Skip to main content

Ik heb een vraag over de KPN android app.

Ik hen een wat oudere mobiel (LG G7) met daarop de KPN app en dat werkt vlekkenloos. Een van mijn kinderen heeft een veel nieuwere Samsung A32 5G en hierop is het beeld in de app schokkering op alle zenders. Op beide mobieltjes draait versie 7.5.3.

Ik probeer te begrijpen hoe het komt dat het beeld op een veel nieuwer toestel zo slecht is. Wie kan mij helpen?

Goedenavond @AWLD en welkom hier op ons forum!

 

Hoe is je dochter verbonden op het moment dat ze zo'n schokkerig beeld ervaart; met 4G of via de wifi? Of speelt dit probleem in beide situaties? Wat sowieso geen kwaad kan (mocht ze dit nog niet hebben gedaan) is om de app eens helemaal te verwijderen, toestel uit - en aanzetten en vervolgens de app opnieuw installeren. Dat zorgt vaak voor de nodige verbeteringen op het moment dat iemand problemen met de app ervaart. Ik zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet!


Beste JantZ,

 

We hebben de app verwijderd, het toestel opnieuw opgestart en de app opnieuw geinstalleerd. Helaas is het beeld nog steeds schokkerig. Helemaal als je de beelden in de hoge resolutie wil bekijken.

De telefoon is via wifi met het internet verbonden net als op mijn telefoon.


Beste JantZ,

 

We hebben de app verwijderd, het toestel opnieuw opgestart en de app opnieuw geinstalleerd. Helaas is het beeld nog steeds schokkerig. Helemaal als je de beelden in de hoge resolutie wil bekijken.

De telefoon is via wifi met het internet verbonden net als op mijn telefoon.

En als u het probeert via 4G?

Hoe is het met youtube filmpjes?


Jammer dat dit niet heeft geholpen; maar net als @Nick83 ben ik benieuwd of je ook verschil ervaart wanneer je in plaats van de wifi gebruik maakt van de 4G verbinding. Ervaar je daarin verschil?


Om eerlijk te zijn snap ik niet waarom er geprobeerd moet worden of 4G wel soepel werkt.

Ik zie een verschil met de app dat op 2 verschillende android telefoons is geinstalleerd maar wel beide van hetzelfde wifi netwerk gebruik maken. Je zou toch mogen verwachten dat de app op een nieuwere telefoon beter functioneert en op zijn minst hetzelfde.

 

Toch hebben we het even geprobeerd met 4G maar dat gaf geen verschil.


Dankjewel :)

De reden dat ik je vroeg om het eens via 4g te testen, was om zaken uit te kunnen sluiten. Stel, het had via 4G perfect gewerkt dan was dat goed geweest om te weten. Dat is jammer genoeg niet het geval en ik heb hier helaas niet meteen een verklaring voor. Met andere apps ervaart je dochter geen problemen? Schokt het beeld ook als ze via bijvoorbeeld YouTube filmpjes afspeelt?


Dankjewel :)

De reden dat ik je vroeg om het eens via 4g te testen, was om zaken uit te kunnen sluiten. Stel, het had via 4G perfect gewerkt dan was dat goed geweest om te weten.

Dan had dat betekent dat het mogelijk een WiFi probleem zou zijn. Als het op 4G ook stottert, dan ligt het aan het toestel of de app zelf. Mogelijk is het toestel gewoon te traag. Al hoewel je dat niet zou verwachten van een toestel van € 240 euro.


Dankjewel :)

De reden dat ik je vroeg om het eens via 4g te testen, was om zaken uit te kunnen sluiten. Stel, het had via 4G perfect gewerkt dan was dat goed geweest om te weten.

Dan had dat betekent dat het mogelijk een WiFi probleem zou zijn. Als het op 4G ook stottert, dan ligt het aan het toestel zelf. Mogelijk is het ding gewoon te traag. Al hoewel je dat niet zou verwachten van een toestel van € 240 euro. Het ding is wel ruim 2 jaar geleden al uitgebracht. Dus ... de nieuwste is het niet meer.

Mogelijk wel maar die conclusie wou ik nog niet trekken. Anders zou @AWLD op zijn eigen mobiel ook problemen hebben ervaren en dat komt verder niet ter sprake. 

 

Collega van me heeft ook sinds kort een Samsung A32 en naar mijn weten heeft hij geen problemen met de ITV app. Ik heb hem voor de zekerheid net een berichtje gestuurd en gevraagd hoe de ITV app bij hem werkt. Maar volgens mij is dit toestel snel/krachtig genoeg om onze ITV app te draaien.


Die Samsung is ruim 2 jaar geleden al uitgebracht. Dus ... de nieuwste is het niet meer. De LG is nog ouder. Maar koste 800 euro toen die uitgebracht werd. De Samsung maar 300 euro. Dat zegt wel iets.

De LG heeft ook een processor met 4 rekenkernen die op 2,8 Ghz draaien. De Samsung moet het doen met 2 rekenkernen op 2 Ghz. De LG is gewoon veel sneller.


Check, dank voor deze info @Nick83 !

 

Ik had me ook vergist; ik dacht dat mijn collega de a32 had maar dit blijkt de a72 te zijn. De a32 is inderdaad ouder dan ik dacht. Op de a72 geen problemen met de app maar dit is ook een nieuwer en krachtiger toestel dan de a32. 

 

@AWLD , ik vrees (voor je dochter) dat @Nick83 hier gelijk heeft en dat hier geen directe oplossing voor is, sorry!


De Samsung A32 is inderdaad al een tijdje op de markt maar het gaat hier om de A32 5G en die is een stuk nieuwer zover ik weet.


Hier zijn de specs. Lijkt mij dat uw app hier vlekkenloos op zou moeten werken.

 

https://tweakers.net/pricewatch/1648254/samsung-galaxy-a32-5g-128gb-zwart/specificaties/


Zou je dan eens kunnen kijken hoe ITV online werkt via de browser? Daarvoor kun je deze link gebruiken. Ik ben heel benieuwd hoe het op die manier gaat werken. Dat vraag ik je oom weer wat zaken uit te kunnen sluiten. Stel het werkt wel goed via de browser, dan lijkt het erop dat onze ITV app niet goed samenwerkt met deze Samsung a32. Indien nodig kan ik dit dan doorzetten naar de ontwikkelaars van de app die hier dan eens naar kunnen kijken.


Ik heb hier hetzelfde probleem, ik heb sinds een week een Samsung A53 5g, en heb ook een heel slecht beeld met de KPN Itv app.

Andere apps, zoals netflix en viaplay werken wel prima, maar streamen met een chromecast met de kpn itv app is momenteel erg slecht.

 


Hier zijn de specs. Lijkt mij dat uw app hier vlekkenloos op zou moeten werken.

 

https://tweakers.net/pricewatch/1648254/samsung-galaxy-a32-5g-128gb-zwart/specificaties/

Deze is inderdaad een stuk beter. Maar ... het scherm is geen Full HD. Misschien is de app daar wel helemaal op ontwikkeld.