Skip to main content

Hallo allemaal,

Sinds zaterdagavond 17 augustus na het resetten van de KPN (stekker uit stopcontact) alles weer opgestart behalve nu een probleem dat Samsung tv niet opstart met HDMI 1 maar met live-antenne. Met afstandsbediening op HDMI 1 gezet. 
 

Vanmorgen weer hetzelfde de tv weer naar live- antenne ipv HDMI 1 met opstarten. 
Weer kpn gereset dmv stekker eruit. 
Maar heeft niet geholpen tv springt met opstarten weer op live-antenne ipv HDMI 1.
Bij de instellingen van de Samsung tv gekeken bij beheer externe apparaten en bij anynet+ (HDMI-CEC)gekeken en die staat toch echt aangeklikt. 
Probleem blijft nog steeds hetzelfde.

 


Wat gebeurd er als je het blokje live tv verwijderd. Pijltje omhoog of omlaag op je afstandsbediening? Dit heeft bij sommige Samsung gebruikers ook wel eens dergelijke problemen opgelost.

Ik zou het niet weten Rowi en om eerlijk te zijn durf ik die niet te verwijderen want weet dan niet wat er dan nadien gebeurd. Maar dankjewel ☺️

Ik verwijder die regelmatig omdat ik geen tv via de antenne kijk. Ik weet van het Samsung forum dat sinds de introductie van Samsung TV Plus hier nog wel eens de focus op komt met jouw probleem tot gevolg.

 

Blijkbaar is met het noodzakelijk stroomloos maken iets gebeurt wat dit veroorzaakt. Alleen is het onduidelijk wat dat is. Bovenstaande was op het Samsung forum de oplossing.


We hebben een berg aan tips gegeven. 

Dit haal ik er allemaal uit.

1, het is een defect van de tv

2, als een fabrieksreset van de televisie niet helpt is dit z'n eerste definitieve defect na 7 jaar.

3, een defect treedt met elektronica van het ene op het andere moment op. ("gisteren deed ie het nog")

4, als punt 2 niet helpt lost alleen een nieuwe tv het op. En dat is toch voorlopig een beetje zonde voor zo'n klein defect. En ook 65 inch tv.

 


Eens met @PeterG het is op zich een  redelijk kleine moeite de bron te moeten kiezen.

Dus punt 2 doe een fabrieksherstel van de televisie helpt dat niet ermee leren leven.


Wat gebeurd er als je het blokje live tv verwijderd. Pijltje omhoog of omlaag op je afstandsbediening? Dit heeft bij sommige Samsung gebruikers ook wel eens dergelijke problemen opgelost.

Ik zou het niet weten Rowi en om eerlijk te zijn durf ik die niet te verwijderen want weet dan niet wat er dan nadien gebeurd. Maar dankjewel ☺️

Ik verwijder die regelmatig omdat ik geen tv via de antenne kijk. Ik weet van het Samsung forum dat sinds de introductie van Samsung TV Plus hier nog wel eens de focus op komt met jouw probleem tot gevolg.

 

Blijkbaar is met het noodzakelijk stroomloos maken iets gebeurt wat dit veroorzaakt. Alleen is het onduidelijk wat dat is. Bovenstaande was op het Samsung forum de oplossing.

Oke voor vandaag vind ik het wel goed zo en zal het morgen proberen. Alvast dankjewel 


Reageer