Skip to main content
Vraag

Sinds laatste update fletse kleuren

  • 14 September 2024
  • 8 reacties
  • 121 keer bekeken

Wat is er aan de hand?

Sinds de laatste update valt het op dat de kleuren fletser zijn, bijna onnatuurlijk.

Niet zozeer studio-opnamen maar tv-beelden die daarnaast worden uitgezonden. 

Is kennelijk al eerder voorgekomen in het verleden bij KPN-klanten, gezien een aantal topics op het forum. 
 

 

@ruudforsthovel waarschijnlijk staat de HDR-beeldinstelling niet goed bij jou


@ruudforsthovel waarschijnlijk staat de HDR-beeldinstelling niet goed bij jou

@TDN  dank voor je reactie, hoe zou de HDR-beeldinstelling dan moeten zijn?

Ik heb daar zelf niets aan veranderd namelijk. 


@ruudforsthovel Dat is afhankelijk van jouw TV. Als je op SDR zet, is TV programma's weer normaal, alleen voor streamingsdienst (Netflix, Primevideo) of 4k zender heb je HDR nodigig en ook niet altijd. Probeer de HDR instelling te wissen tussen automatisch en continue, en de voorkeur op Dolby Vision of HDR te veranderen en kijken of het helpt. Anders laat toch gewoon bij SDR staan.


@ruudforsthovel Dat is afhankelijk van jouw TV. Als je op SDR zet, is TV programma's weer normaal, alleen voor streamingsdienst (Netflix, Primevideo) of 4k zender heb je HDR nodigig en ook niet altijd. Probeer de HDR instelling te wissen tussen automatisch en continue, en de voorkeur op Dolby Vision of HDR te veranderen en kijken of het helpt. Anders laat toch gewoon bij SDR staan.

@TDN dank voor je advies. Ik ga eens sleutelen. Fijne zondag. 


@TDN dank voor je advies. Ik ga eens sleutelen. Fijne zondag. 

@TDN Goedemorgen, een en ander nagelopen op de TV en de 4k ontvanger van KPN. HDR instellingen uitgeschakeld. Het heeft niet geholpen. Kleuren blijven flets. Ik zie op het forum ook dat er in het verleden meer klanten mee te kampen hebben gehad. Ik ga verder uitpluizen wat er mogelijk aan de hand is. 


@Sanne van KPN Dag Sanne, ik wend mij even tot jou gezien
een aantal reacties van jou binnen het forum aangaande de fletse, soms niet-natuurlijke kleuren die ook ik ervaar op mijn LG-tv na een update van mijn 4k - ontvanger.

Via het forum krijg ik niet echt een inzicht in wat er aan de hand kan zijn.

Maar bovenstaande opmerking over de verandering van de kleurbeleving is echt aan de orde.

Ik lees op het forum dat meerdere klanten soortgelijke ervaringen hebben (gehad).

Kun jij hier wellicht nog je licht over laten schijnen?

Alvast dank,

Ruud Forsthovel


Hoi @ruudforsthovel .  Er is eigenlijk niks veranderd dat dit effect zou moeten geven.  

Op een moderne tv zitten vaak honderden toeters en bellen.  Is er niet per ongeluk een ander kleur profiel ingeladen? 


Hoi @ruudforsthovel .  Er is eigenlijk niks veranderd dat dit effect zou moeten geven.  

Op een moderne tv zitten vaak honderden toeters en bellen.  Is er niet per ongeluk een ander kleur profiel ingeladen? 

@Erwin van KPN , dank voor je reactie. Nee, dat is het ‘m juist. Aan mijn LG-tv - Oled - Evo is niets veranderd aan de (basis)instellingen. 


Reageer