Skip to main content

(Serie) opname’s voor RTL4 glaskanaal 664 niet terug te kijken, dit lukt wel via kanaal 4!

Wat nu te doen alle geplande 664 opname’s omzetten naar 4 tot dat KPN het zooitje weer gerepareerd heeft.

Waarom dan geen automatische melding geven, we zijn wederom aan het knoeien met de glaskanalen. Geef dan meteen de mogelijkheid als de opname op 664 niet lukt dat deze dan direct wel op 4 opneemt. Zonder dat je als klant moet gaan klooien wat er dan nog wel werkt!!!

admin: titel aangevuld ivm vindbaarheid

 

Mijn moeder meldt, gister, hetzelfde probleem.

Opnames van RTL 4 HDglas (664) spelen niet.

Er '’moet'’ dus een meer algemeen probleem mee zijn.

Wat nu te doen alle geplande 664 opname’s omzetten naar 4 tot dat KPN het zooitje weer gerepareerd heeft.

Inderdaad, Dat.

Alle? Zoveel valt er toch niet op te nemen van die zender?

Hopelijk neemt de moderator die hier komt het even op met het iTV team. 

Aangezien RTL 4 HD beschikbaar is heeft priorisren (headsup naar team) nmm geen nut.

Wat de rest van je opmerking betreft: een storing kan natuurlijk pas gemeld worden als het erkent is als storing. Je bent de eerste die het HIER meldt.


Helaas is HD-"Glas" op 1 nog altijd niet gerealiseerd waardoor de HD en SD varianten van de opname van een HD-"Glas" zender niet beschikbaar zijn.

Overigens worden de opnames wel vastgelegd in de drie varianten…

...alleen weigert KPN, ondanks hun eerder uitgesproken belofte, categorisch HD-"Glas" op 1 te activeren.

 


Helaas moet ik nu ook concluderen dat RTL 7 667 hetzelfde euvel heeft.

 

toch vreemd dat RTL prominent aanwezig voor deze storing op de 66* kanalen.


Sinds gisteren ook last van met RTL Nieuws. Helaas werkt doorspoelen niet met terugkijken, vandaar dat ik het altijd opneem.

Vreemd dat KPN dit nog niet zelf doorheeft. Gebruiken ze het zelf niet thuis?


Ik heb het met opnames nog niet gemerkt, maar wel met pauzeren of terugspoelen in live uitzendingen op RTL4 (664). Na het pauzeren of terugspoelen verschijnt een scherm dat de verbinding niet goed zou zijn. Vervolgens staat er dat ik bijvoorbeeld 1884 minuten van live ben verwijderd….. en hij gaat niet meer verder. 
Bijzonder is dat het wel lukte op 665 (RTL5). 
Overgeschakeld op SD en daar werkt het pauzeren wel. Nu ik dit bericht over opnames zie denk ik dat dit ook gerelateerd is.
Ter info: de tv decoder zit bekabeld aangesloten. De melding over de verbinding lijkt mijns inziens niet juist.

Edit: bovenstaande ook getest op RTL7 (667)→ zelfde euvel.


@musicmaker 

Even voor de duidelijkheid: kanaal 4 is ook HD. SD is er voor die zender niet bij kpn.

Ook mijn moeder had het gisteren nog weer over het niet starten van de opnamen bij RTL 4 HDglas 664. Live kijkt ze nooit naar die zender. Dus wat jij vermeldt mbt lie had ik van haar nog niet gehoord. Het is '’behoorlijk'’ mis met RTL 4 HDglas dus.


Sinds afgelopen vrijdag hebben wij ook dit probleem.

De opnames van RTL4 Glas staan er wel, maar kunnen niet worden bekeken.

Op het moment dat we deze aanklikken, gaat het meteen weer weg, het balkje is ook al helemaal “blauw” alsof het al bekeken is.

Willen jullie ons informeren wanneer dit opgelost is?


@musicmaker

Even voor de duidelijkheid: kanaal 4 is ook HD. SD is er voor die zender niet bij kpn.

Ook mijn moeder had het gisteren nog weer over het niet starten van de opnamen bij RTL 4 HDglas 664. Live kijkt ze nooit naar die zender. Dus wat jij vermeldt mbt lie had ik van haar nog niet gehoord. Het is '’behoorlijk'’ mis met RTL 4 HDglas dus.

Ja sorry, dat is een typo. Ik bedoelde ook HD ipv HDglas. 
En het is dus RTL4 en RTL7 waar een probleem mee is op de HDglas kanalen. 


Hoi allemaal. Als je vandaag een opname maakt op een van die kanalen. Speelt het issue dan ook?


Hoi Erwin. Zo even flitsbezoek bij mijn moeder gehad. Maar live pauzeren werkte 2 minuten geleden ook nog niet op RTL4 HD glas 664. Om 14 uur 23 dus.

Nou ja. Pauzeren lukt wel maar het hervatten dan weer niet


Inderdaad RTL4 glas en RTL7 glas werken niet. Pauzeren wel, daarna starten niet. Daar is nu overigens Flodder aan de gang met een wel heel erg slecht beeld. Lijkt wel een illegale VHS video van 30 jaar geleden


Opname en terugspoelen werkt weer voor de 664 en 667 kanalen.

 

En wat is nu de oorzaak geweest?


Ook hier in Midden-Limburg problemen met terug kijken van RTL HD-glas opnames, hetzelfde als eerder beschreven, start het terug kijken  en gaat direct naar het einde. Alweer een aflevering gemist van een favoriete serie. grgrgrgr Moet niet erger worden….


@Edu2020  en @MelskeH  : ik heb van jullie klantgegevens en daarmee zou ik tickets kunnen aanmaken.  De berichten spreken elkaar een beetje tegen. Sommige mensen zeggen dat het is opgelost maar bij jullie werkt dus pauzeren (en daarna hervatten ) niet? En @MelskeH , jij kan helemaal geen HD opnames terugkijken? Ook geen recente opname die je bijvoorbeeld vandaag gemaakt hebt?


@Edu2020  en @MelskeH  : ik heb van jullie klantgegevens en daarmee zou ik tickets kunnen aanmaken.  De berichten spreken elkaar een beetje tegen. Sommige mensen zeggen dat het is opgelost maar bij jullie werkt dus pauzeren (en daarna hervatten ) niet? En @MelskeH , jij kan helemaal geen HD opnames terugkijken? Ook geen recente opname die je bijvoorbeeld vandaag gemaakt hebt?

Zojuist weer een RTL4 HD glas opname van 23 apr j.l OH, wat een jaar proberen te kijken maar helaas het probleem is nog steeds niet opgelost 


@MelskeH : Ik heb namens jou een storingsformulier ingevuld.  Het liefst zou ik nog een paar andere reacties van jullie willen hebben. Des te meer meldingen des te sneller het onder de aandacht komt. 


@MelskeH . ( @Erwin_ )

Uiteraard kan een storing niet met terugwerkende kracht hersteld worden. Het is gerepareerd sinds 12 uur vanmiddag 27 april. Dus je opname van 23 april zal NIET afspeelbaar worden natuurlijk.


@MelskeH. ( @Erwin_ )

Uiteraard kan een storing niet met terugwerkende kracht hersteld worden. Het is gerepareerd sinds 12 uur vanmiddag 27 april. Dus je opname van 23 april zal NIET afspeelbaar worden natuurlijk.

Oops. Die 23 april had ik overheen gelezen :p


Dat dacht ik al, @Erwin_ 😉


Ik merk inmiddels dat ook het pauzeren, terugspoelen op betreffende zenders weer werkt (bij mij).


Pauzeren en weer starten werkt idd weer voor RTL4 glas en RTL 7 glas. Ticket aanmaken is dus wat mij betreft niet meer nodig.