Skip to main content

Via de KPN website bij “problemen en storingen” probeer ik 2-problemen op te lossen.

 

  1. laatst jaar (2020) valt de setup box regelmatig uit, de frequentie wordt steeds hoger, sinds de recente nieuwe software is het helemaal drama. Het begon ca 1,5-jaar terug met kort uitvallen van het beeld, welke steeds weer automatisch wordt herstelt; de lengte van beeld op zwart duren stteds langer. Tegelijkertijd vind het laatste jaar plaats, dat de setup box automatisch uitgaat en dan weer helemaal opnieuw gaat opstarten , soms gebeurt dit wel enkele malen per avond en soms ook hele perioden (= dagen lang) niet. Voordat de setup box uitvalt hoor je telkens een relais schakellen in de setup box, en dan is het erop wachten dat de setup box zichzelf gaat resetten.
  2. de laatste maanden valt ook de experia box regelmatig uit. Ook deze start ff erna weeg automatisch op, duurt altijd wel ff voor dat allen led lampjes erop weer branden en de internet verbinding is herstelt.

Via de KPN website kan je de internet verbinding laten testen. Deze uitkomst geeft aan, dat er geen problemen zijn met de verbinding. En als de problemen zich voor blijven doen , er een monteur voor eigenkosten aan huis komt.

 

→ alle apparatuur (setup box en experia box) zijn van KPN en tevens in bruikleen van KPN.

20-jaar terug heeft een KPN monteur alles aangelegd. In de loop der jaren zijn regelmatig de setup box (1x) en experia box (2x) automatisch door KPN omgewisseld ivm ouderdom werd mij toem telkens medegedeeld. Echter nu ineens wordt geadviseerd om een monteur te bestellen.

Daar heb ik geen zin in.Ik wil best betalen voor een (nieuwe) setup box of moden, maar dan ga ik elke mogelijkheid onderzoeken naar de diverse merken en leveranciers.

Hoi @Dody, welkom op het forum. Wat vervelend dat zowel jouw Experia Box als de tv-ontvanger uitvallen. 

Ik zie dat je onze online storingsoplossing al hebt gevonden en je verbinding hebt getest. Afhankelijk van wat de oorzaak van het probleem is kunnen wij de apparatuur omruilen of wordt er een monteur ingepland op een moment dat jou uitkomt. Als de problemen in het KPN-domein zitten hoef je natuurlijk niet te betalen voor de oplossing. 

Zou je voor mij je profiel willen aanvullen met jouw postcode en huisnummer? dan kan ik met je mee kijken.


Hallo @Dody, ik heb al een aantal dagen niks van je gehoord. Is het probleem inmiddels opgelost?


Reageer