Skip to main content

Bij mij heb ik soms lage resolutie als of je naar een oude VHS band zit te kijken op een 4K tv. 
 

ik zit gewoon journaal te kijken en je ziet gewoon de kwaliteit veranderen. Alsof er een lage bandbreedte beschikbaar is. 
 

ik snap niet waarom. Ik heb 200 mb glasvezel en 100 zou al beter jij dan 100 van ziggo maar ik had nooit problemen maar met kpn continue.

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

@PeterG welk FTA pakket bij Ziggo? Free to Cable kent Ziggo zelfs niet. Ongecodeerd is toch echt iets anders dan Free zoals de NPO kanalen via DVB-T2.

Inderdaad er zijn tekenen aan de wand daar ben ik het wel mee eens. Maar elke uitspraak over een tijdsframe is puur koffiedik kijken.

 

Digitenne is een commercieel product daar kan KPN inderdaad mee stoppen. Zolang wij nog  via de belasting kijk en luistergeld betalen kan en mag ether verspreiding niet verdwijnen. Iets met noodkanalen.

 

Via 4 en 5G is er nu al middels de apps op een smartphone.


Ik blijf gewoon het ongecodeerde kabel pakket aanhouden zolang er nog signaal opstaat,... Op de 15 huizen bij mij in de straat is er in 10 jaar tijd nog geen handvol ziggo monteurs geweest, alle kabels laten ze ook gewoon lekker zitten. 😅

En zolang er internet only wordt afgenomen, krijg je gewoon het ongecodeerde pakket erbij. Wat ik weet is dat ze dat niet zomaar kunnen opsplitsen. Gehoord van monteurs alsmedekort geleden ex-medewerkers.

En voor die Blue Monday momenten dat wij eens per jaar eens naar het ongecodeerde pakket kijken,... Kan het handig zijn. Voorde rest is het allemaal streaming. Npo start voor 1,2,3. Videoland met de RTL zenders. Talpa kijken we niet. Enne discovery gaat via Discovery+ (of straks gecombineerd met hbo). Voldoende kijkopties samen met Sky en Prime. 

Eerlijkheidshalve vind ik het persoonlijk prettiger om alles via streaming te bedienen of te kijken. Terug naar het standaard tv kijken voelt voor mij wel zooo ouderwets en ook enorm omslachtig en is gewoon niet fijn. 


Ga je nou écht op elke slak zout leggen, @Galdor68 . Uiteraard bedoel ik het KabelTV televisie en radiopakket. Maar fijne avond verder.

Zolang wij nog  via de belasting kijk en luistergeld betalen kan en mag ether verspreiding niet verdwijnen. Iets met noodkanalen.

En dat geldt alleen voor radio. Daar is DAB+ voor en dat blijft.

JB22 schrijft: Ik blijf gewoon het ongecodeerde kabel pakket aanhouden zolang er nog signaal opstaat,... 

@JB22_ . Hier is in de hele straat, en ook mijn flatblok, bij iedereen die geen abonnement op ziggo had het medio maart 2022 voor iedereen afgesloten.


Ik heb die 5202 en easylink (hdmi cec) aanstaan maar ik kan niet de ontvanger bedienenz


Ik heb die 5202 en easylink (hdmi cec) aanstaan maar ik kan niet de ontvanger bedienenz

Dat klopt want de TV ontvangers van KPN kunnen niet via hdmi CEC bediend worden.


Ja PeterG schreef: 

 

Heb je de Arris vip5202 dan kan de bediening met de tv ab via HDMI CEC verlopen. Dat hebben vrijwel alle tv's.

 

dus wat is het nu?


dus wat is het nu?

Het bedienen van een TV ontvanger van KPN via hdmi CEC zal niet gaan werken immers de TV ontvangers van KPN ondersteunen dat helaas niet.


Hopelijk heeft peterg nog een oplossing. Zou wel super zijn als ze er een update voor hebben. Weet ik nu iig waar ik de volgende keer op ga letten.


Hmm. Jammer dat ik verkeerd op de hoogte was. Excuus.

Oplossing met Philips dus

Tijdens gebruik van de kpn ontvanger kun je het af met de kpn afstandsbediening. Die kan ook de tv aan en uit zetten. En het volume. 

Ook voor de apps van Netflix, HBO max, Videoland, YouTube en NPO start kan je de ontvanger gebruiken. En dus de kpn afstandsbediening

Alleen voor apps die kpn (nog) niet in de ontvanger heeft zul je dan nog de Philips afstandsbediening moeten gebruiken. Maar dat zal in mijn ervaring zelden zijn.

Mijn moeder heeft ook een Philips en gebruikt altijd de kpn ontvanger. Alleen voor de formule 1 op Viaplay pakt ze nog de Philips afstandsbediening. 


Is er een kpn ontvanger beschikbaar waar HDMI cec wel mee werkt? Misschien kan ik die dan gebruiken? (En zoals ik al eerder aangaf Netflix op de ontvanger is minder dan op de TV dus alles via de ontvanger gaat niet werken). 


Is er een kpn ontvanger beschikbaar waar HDMI cec wel mee werkt?

Nee, als de Arris 5202 dat niet doet, dan niet. De andere 2 doen het zeker niet. (die heeft resp mijn moeder, 2260, en ik, 2952).

TV kijken via de ontvanger met de witte kpn ab. 

En Netflix gebruiken via de TV met diens ab. 

Zo doe ik het ook.


En  de kpn app gewoon wat meer aandacht geven zodat die net zo goed is als de ontvanger. Veel duurzamer ook. Geen extra afstandsbediening en ontvanger nodig.


En  de kpn app gewoon wat meer aandacht geven zodat die net zo goed is als de ontvanger. Veel duurzamer ook. Geen extra afstandsbediening en ontvanger nodig.

De KPN apps en site zullen zeer waarschijnlijk nooit op het niveau komen van een “gewone” TV ontvanger en daar zit een valide reden achter namelijk “multicasting”.

De KPN apps en site maken gebruik van unicast TV streams wat betekent dat elk apparaat zijn eigen TV stream ophaalt bij het centrale TV platform. Op jouw lijntje naar de wijkkast/centrale is dat niet zo’n probleem maar aan de andere kant van de lijn (bij de servers van het TV platform) leidt dat tot een enorme explosie van de hoeveelheid data die verzonden moet worden. De kosten daarvoor zijn daarmee dan ook enorm.

Bij multicast TV streams is er op elke lijn in het hele netwerk maar één multicast TV stream aanwezig om alle apparaten die live naar die zender kijken te bedienen.

Dit is de reden waarom KPN een ontmoedigingsbeleid voert en de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps en site dus bewust lager houdt dan die van de TV ontvangers.

 


wjb schrijft: Dit is de reden waarom KPN een ontmoedigingsbeleid voert en de functionaliteit en beeldkwaliteit van de apps en site dus bewust lager houdt dan die van de TV ontvangers.

Precies wat Ziggo ook doet: die levert maar 720p op alle zenders via de app…. En dat is, zoals wjb al aangeeft, ook niet voor niks.


Ik kijk met de app ook live. En als ik terugkijk op de ontvanger is het probleem toch hetzelfde als met de app. Iedereen kijkt wat anders terug. Dus dat “multicasting” moet de app ook gewoon gebruiken voor live streams.


Ik kijk met de app ook live. En als ik terugkijk op de ontvanger is het probleem toch hetzelfde als met de app. Iedereen kijkt wat anders terug. Dus dat “multicasting” moet de app ook gewoon gebruiken voor live streams.

Terugkijken en kijken van opnames maakt geen gebruik van multicasts. Dit is sowieso unicast.

Er komt nogal wat bij kijken om een app geschikt te maken voor multicast TV streams. Het OS van het apparaat moet het ook aankunnen.


 Android ondersteunt het.