Skip to main content

Geachten,

 

Heb de iTV Arris  VIP2952 V2  Taiwan 2018- 04.  Kort nadat ik KPN klant werd is er een grote update geweest( zeker bekend bij mods). Na deze update werd menu/ opnames dead and dead slow; hierin is tot heden geen verandering.

Vraag als trouw klant( slaper). Daar ik het goed zat ben en de klantenservice niet behulpzaam is bij oplossen probleem, maar hier de vraag gesteld.

Hoe krijg ik menu/ opnames realtime/ streaming zodat zonder noemenswaardige vertraging een bediening leidt tot een actie. Andere hardware/ software( KPN).

 

Mvgr, AGAG

Dag @AGAG is de ontvanger direct met een kabel aangesloten op het modem?


Ja.

 

Modem/ Arris   FTP cat 5e kabel

Arris /TV            HDMI kabel( zie achterzijde Arris VIP2952 V2


Na deze update werd menu/ opnames dead and dead slow; hierin is tot heden geen verandering.

Dat is wel gek. Want dat probleem is eind Q3 2020 al opgelost. Eind Q1 en Q2 2020 duurden de menu's inderdaad wel tot 20, soms, 30 seconden. Maar bij mijn HD ontvanger en ook die van mijn moeder is dat al sinds Q3 2020 weer snel, minder dan 2 seconden.

Wat altijd hielp: De ontvanger even minimaal 30 seconden stroomloos maken. Schakelaar achterop.

Wel software staat er nu bij jou op. Zie instellingen - informatie. Dat zou 

NMC: 8.3.167_1 en

HTML: 5.182.201

moeten zijn nu. Indien anders heeft je ontvanger updates gemist.

Naast even stroomloos kan je het best ook Frisse start doen. Dan komt zeker de meest verse software op.


HTML en NMC komen overeen, zij het dat bij NMC “en”ontbreekt; neem aan en van engels.

De boel wederom spanningsloos gemaakt; geen waarneembare  verbetering.

Nu bezig met zgn frisse start. 


en is gewoon het woordje en als in Piet en Jannie. NMC en HTML.

Ik zat nog te denken. Zet ik het ertussen of erachter…

NMC: 8.3.167_1

en

HTML: 5.182.201


OK. LOL :-)


Frisse start gedaan; geen effect.


Hmm. Dan lijkt me toch iets niet lekker met jouw exemplaar. Een omruil lijkt me evident. 

Daar kan ik helaas niets in betekenen. 

Daarover kun je bellen. Maar ook wachten op een moderator. Dat kan 24 / 36 uur duren. Dan dient je profiel hier wel  ingevuld te zijn. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Geachte.

Een update.

Bleek onder mijn abo nog een tweede boxje in huis te hebben. Deze aangesloten en geactiveerd. Niet of nauwelijks verbetering. 

Nog niet vermeld. Beide boxen laten regelmatig gedurende de “wachttijd”  vast, rood “REC “ lampje in de rechter helft van de front display zien. Al googlend kom je dit i.c.m. de traagheid op het www tegen( overigens zonder een oplossing).

Kent u als mod dit ? Lijkt mij dat de software boys/ girls dit zeker moeten kunnen herleiden.

Mvgr, AGAG


Je kan ook je abonnement aanpassen naar KPN tv+, dan krijg je de Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dat is een Android mediabox en alles werkt wel anders.

Kan via MIJNKPN of gratis 0800-0402

 

Maar wat versta jij onder traag.

1 seconde of zo?

Tot eind april 2023 had ik ook de Arris VIP2952 en moet zeggen dat hij best wel snel was.😉


Traag is 5 á 10 sec.

Bevalt TV+ nu iTV van de radar lijkt verdwenen ?

 

Mvgr.


Traag is 5 á 10 sec.

Bevalt TV+ nu iTV van de radar lijkt verdwenen ?

 

Mvgr.

 

 

TV+ is de Sagemcom DIW7022 en die krijg je bij het abonnement KPN tv+.

 

KPN noemt hem TV+ omdat hij meer kan dan tv kijken.

Het is een Android media box en werkt geheel anders.

En dat is wel wennen.

Wij zijn er tevreden over, maar er zijn ook mensen die hem niets vinden.

 

Het probleem is wel, als je overstapt, kan je niet meer terug. 


Ok. Dank voor de info. Zal eens wat meer op dit forum gaan lezen.

Mvgr.


Heb je ook zo'n wachttijd als je van de ene naar de andere zender gaat?

Als ik hier bijvoorbeeld op 3 sta en ik typ 25 in krijg ik BBC First vrijwel direct via de Arris vip2952 thuis en de Arcadyan hmb2260 op het logeeradres.

Jouw Arris is nog vrij nieuw, 2018. De mijne is van 2015 en gaat beter dan de NS zelfs.

De apps gebruik ik niet op de Arris (en de Arcadyan) dat is DRA-MA.


Bij zenderwissel ( p+/p- of nummer ingeven) duidelijk sneller.

Extreem traag is; menu, opnames etc. opnames etc zijn direct zichtbaar;  echter vervolgens verder navigeren gaat pas na 5 a10 seconden; ingegeven afstandsbedieningsacties worden door de box wel vastgehouden totdat de “freeze” eraf gaat,

Tenslotte. Mij is al jaren geleden verteld dat , gezien de kwetsbaarheid van het netwerk, KPN bewust, dus willens en wetens, snelheid etc. afknijpt teneinde een collaps van dat netwerk te voorkomen.

Mvgr.


Zou het kunnen liggen aan de numerieke koppelcode die je gebruikt voor de afstandsbediening icm je televisie?
Ik kan me herinneren dat ik ook zoiets aan de hand heb gehad met een tv kastje en de Samsung TV. Er bleef toen ook een lampje flikkeren op de afstandsbediening zolang de opdracht uitgevoerd werd. Het werkte wel maar heel traag. Vervolgens heb ik andere codes geprobeerd en 1 van die codes loste de vertraging op. 


@Edu2020 

Lampje met tekst “REC”  brand vast en op de box zelf.

Wat bedoekt u met codes, en welke ?

 

Mvgr.


http://www.kpn.com/televisie/installeren/afstandsbediening/instellen.htm
 

Je moet dan de juiste 3 cijferige code hebben. Als er meer codes staan moet je net zolang proberen totdat je de juiste hebt gevonden of desnoods googlen.

Voor mij was een andere code nodig toen ik een nieuwe TV had gekocht. De oude code werkte ook maar met vertraging. Dit is inmiddels een jaar of 6 geleden dus details weet ik helaas niet meer.


Ok. Dank.

 

Mvgr.


Welke afstandsbediening heb je? Batterijen al eens vervangen?

Aan de moderator die hier nog komt adviseer ik één ontvanger om te ruilen. Al verwacht ik er niet veel van bij jouw gek genoeg.


Zou het kunnen liggen aan de numerieke koppelcode die je gebruikt voor de afstandsbediening icm je televisie?
Ik kan me herinneren dat ik ook zoiets aan de hand heb gehad met een tv kastje en de Samsung TV. Er bleef toen ook een lampje flikkeren op de afstandsbediening zolang de opdracht uitgevoerd werd. Het werkte wel maar heel traag. Vervolgens heb ik andere codes geprobeerd en 1 van die codes loste de vertraging op. 

 

De koppelcode voor de tv heeft niets te maken met de bediening van de Arris VIP2952.

Dat staat los van elkaar.

Met die codes kan je het volume, mute, aan / uit en source op de tv regelen. 


Hoi @AGAG, ik herken de problemen zo niet direct. Collega's geven ook aan de problemen niet te herkennen. Het lijkt dus echt een probleem specifiek met jouw tv-ontvanger.

Normaal gesproken is een dergelijk probleem op te lossen door de tv-ontvanger te herstarten of te resetten. Dit heb je al gedaan, zonder effect. Heb je ook de HDMI kabel al eens vervangen voor een nieuwe High Speed HDMI kabel? Wie weet maakt dit nog verschil.

Als dit niet de oplossing is, ben ik bang dat ik de oplossing ook niet heb. Je zou in dat geval kunnen overwegen om over te gaan naar TV+ zoals hierboven ook al gezegd werd. Je krijgt dan de nieuwste tv-ontvanger die meer is dan alleen een tv-ontvanger.


Ter info. Geen enkele afstandsbediening is gekoppeld.


Tenslotte. Ooit klant geworden. Alles goed. Vervolgens de eerste “grote download”. Traagheid. Duidelijk KPN soft/ hardware dingetje for whatever reason. 


Niet uit te sluiten is, dat de toenmalige eerste grote download, klant hard/ software ongeschikt heeft gemaakt om snel te kunnen navigeren binnen menu/ opnames omgeving van het oorspronkelijk goed functionerende iTV product.