Skip to main content

Sinds een paar weken gebruik ik KPN, nieuwste tv-box, hoogste internetsnelheid en bij het terugkijken van opname van Planet Earth 3 van BBC viel het me ook op dat het beeld vaak schokt, dwz niet vloeiend doorloopt. Ik gebruik wifi van een modem dat een paar meter van de tv staat (tv ook nieuw trouwens). Met kabel was het vreemd genoeg nog erger. Verschillende weergavemodi geprobeerd, waarbij Dynamisch het meest schokte, maar juist documentaires wil ik in die modus zien. Films en series bekijk ik juist in Filmmaker modus. Ik heb nog niet gecontroleerd of het bij Live kijken ook gebeurt. Is er een oplossing voor dit probleem?

Admin: eigen topic aangemaakt voor je vraag

Hoe is de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) verbonden met de Experiabox of Box12 (KPN modem / router)?  

(of te wel, wat zit daar precies allemaal tussen).


Hoi @Erik888. Welkom op het KPN Forum! Wat vervelend dat het beeld schokt op bepaalde zenders. Heb je de ontvanger al eens gereset? Wellicht verhelpt dat het probleem al. Als dit niet het geval is wil ik je vragen om alsnog antwoord te geven op de vraag hierboven. 


@Erik888 Ik had daar helaas ook last van. Misschien is het toeval, maar ik gebruik de netflix-app niet meer op TV+ box (gebruik de app op mijn smart TV). Sindsdien lopen de beelden gewoon vloeiend, zowel live als opnames en terugkijken. Toeval? Het proberen waard!


De communicatie tussen tv-box en modem gaat via wifi, maar ik heb ook internetkabel geprobeerd. Maar ik denk dat dit de verkeerde vragen zijn. Vanavond kon ik het opnieuw testen. Live Planet Earth 3 om 19.20 uur kijken gaat zonder klachten. Ik nam het programma tegelijkertijd op en begon die opname halverwege de live uitzending te bekijken: hierin was de niet-vloeiende weergave opnieuw te zien. Ook na de live uitzending was de opname nog niet-vloeiend terug te zien. Later om 22.00 nog eens geprobeerd en toen was de weergave wel vloeiend. Zou het kunnen dat dit een server-issue aan KPN-zijde is? Misschien gecombineerd met een hoge bandbreedtevraag op vroege tijdstippen? Ik denk niet dat het aan mijn kant ligt.


@Erik888 

 

Verbonden met WIFI, dat kan het probleem zijn.

Welke KPN modem / router heb je? 

 

Zie ook dit adviesaansluitschema van KPN:

Groene lijn is UTP kabel, dat is altijd het beste.