Skip to main content

Sinds overgang van Telfort interactieve TV naar KPN crasht mijn router dagelijks. Ik heb de ITV settop box teruggezet naar fabrieksinstellingen maar dat help niet. Router is Experia V8. Probleem lost alleen op als ik router aan en uit zet. Hoe krijg ik dat opgelost. TV settopbox zit met vaste kabel direct op router en heeft in de Telfort nooit (over meerdere jaren) deze storing veroorzaakt dus daar heeft het zeker mee te maken.

Hi @evdboom, welkom op het forum! Wat balen dat dit probleem zicht voordoet. Ik weet vrijwel zeker dat het niet aan de overgang van Telfort naar KPN ligt, die overgang was namelijk nog puur administratief. De technische overzetting achter de schermen gebeurt pas volgend jaar, je zal hier overigens ook niks van merken. Dat zich nu een technisch probleem voordoet, staat hier dus los van. Neemt niet weg dat we het wel moeten oplossen. Je Experia Box werkt dus niet meer waardoor je geen tv meer kan kijken en het internet niet meer kan gebruiken, klopt dat? Welke lampjes branden er op je Experia Box als het niet werkt en in welke kleur doen ze dat? Wil je deze stappen eens doorlopen? Je mag klikken op Bekabeld Internet in het beginscherm. Hoor graag of het werkt!


Inderdaad itv stopt met een foutmelding en alle internet toegangen werken niet meer. Alle leds blijven groen branden. De zelftest zoals hierboven genoemd geeft een foutmelding dat deze niet uitgevoerd kan worden. De storing is zich gaan voordoen nadat de gebruikers interface van itv is vernieuwd. Hierdoor is de bediening trager geworden. Kennelijk heeft dat niets met de telfort naar kpn te maken maar wellicht wel met de nieuwe interface. Misschien verstandig eens te kijken naar de log van de router alhoewel de laatste crash al enige dagen geleden is.


Wat gek dat alles groen blijft branden als de verbinding helemaal niet meer werkt. Wel mooi om te horen dat de storingen voor nu verleden tijd zijn, wellicht hebben je handelingen toch geholpen. De traagheid van het iTV-menu is probleem wat langer speelt, we zijn druk bezig met het verhelpen hiervan. Het laatste nieuws wat ik binnen heb gekregen, is dat er binnenkort een update komt waardoor dit probleem verholpen moet zijn. Laat je me het even weten als de storing met je verbinding terugkeert? Dan meet ik je verbinding door. Kun je dan je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan kan ik de meting ook echt uitvoeren namelijk. 


Gisteren is de router weer gecrashed alle lampjes blijven branden maar geen enkele router poort doet het  dan nog. Heb geprobeerd in het management log van de router te kijken maar daar kon ik ook niet meer bij. Maar weer herstart en dan doet ie het weer een tijdje. Heb formulier ingevuld. Gebeurt echt alleen als ik via ITV naar tv kijk. Als ik direct via mijn smarttv tv kijk (youtube of Netflix) is er niets aan de hand evenals direct internet gebruik. Er moet iets veranderd zijn aan de iTV kant lijkt mij.


Jammer dat het probleem weer terugkomt. :expressionless: Het lijkt haast te gebeuren omdat er niet genoeg bandbreedte is als je tv-kijkt. Dat lijkt me echter sterk, er is namelijk een downloadsnelheid van 108 Mbit/s mogelijk op je adres en je hebt een abonnement waarin je maximaal 100 Mbit/s kan halen. Er is dus genoeg bandbreedte om te internetten en tegelijk tv te kijken. Ik heb de verbinding gecheckt en kom daar geen verbrekende sessies tegen. Dat is wel gek, je geeft namelijk aan dat het echt gebeurd. Welke foutcode krijg je te zien op je tv? Dan kunnen we het vanaf daar verder oppakken en heb ik iets meer een denkrichting richting een oplossing. Wat gebeurt er precies met je WiFi als het niet werkt? Blijf je wel verbonden maar de laden de pagina's niet meer? Of valt de hele WiFi-verbinding weg en heb je geen signaal meer?


Ik heb gemerkt dat je getest hebt want de router ging zichzelf herstarten. Aangezien ik de router uit en aan moet zetten voor dat het weer werkt zullen de logs wel gewist worden dus dan zie je niets. De storingsmelding op de tv is een blauw scherm met foutcode STB-NMC-400. De settopbox zit op een vaste netwerkaansluiting. Dus als de router crashed  heeft itv ook geen connectie meer waar de eerder genoemde storingsmelding een bewijs van is. Nogmaal alle lampjes blijven groen maar geen enkele poort van de router is meer te bereiken. Ook niet het management adres om in een log te kijken. Alleen uit/aan lost het probleem op. WIFI heb ik op de router afgezet omdat ik zelf een eigen WIFI netwerk heb gemaakt. Dat heeft verder geen invloed want die WIFI accespunten (van ASUS) zitten ook op een vaste poort. De router is al op leeftijd (>5 jaar) misschien een idee om die eens te vervangen?


Sinds het optreden van de storing (en het afgelopen jaar) is er niets veranderd aan mijn netwerk. Het ging zich voordoen ongeveer sinds de interface wijziging van itv. Als de tv settopbox standby staat treed de storing nooit op.


Het lijkt mij dat de Experia V8 de veroorzaker is wellicht dat een nieuw modem deze storingen verhelpt


Gaat u die mij dan toesturen?


Ik zou het op prijs stellen een nieuwe router toegestuurd te krijgen. Echt snel wordt er helaas door KPN niet gereageerd.


Excuses voor de late reactie @evdboom . Ik heb een nieuw modem verstuurd. Ik stuur je een privébericht met de details.