Skip to main content

Heb onlangs een (Nokia) tv gekocht en aangesloten op het WiFi thuis netwerk. De tv heeft vaak startproblemen: er dan een draaiend cirkeltje getoond en dan moet ik hem uitschakelen en opnieuw inschakelen voordat hij het weer doet. Soms moet ik hem geheel van de stroom afsluiten. De WiFi manager van KPN geeft voldoende snelheid aan. Hoe is dit op te lossen? 

Welke Experiabox of Box12 heeft u? 

EN

Heeft u SuperWifi? 


Ik heb Box 12, maar geen Super WiFi. Ben benieuwd naar uw antwoord….

Groet, Havede.


Dan denk ik dat het aan de WIFI van de Nokia tv ligt.

Probeer de Nokia tv met een UTP kabel aan te sluiten. 


Welkom op het forum, @Havede! Deze opstartproblemen, ervaar je die met de TV zelf, of met de TV+ Box van ons? Is de TV+ Box ook via wifi verbonden, of die wel met een kabel?

Kan zijn dat je wifi qua snelheid op zich goed is, maar dat de ontvangst op de plek van de TV/TV+ Box niet ideaal is.


Dank voor je reactie, @Erik_ . De TV is in het geheel niet aangesloten op een box. Ik heb juist een smart tv aangeschaft omdat ik voortdurend storingen had met in de oude situatie met twee DSV 1200 adapters en een tv ontvanger (Arcadyan HMB2260). De adapters heb ik al eens vervangen, maar ook de nieuwe gaven na verloop van enige maande problemen: uitvallen en niet weer, dan wel na vele pogingen kunnen koppelen. Ben er ook diverse malen voor bij een KPN winkel geweest; met wisselend resultaat. Het aansluiten van een UTP kabel is in mijn situatie niet gewenst.

Hopelijk heb je hiermee voldoende informatie!

 


Het probleem dat je had met die 2260's werd vast eb zeker veroorzaakt door die "draadloze" verbindingsset.

De oplossing is toch echt een netwerkkabel.


Ik heb de titel van het topic even aangepast zodat duidelijk is dat het om de smart tv app gaat. Ik vermoed dan toch, wat ik al noemde, dat de ontvangst in de buurt van de tv niet optimaal is. 

 

Het probleem dat je had met die 2260's werd vast eb zeker veroorzaakt door die "draadloze" verbindingsset.

De oplossing is toch echt een netwerkkabel.

Ik verwacht ook, wat wjb hier al aangaf, dat je originele problemen met de ontvangers veroorzaakt werden vanuit de draadloze verbindingsset. 

 

Gecombineerd is de oplossing dan toch een vorm van bekabeling. Zowel voor de smart tv, als voor een eventuele ontvanger. 

Wat nog een optie zou kunnen zijn, als tussenvorm, is SuperWIfi (te koop na het doorlopen van de Wifi Manager, of rechtstreeks in onze webshop). De SuperWifi is zowel bekabeld als draadloos te verbinden met de Box 12. Afhankelijk van de afstand tussen Box 12 en de plek van de TV kan het zijn dat je er twee nodig hebt. Wat je dan vervolgens kunt doen is de TV of een TV ontvanger met een kabel aansluiten op de SuperWifi.