Skip to main content

Sinds een week of 2 kan ik geen opnames meer maken. Als ik in de gids naar een bepaald programma ga, druk op de blauwe knop en bij opties kies ik voor opnemen. Het icoontje van opnemen komt dan wel in het scherm, maar hij neemt niets op en staat ook niet bij geplande opnames. Ik heb al een reset gedaan, maar heeft niet geholpen. Ik heb een Experia Box V10. Alvast dank.

@Rdint Welkom op het forum! Heb je een oplossing weten te vinden? Verschijnt er zodra je een opname in de planning zet wel de groene R? Plan je de opnames rechtstreeks in via de ontvanger of via de iTV Online app? 


Welk type ontvanger heb je?


Welk type ontvanger heb je?

He Joep, 

Als je hier leest wat sommige medewerkers bij KPN soms doen (gelukkig niet de meeste), dan kan je denken dat ze tot alles in staat zijn. Maar dat ze een Experiabox V10 leveren voor een Motorola STB lijkt me stug. :relaxed:


Dat denk ik ook niet maar ik lees nergens welk type ontvanger ts heeft.


Ontvanger is een Arris. Ik heb het spul al een tijdje in huis en het draaide altijd best goed, maar nu dus wat problemen.


@Rdint Welkom op het forum! Heb je een oplossing weten te vinden? Verschijnt er zodra je een opname in de planning zet wel de groene R? Plan je de opnames rechtstreeks in via de ontvanger of via de iTV Online app? 

Remco,

Gaat rechtstreeks via ontvanger.


Dat denk ik ook niet maar ik lees nergens welk type ontvanger ts heeft.

Een Arris dus.


Bedankt voor de toelichting. Vreemd, de opnames worden namelijk centraal bij KPN zelf gedaan en de ontvanger zou daar eigenlijk weinig invloed op uit moeten kunnen oefenen. Ik zie dat je twee ontvangers in huis hebt. Spelen deze issues op beide ontvangers? Als dat niet het geval is zou dan in het "Persoonlijke Opmerkingen veld in jouw profiel het betreffende serienummer kunnen noteren? Dan meet ik hem even door. 


Hallo Rdint, 

Er zitten 2 heel irritante fouten bij het Opnemen bij KPN. Dat weten ze wel maar telkens doen ze of dat niet zo is. 

Als je al series opneemt blijft de serie staan als alles van de serie is opgenomen (of dat het systeem aangeeft dat de serie is opgenomen). Dit is waarschijnlijk niet het enige.

Kijk daarom even bij je geplande opnames of er nog lege op te nemen programma’s staan. Verwijder die dan even allemaal.

Ook is de synchronisatie tussen de STB’s (ontvangers in het KPN jargon) als je er meer hebt is niet in orde. Daarvoor moet je dan je STB’s resetten (stroom er even afhalen met het knopje aan de achterkant).  


Bedankt voor de toelichting. Vreemd, de opnames worden namelijk centraal bij KPN zelf gedaan en de ontvanger zou daar eigenlijk weinig invloed op uit moeten kunnen oefenen. Ik zie dat je twee ontvangers in huis hebt. Spelen deze issues op beide ontvangers? Als dat niet het geval is zou dan in het "Persoonlijke Opmerkingen veld in jouw profiel het betreffende serienummer kunnen noteren? Dan meet ik hem even door. 

Remco,

Misschien ben ik eruit. Normaal mag ik de afstandsbediening niet vasthouden, die is voor de baas zeg maar (haha). Ik zag dat de geplande opnames behoorlijk vol stond met serie opnames (terwijl ze dat nooit gebruikt). Ik heb dat helemaal leeg gemaakt en ga zo meteen een test doen. Iedereen bedankt voor de hulp en heel misschien (ik hoop het niet) kom ik hier nog op terug.


Hahaha, herkenbaar 🙂 , Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, goed dat je even aan de capaciteit dacht. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 


Hahaha, herkenbaar 🙂 , Daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, goed dat je even aan de capaciteit dacht. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn! 

Remco, Het heeft helaas niet geholpen. Net nog een reset gedaan (met knopje achterop de experia), geen resultaat. De ontvanger is een Arris VIP2952V2, met serienr. ************** . Ik wacht even op jouw meetresultaat. Oh ja, als ik een opname maak komt er wel een R bij het programma te staan (in de gids), maar doet verder niets.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy


Dan zoeken we even verder. Ik heb even de gegevens in je profiel gezet met het oog op jouw privacy.  Ik heb de ontvanger nog even doorgemeten en ik kom daar geen vreemde zaken tegen. Nog even samenvattend: kun je op die andere ontvanger wel gewoon opnames inplannen en bekijken? 

De meest voorkomende oorzaken van het ontbreken van opnames zijn de volgende: 

 

  • Een opname blijft niet langer dan 1 jaar beschikbaar
  • De opslagcapaciteit van het 'Opnemen pakket' is bereikt
  • Het kinderslot is te streng ingesteld
  • De zender is verborgen
  • De opname maakt onderdeel uit van een zenderpakket wat geen onderdeel uit maakt van het abonnement.
  • Het 'Opnemen pakket' is na de opname een keer uit en aan gezet.

Herken jij één van de bovenste punten? En kun je eens testen wat er gebeurd als je een opname met de andere ontvanger probeert in te plannen?

 

 


Dan zoeken we even verder. Ik heb even de gegevens in je profiel gezet met het oog op jouw privacy.  Ik heb de ontvanger nog even doorgemeten en ik kom daar geen vreemde zaken tegen. Nog even samenvattend: kun je op die andere ontvanger wel gewoon opnames inplannen en bekijken? 

De meest voorkomende oorzaken van het ontbreken van opnames zijn de volgende: 

 

  • Een opname blijft niet langer dan 1 jaar beschikbaar
  • De opslagcapaciteit van het 'Opnemen pakket' is bereikt
  • Het kinderslot is te streng ingesteld
  • De zender is verborgen
  • De opname maakt onderdeel uit van een zenderpakket wat geen onderdeel uit maakt van het abonnement.
  • Het 'Opnemen pakket' is na de opname een keer uit en aan gezet.

Herken jij één van de bovenste punten? En kun je eens testen wat er gebeurd als je een opname met de andere ontvanger probeert in te plannen?

 

 

Remco,

Ik heb de ontvanger die boven staat geprobeerd en die neemt op (klein stukje geprobeerd), dus die staat nu beneden en daar neemt hij ook op (ook weer een stukje). Ik zal de baas (mijn lieve vrouw dus) opdracht geven (hahaha) om het heft weer in eigen hand te nemen. Zoals gezegd heb ik alleen maar kleine stukjes geprobeerd, maar dat ziet er goed uit. Als je me niet meer hoort (vanaf morgen dus), dan gaat alles weer naar wens, anders hoor je me wel. In ieder geval hartelijk dank voor je geduld en geweldige hulp, ook de anderen die meegedacht hebben, heel veel dank.


Geen enkel probleem! Ik dacht ik informeer nog even 😉 . Geniet van het weekend! 


Geen enkel probleem! Ik dacht ik informeer nog even 😉 . Geniet van het weekend! 

Remco,

Ik heb de ontvangers omgewisseld. Beneden staat er nu een die alles kan, boven een ontvanger die niet op kan nemen (boven maak ik heel incidenteel wel eens een opname). Als er toevallig nog ergens een goede ontvanger bij jullie ligt wil ik hem wel hebben. Nogmaals dank voor je hulp.


@Rdint Dan gaan we het proberen met een nieuwe ontvanger. Heb je toevallig ook een 06-nummer ter beschikking en zou je die in het vakje “Persoonlijke Opmerkingen” in je profiel kunnen zetten? Op dat nummer ontvang je dan updates over de logistieke order. 


@Rdint Dan gaan we het proberen met een nieuwe ontvanger. Heb je toevallig ook een 06-nummer ter beschikking en zou je die in het vakje “Persoonlijke Opmerkingen” in je profiel kunnen zetten? Op dat nummer ontvang je dan updates over de logistieke order. 

Ik ben helaas een paar weken geleden mijn toestel verloren. Ik heb dus wel een nummer, maar geen toestel. Als je whatsapp gebruikt lukt het misschien wel (staat ook op mijn  laptop n.l.). Alweer en alvast vriendelijk dank.


Geen probleem dan doen we het zonder mobiel nummer! Ik stuur je even een privébericht met daarin alle details 🙂 .


@Remco_ Is het nog gelukt? Als ik nog iets voor je kan doen laat het dan gerust weten 🙂 .


Hmm, ik ben toch benieuwd of beide ontvangers dan wel op het zelfde abonneenummer staan aangemeld. Kun je dat ff checken, @Rdint (Instellingen en 1 X op gele knop drukken)

@Remco_ , euh…. jezelf mentionen? Foutje !?


Ja hoor, alles prima voor elkaar. De nieuwe is geinstalleerd en de oude is retour. Een hele dikke pluim voor jou Remco.

vr.groeten,

Rob.


Top! Fijn om te horen 🙂 . Dan wens ik je een fijne dag verder en post gerust nog even een bericht als je onze hulp nodig hebt! 


Kan bij de tekst ● het opname pakket een keer uit en aan is gezet - ook vermeld worden dat dat OF door de klant OF door de kpn medewerker kan worden gedaan. Zodat het ‘verdwijnen' in het geniep voor de andere partij kan zijn gebeurt?


Reageer