Skip to main content

Hallo, ik heb een appartement benedenverdieping. In mijn woonkamer doet alles zoals het hoort ( is bekabeld aangesloten) in mijn slaapkamer doet SBS6 het niet want die hapert constant en daarna een foutmelding. alles al gereset en opnieuw ingesteld maar niks werkt, deze is aangesloten met een super wifi punt ( nieuwste versie) hoe kan dit probleem verholpen worden? KPN zelf weet het niet…

 

ik hoor graag van jullie!

 

mvg Bianca

Hoi. Heb je de nieuwe TV+ Box én via wifi verbonden? Hoe is het als je de zender even een paar seconden pauzeert en verder kijkt. Loopt ie dan wel?


Hoi. Heb je de nieuwe TV+ Box én via wifi verbonden?  Wat bedoeld u daarmee ? Als ik hem een paar sec pauzeer doet sbs6 het wel... #heelapart. Wat moet ik nu doen ? Mvg Bianca 


Dan kun je het best Video mode op unicast zetten. 

Tandwiel - informatie - Video mode (onderaan)

 


Beste Peter, als ik naar menu ga en dan informatie zie ik dit ( zie foto). Hoor graag van u. Mvg Bianca

<Afbeelding>

 

Admin: afbeelding verborgen i.v.m. zichtbaarheid privé informatie


Oh, je hebt een Arris VIP5202. Dan gaat het “unicast” verhaal en video mode instelling niet op.

Hoe is de ontvanger met het netwerk verbonden? Direct of via draadloze verbindingsstekkers?


zoals al eerder aangegeven in de woonkamer bekabeld en in de slaapkamer met de nieuwste wifi, want dit kan niet bekabeld aangesloten worden anders had ik dat natuurlijk gedaan!


Ik denk dat er “iets” is in de live stream van SBS 6 wat via wifi een glitch geeft. Want ook bij de nieuwste box, met ingebouwde wifi ontvanger, zijn er enkele meldingen (op het forum overigens nog geen 5). Die nieuwste box kan op unicast. Bij de Arris vip5202 is die mogelijkheid er niet. Misschien dat het @TV Apps Team er eens naar kan kijken. Het is opvallend 'vaak’ sbs6 die problematisch lijkt via wifi i.c.m. multicast.

Je aansluitroute modem - wifi punt A - wifi punt B ↔️ Arris vip5202 wordt niet officieel ondersteund. Juist vanwege storingsgevoeligheid.

Als even pauzeren helpt, of juist lekker opnemen en zo kijken, zou ik dat doen.

Nog wel een vraag: heb je glasvezel en gebruik je 666 ?

Of is het probleem er ook via 6 ?


dus krijg ik een ander kastje? of iets anders zodat het wel gewoon werkt want ik wil ook live sbs6 kunnen kijken mijn slaapkamer. ik heb geen glasvezel en wat is 666 ? 

 

Groeten Bianca


666 is Sbs6 bij glasvezel. Nog betere kwaliteit. Doet dus niet ter zake. 

Dit dit topic stond al op beantwoord En dus uit de lijst bij de moderators. Ik had dit niet gezien maar heb nu gevraagd voor een moderator. Ik denk overigens niet dat een ander kastje de oplossing gaat bieden maar wel een andere verbinding.  Gewoon bekabeld of met een draadloze verbindingsset. Wi-fi is redelijk gevoelig voor storing en dergelijke. Zeker over meer dan zo'n 4,5 meter.

In mijn slaapkamer 6 meter van het wifi punt (modem) nog maar 2 streepjes en dat is te zwak.

De afstand tussen twee wi-fi punten zoals bij jou speelt ook een rol ook dat zou niet meer dan een meter of vijf moeten zijn. 


ik heb het zo aangesloten (zie foto`s) zoals al eerder gezegd kan  het niet bekabeld aangesloten worden anders had ik dat allang gedaan. het heeft altijd goed gewerkt en sinds de laatste maanden heb ik alleen problemen met sbs6 op mijn slaapkamer! en buiten dat om staat er dat je het draadloos kunt verbinden dan mag je verwachten dat die het ook doet. We betalen immers genoeg per maand om tv te kunnen kijken. Alles staat ook op groen in mijn app. mijn appartement is zn 38 4kanten meter dus het staat niet ver van elkaar!

 

hopelijk kunnen jullie mij wel helpen zodat alles weer goed werkt, ik betaal genoeg per maand aan KPN😉 

 

Dan nog een ander dingetje waarom krijg ik van deze site melding op mijn oude mailadres en niet op mijn nieuwe mailadres ?

 


@BiancaVermeulen  begrijp ik het goed dat je bij de modem draadloos een superwifi punt hebt staan? Zo ja zou je die eens bedraad willen aansluiten en de wifi op de modem daarna willen uitzetten? Er zit een fysieke knop op de modem om de wifi uit te zetten. Deze moet je ongeveer 30 seconden ingedrukt houden om de wifi uit te zetten.

ps het bereik van de superwifi is beter dan dat van het modem dus als deze vlakbij het modem staat is het zonde om de wifi van het modem als master te gebruiken en kun je beter de wifi van de modem uitschakelen .

ps je hebt hierdoor goede kans dat je 2e wifi een beter contact heeft met het eerste wifi punt  welke nu master is, waardoor de tv nu geen storing meer heeft. 
Ik heb deze opstelling ook en het werkt prima met tv+ maar voorheen ook prima met de arris .

 Toen ik de box 12 nog gebruikte als master had ik ook problemen.


Dus zo moet ik het proberen ? 

 


Ja klopt en de wifi op de modem met de fysieke knop uitzetten (30 seconden de knop indrukken)


Ja die heb ik uitgezet. Ik zal morgen op m'n slaapkamer sbs6 kijken. En dan m'n andere vraag: waarom krijg ik op mijn oude mailadres mails van deze topic de rest van kpn diensten krijg ik wel netjes op mijn nieuwe mailadres. Mvg Bianca


Ik vermoed dat je ooit een forum account hebt aangemaakt op je oude email adres?

 Ben benieuwd of je probleem met sbs is verholpen. Laat het maar even weten.


Kan dat dan veranderd worden dat ik daar dan ook gewoon de mails opkrijg op mijn nieuwe mailadres? Want ik log wel in met m'n nieuwe mailadres. Nu wil ik in de woonkamer tv kijken zegt die code 303... ik heb de superwifi nu aangesloten op de modem... ik heb geen poort meer over in de modem om een gele stekker daar in te doen naar de tv ontvanger... wat moet ik nu doen ?

 

Mvg Bianca


Je kunt de kabel die naar de tv loopt ook in de superwifi ontvanger doen.. er zitten 2 poorten in de superwifi..

daarna wel even de ontvanger uit en aan doen


Dus dan heb ik een  extra kabel nodig die ik van de superwifi naar het arris kastje moet doen ?


Je hebt toch de bestaande kabel die eerst in het modem zat? Die stop je nu in de superwifi (ervan uitgaande dat die naast je modem staat)

 

Ps aangezien je appartement 38m2 is en niet zo groot kun je het beste de superwifi direct bekabeld achter de modem doen. De kabel van de tv of een andere kabel kan dan in de extra poort van het superwifi punt.


Ja die heb ik die is wel helaas afgebroken... 

 


Oei dan moet je of een nieuwe kabel trekken, een handig iemand vinden die nieuw plugje kan plaatsen,  of overstappen op tv+ .. de nieuwe kastjes werken ook via wifi en hoeven niet aan de kabel. Deze kun je bestellen via 0800 0402


Nee alleen de kabel is gebroken dat lipje is eraf en die kabel ligt gewoon los in m'n kast dus er hoeft geen kabel getrokken te worden.


Oké ook zonder lipje werkt deze nog wel.. wellicht even met plakbandje vastmaken aan modem of superwifi 


Dat ga ik proberen! En over de meldingen van mijn oude mailadres ? 


Daar zou een moderator je misschien mee kunnen helpen.