Skip to main content

Ook ik heb helaas sinds gisterochtend probleem met mijn tv : Foutcode 307 en 563 op interactieve tv

Alles geprobeerd , met klantenservice wel 2 uur aan de telefoon gezeten gisteren en was vervolgens gezegd dat er storing was bij KPN en dat deze gisteravond om half 7 wel opgelost zou zijn nu om 11:30 vanochtend nog niet opgelost.

Morgen wordt ik teruggebeld voor een omruiling van het kastje maar ben bang als ik alles over deze foutcodes lees dat dat geen oplossing gaat zijn.

Hoe krijg ik nu voor elkaar dat mijn tv weer werkt.

Is de ontvanger met een kabel aangesloten op het modem of gebruik je draadloze verbindingssets?


nee direct met de kabel


de tv laad maar tot 85% 


Welk type ontvanger heb je?


Hier staan de tips voor het resetten van het modem.  Heb je die al geprobeerd?


Arris Vip 5202 en ja alles al geprobeerd er is zelfs op afstand van KPN verschillende opties geprobeerd die kwamen er ook niet uit daarom willen ze donderdag een omruil actie doen met een nieuw kastje maar als ik zo over de foutcodes lees zal dat niet de oplossing zijn.


Heb je het modem al gereset? Het zou met het verkrijgen van een ip adres te maken hebben. Er zit niets tussen de modem en de ontvanger? Geen switch of iets dergelijks?


wel 20x gereset en nee direct met kabel verbonden


Internet doet het ook prima alleen tv laad niet door


Dan zal er een moderater aan te pas moeten komen.  Die reageert binnenkort. 


Al eens herstart door de stroom minimaal 10 seconden eraf te halen? Stroomadapter uit het stopcontact dus. Indien mogelijk ontvanger eerst op stand-by zetten.

Een omruil kan wel degelijk effect hebben. Er kan een probleem in de ontvanger zijn waardoor het IP adres niet goed opgehaald wordt.


Ik heb al herstart nou ja wacht het nieuwe kastje wel af , bedankt voor je hulp zover. Laat het wel weten of een nieuw kastje de oplossing is ik heb deze pas 3 maanden.


Je hebt inmiddels een nieuwe tv-ontvanger gekregen? @Sarah55 


Nee nog niet kan deze als het goed is vanmiddag ophalen bij service punt hoop echt dat dit werkt want een hele weekend zonder tv met kids is echt een uitdaging zeker als het weer buiten slecht is,

 


Ach zonder tv….

Je hebt nog http://tv.kpn.com en de app in een telefoon.

Laptop met hdmi op tv aan te sluiten. App te casten middels Chromecast.

En met een tv niet ouder dan 2018 van Sony, Philips (Android-TV), Samsung, LG en Hisense de KPN TV app in de tv zelf.

Mijn moeder van 84 is er blij mee als backup voor de ontvanger.


😀 goeie tips !


helaas nieuw kastje heeft ook niet gewerkt, moet maar afspraak met monteur maken wordt Maandag als het goed is teruggebeld pfff waardeloos.


Heeft U toevallig een Glasvezel aansluitpunt met Power Connection en Alarm ?? Deze is genaamd XGSPON. Ik begreep dat er een issue waardoor je deze 2 minuten van de stroom moet halen en vervolgens Modem moet resetten daarna werkte het weer bij mij.