Skip to main content

Hallo,

Ik heb een Samsung Q95T en de KPN Arris 5202.
Hierbij gebruik ik ook de Samsung smart remote waarmee je bijna ieder toestel mee kan besturen.
Dit lukt ook prima, kan zenders wisselen, geluid aanpassen...etc.

Echter als de TV een uur uit gestaan heeft en je zet de TV aan, dan zet hij ook de VIP5202 uit, het groene lampje gaat naar rood.
Dit kan ik dan alleen weer inschakelen door langs een aantal menu's te gaan op de TV en "Stroom inschakelen” te kiezen, of naar de ontvanger te lopen en op de knop te drukken natuurlijk.

Is iemand hiermee bekend?
Ik kan niemand vinden die hetzelfde probleem heeft gehad.

 

EDIT: Ik heb tevens zowel de TV als de ontvanger al naar fabrieksinstellingen gezet.

Hoi @wesley1189, welkom op ons forum!
Dat is even een puzzel inderdaad! 
Gaat onze TV ontvanger niet ook uit met de aan-uit knop op je samsung afstandsbediening? Als ze altijd tegelijk aan en tegelijk uit zijn zou je dit probleem niet moeten hebben. Misschien heeft de samsung TV een eco-stand die je uit kunt zetten zodat hij niet uitzichzelf uitschakelt?

Inhoudelijk heb ik helaas niet zoveel verstand van Samsung TV's of hun afstandsbedieningen. Misschien dat het samsung forum ook even met je mee kan denken!


@wesley1189 heb je nog een oplossing kunnen vinden?


@wesley1189 heb je nog een oplossing kunnen vinden?

Helaas niet.

De ontvanger die gaat ook niet aan of uit als je tv uit of aan zet, alleen als je de tv aan zet na een uur uit geweest te zijn dan gaat de ontvanger uit. 

Wat mij wel opvalt in de samsung tv als je KPN instelt en moet kiezen welke ontvanger je hebt dat varris 5202 er niet tussen staat maar de Vip5262, Vip5303, Vip5662w wel, en de oudere modellen die kpn ook verkoopt al weet ik de modelnummer daar even niet meer van. 

Wellicht is de ontvanger niet helemaal compatible met deze tv, ook al is hij wel uit gekomen in 2020 dus is niet echt oud ofzo.

Heb nog geen contact gehad met Samsung forum, had wel destijds contact met klantenservice van Samsung en die gaven aan om een andere ontvanger te nemen of de tv laten omruilen / nakijken waar we hem gekocht hebben. 


Ah, dan zou ik het helaas ook niet zo snel weten. Ik kan helaas ook niet ontvangers omruilen voor specifieke andere types.


@wesley1189 ik heb hetzelfde probleem. Al een oplossing gevonden? In eerste instantie had ik dit niet, maar sinds een paar weken ook. 


@wesley1189 ik heb hetzelfde probleem. Al een oplossing gevonden? In eerste instantie had ik dit niet, maar sinds een paar weken ook. 

Als ik mijn tv naar fabrieksinstellingen plaats en handmatig instel (zonder gebruik van telefoon/smart things app) dan gebeurd het bijna nooit, heel soms komt het nog voor.

Als ik de hdmi kabel eruit trek en opnieuw inplug moet ik dit weer helemaal opnieuw doen.

Ik heb elke andere oplossing al geprobeerd maar niks anders werkt, o.a nieuwe kpn ontvanger, nieuwe hdmi kabels (verschillende types), cec killer, Samsung had ook nog de moederbord vervangen van mijn tv.

Wat me wel opviel dat toen Samsung hun developer afstandsbediening gebruikte (in plaats van de mijne) dat het probleem niet gebeurde.


@wesley1189 dank voor je reactie! Ik ga je aanpak ook eens proberen en laat weten wat het resultaat is.