Skip to main content

Op benedenverdieping (woonkamer) een modem KPN box 12, bekabeld met apparaatje in de meterkast en een tv. ontvanger. Modem staat vrij op een hoge kast. Op benedenverdieping nooit enig probleem gehad met tv.; telefoon en wifi.

Op bovenverdieping (slaapkamer) een super wifi 2 apparaat en een tv. ontvanger. Wifi apparaat en tv. ontvanger zijn met een kabeltje met elkaar verbonden. Tv. ontvanger is met kabel verbonden met tv. toestel. 

De laatste weken op de tv. op de slaapkamer een stilstaand beeld en geen geluid op de zenders rtl4 en sbs6. Alle overige andere zenders doen het goed. 

Vermoed dat wifi verbinding tussen het modem en wifi apparaat niet goed is. Lampje op wifi toestel brand wel steeds constant groen. Wifi apparaat toch maar even laten doormeten in de KPN winkel. Men kon geen storing ontdekken. Modem, wifi super 2 en tv. ontvanger meerdere malen gereset. Ook tv. ontvangers een keer gewisseld. Probleem blijft echter. Ook medewerker KPN winkel had geen oplossing meer.

Wie kan me nog een goed idee aan de hand doen zodat het probleem opgelost kan worden. 

 

Goedemorgen @krijn sweers en bedankt voor je bericht!

Wat gek dat dit probleem zich alleen voordoet bij de zenders RTL4 en SBS6. Begrijp ik nu goed dat je de tv ontvanger hebt aangesloten op een Super wifi 2 punt? Dit kan werken maar we adviseren of ondersteunen het niet. Heb je de mogelijkheid om de tv ontvanger rechtstreeks met kabel aan te sluiten op de Box 12? 


Goedenmorgen ,       4-7-2023 

2jaar geleden melding gedaan voor haperend beeld grijze vlekken , groen beeld op sbs6 rtl4 en Veronica dat had ik met het terug kijken .

het is een jaar goed gegaan .

gisteren ging ik de Orange zomer terug kijken en Renze op rtl 4 weer het zelfde probleem .

Ik heb al de tv’s gecontroleerd 3stuks op alle tv’s het zelfde probleem met opnemen en teug kijken .

kan hier war aan gedaan worden 

Sbs6

rtl4

veronica 

Gr.Anita 


@krijn sweers

Welke KPN tv decoder heeft u? 

 

@anita19701 

Je kan beter een eigen topic aanmaken.

Deze topic gaat over: RTL4 en SBS6 geven stilstaand beeld en geen geluid


Hoi

arris  VIP 5202


Goedemorgen @anita19701 en bedankt voor jouw bericht.

Dat is natuurlijk irritant terugkijken maar goed dat je hier melding van maakt. Je geeft aan dat je op alle 3 tv ontvangers hetzelfde probleem ervaart en daarom ben ik in eerste instantie vooral benieuwd naar hoe je de tv ontvangers hebt aangesloten op de Experia Box; is dat direct met kabel of gebruik je misschien een draadloze verbindingsset? En wat heb je zelf eventueel al geprobeerd om dit probleem te verhelpen?