Skip to main content

Sinds een week krijg ik bij het opstarten van de ontvanger en tv de foutcode 303. Er is de afgelopen week geen wijziging geweest in de aansluiting of de bekabeling. Hiernaast werkt de modem prima en heb ík WiFi. Na het resetten van de modem en de ontvanger werkt alles weer, maar dit kan toch niet de bedoeling zijn? Wie kan mij helpen?

Hi @Reau, goed dat je een seintje geeft. Ik lees dat je foutmelding 303 op de tv-ontvanger te zien krijgt. Was dit een eenmalig iets, of komt het vaker terug? In het laatste geval, wanneer gebeurt het?

Kan je daarnaast ook meer vertellen over welk modem en welke tv-ontvanger je hebt thuis, en hoe alles aangesloten is? Alleen op die manier kunnen zowel andere forumbezoekers als ik beter met je mee denken en zoeken naar de oplossing.


Beste @Alexandra, het gebeurt regelmatig als ik de tvontvanger en de tv aanzet. Ik heb een Experiabox v10A en een Arris ontvanger. Alles is bekabeld aangesloten door een kpn monteur en sinds kort krijg ik deze meldingen.


@Reau Dat is goed om te weten. Heb je één of meerdere tv-ontvangers thuis? Als je er meer hebt, speelt deze foutmelding op één of op alle tv-ontvangers? Gaat de kabel rechtstreeks van de tv-ontvanger naar de Experia Box? In welke poort zit de kabel, en maakt het verschil als je die wisselt naar een van de andere gele ethernetpoorten op de Experia Box?

Geef de tv-ontvanger voor de zekerheid ook een frisse start. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt.


Beste @Alexandra, ik heb alles gedaan met jouw tips. Alleen werkt nu de afstandsbediening niet meer. Gezocht op dit forum, maar niets lijkt te werken. Kan er een monteur langs komen?
 


 


@Reau Hmm, dat is apart! Een frisse start heeft niks met de afstandsbediening te maken. Is er nog iets anders gebeurd in de tussentijd?

Wat je ook kan doen, is bellen met het gratis nummer van onze klantenservice: 0800-0402. Via die weg helpen onze collega's je direct verder en plannen indien nodig een monteur met je in. Dat is soms handiger met uitleggen, doordat je direct contact hebt. Ook kan je dan een afspraak met een monteur afstemmen, mocht dat nodig zijn. Weet wel dat een monteur gratis is als er iets mis zit in het KPN netwerk of onze apparatuur, maar als er thuis iets niet goed zit, dat er kosten aan verbonden zijn. Ook daarom kan het handig zijn om eerst de boel even telefonisch door te lopen en na te kijken.