1? Geeft deze dan ook roze beeld?


@PeterG haas ook dat mag niet baten!

 

@TijtheMan alles is direct op de tv aangesloten. Hdmi 1 kpn 

hdmi 2 heos

hdmi 3 ps5

ik zal hem eens wat langer in hdmi 4 doen (kpn) en kijken of ik ook daar niet een paars beeld krijg naar verloop van tijd en en tegelijkertijd de ps5 op hdmi 1!

 

keep you posted!

 


Kijk eens in de gebruikershandleiding van de tv of niet 'toevallig' sommige hdmi aansluiting alleen zijn voor 60 Hz. Daar kan dan de PS4 in.

De TV+ staat standaard op 50 Hz en dan werkt het niet lekker in zo'n HDMI ingang.


@PeterG @TijtheMan  Heb de kabels nu omgewisseld en op de andere hdmi (3) ook paars beeld! Dit ligt echt aan kpn.. je wordt er niet goed van. Iemand nog een idee?


Een raadsel…

Dit ligt echt aan kpn

Zo strak wil ik 't niet stellen. Dit is bij mijn weten de eerste melding (iig via het forum).

Maar… je hebt 't wel met 2 tv's (oude en nieuwe) en beide kastjes.

Wel hdmi kabel verwisseld?

Wat is het merk van de tv op de laatste foto?

Tip (als je wel beeld hebt); zet de Resolutie van het kastje op een vaste instelling. Bij een 4k/uhd tv op 2160p/50 en bij een HD tv op 1080p/50.

...of misschien júist op 60 hz…

FF snel uit 't hoofd: tandwiel - apparaat - apparaat voorkeuren - weergave en geluid - …..


Of koop eens een HDMI 2.1 ultra high speed kabel.


@bert213 deze hdmi kabels gebruik ik

@PeterG ja als ik Google op roze beeld en kpn kom ik wel hits tegen. Heb alle kabels vervangen inmiddels door 2.1 maar dat mag niet baten. Heb de tv ontvangers vervangen en dat helpt ook niet. Ik heb een nieuwe LG OLED65C35LA

 

wat je als laatste benoemt ben ik ook op een ander forum tegengekomen dus zal hem nu eens op 60hz zetten (stond de gehele tijd op 2160p50hz)

 

dank wederom!

 


@PeterG helaas ook dit blijkt niet te helpen. 


En zonder dit topic door te lezen: je hebt de TV+ box toch wél met de meegeleverde HDMI kabel met de tv verbonden hè. Oude(re) kabels voldoen namelijk niet.

@joop2011 

Jij hebt toch ook LG en ook de TV+ box. Heb jij nog ideeën over dit probleem?


@PeterG ja dat heb ik!!! Dank voor het meedenken💪💪


Nog even dit. Je hebt toch ook nog een tv? En daar doen beiden boxen het wel op?

Gek idee misschien maar haal die eens naar de plek van de tv('s!) met probleem…. puur ter test.


Ja daar heb ik nooit roze beeld maar daar heb ik ook alleen kpn op. Die hangt daar echter vast dus dat is nog al een gedoe om die eraf te krijgen. Het is dus ook niet zo dat het elke keer gebeurt. Het gebeurt 1 op de ca 5 keer dat ik switch van hdmi ingang. Dus stel ik heb gegamed en dan ga ik de volgende keer hem opstarten en zet ik hem Dannie hdmi 1, kpn. Misschien hdmi cec probleem?


Misschien hdmi cec probleem?

Geen idee. Dat is meer dat het ene apparaat het andere bediend. Maar daar wordt ik zo nerveus van, dat heb ik op álle apparaten uit staan.


@PeterG haha ik probeer het gewoon eens! Lees daar ook wel meer over dat dat niet altijd goed gaat, niet specifiek met roze beeld maar baat het niet…


Oooh, en was de tv hiervoor óók een LG toevallig?? 🤔.