Skip to main content

Hallo,

 

Ik probeer mijn salora tv te koppelen aan de nieuwe (zwart van achteren) ab van KPN. Tot een haar geleden had ik de ouderwetse volledig witte, en daarvan was de koppeling indertijd (in de afgelopen 12 jaar een paar keer) met dezelfde tv vrij makkelijk gelukt. Het afgelopen jaar had ik Ziggo en ook die ab koppelde vrij makkelijk. 
 

vandaag installeerde ik weer mijn KPN aansluiting en ik krijg met geen mogelijkheid de ab aangesloten. Ik heb alle codes uit de pdf geprobeerd (ja ook 637), en een aantal die ok hier willekeurig op het forum zag (de enige die iets doet is 499, maar dat is alleen het geluid zachter zetten als je hem luider drukt).

Dus nu vraag ik me af of er ergens een lijstje is met codes voor de oude witte ab en of die in de  nieuwe een nieuw nummer gekregen hebben.

 

Anders moet ik mijn oude Ziggo ab maar blijven gebruiken voor de tv (wat ik ergens ook wel geestig vind).

Hallo @het 

 

Waarschijnlijk had je de witte C2 of D3 afstandbediening?
Als ik de codes voor de D3 opvraag zijn dat er een stuk meer als voor de nieuwe types afstandsbedieningen:

Codes D3 afstandsbediening

Waarschijnlijk wordt je TV dus niet meer ondersteunt door de nieuwere types AB’s met slechts 10 verschillende codes:

SALORA  005  079  088  117  118  120  148  312  328  637
 


Fantastisch dat je zo’n lange lijst hebt, maar zo te zien zijn er verschillende nummeringen? Ik ga desalniettemin al deze codes proberen en hier rapporteren zodat de documentatie kan worden aangepast als ik succes heb 😀


Als je op dit forum zoekt met “salora” dan vind je (te) veel berichten er over.
Salora is notoir lastig blijkbaar, ik heb daar zelf ook praktijk ervaring mee.
Probeer evt met het type nummer van de TV te zoeken op dit forum

Of zo : https://forum.kpn.com/search?q=salora

Bepaalde AB’s van kpn kun je laten zoeken naar de code die werkt.


Ja, ik heb het forum doorzocht en het typenummer staat op een sticker die zich achter de ophangbeugel bevindt dus ik weet niet of ik die makkelijk kan vinden.

Maar aangezien ik het ding al 12 jaar heb, en dat ik dus gewoon weet dat KPN het tien jaar geleden al kon én dat Ziggo het ook gewoon kan zou ik het toch uitermate teleurstellend vinden als het antwoord zou zijn dat ie niet werkt. 

 


Zou je het typenummer kunnen oproepen op het scherm ? Zou toch een logische manier zijn.


Hi @het, welkom hier en welkom ook terug bij ons. 

Het is inderdaad handig om ook het modelnummer van de Salora te posten, misschien dat we nog iets kunnen vindenl. Ik hoor ook graag van je of een van de codes die GeSp heeft geplaatst heeft gewerkt. 


Zou je het typenummer kunnen oproepen op het scherm ?

Daar mee bedoel ik, met de afstandbediening via een menu het type nummer op het eigen scherm te.“toveren”.