Skip to main content

Excuus om zo een oud topic naar boven te halen. Maar is er al bekend of dit probleem is opgelost?

In de woonkamer staat een Philips 70pus7805 met de 4K ontvanger geen problemen.
 

Alleen in de slaapkamer staat een Philips 55pus6201 en hier ook sneeuw enkel bij het veranderen van HDMI source heb ik weer beeld. 

Alvast bedankt voor het meedenken

gr. 

admin: eigen topic aangemaakt

Hoi @Rietish, welkom. 

Je komt eigenlijk zelf al met de oplossing: van HDMI bron veranderen. Sneeuw op TV wordt niet veroorzaakt door de ontvanger van KPN maar door de TV zelf. Wanneer jouw tv staat ingesteld op een bron (bijvoorbeeld op scart) waar niks op aangesloten zit, dan geeft de TV sneeuw weer. Als jij sneeuw ziet terwijl de TV wel op de juiste bron staat, dan kan het zijn dat de ingang of de kabel niet meer helemaal goed werkt.


Beste dank voor uw antwoord 

maar nee ik moet elke keer de HDMI poort verwijderen en opnieuw aansluiten. Het klopt dat de Philips en de kpn 4K niet samen gaan. 
 

ik hoop dat een update oid zou helpen. Vandaar mijn vraag. 


Ik heb begrepen dat meerdere Philips tv eigenaren, hier ook problemen mee ondervinden. 
dan ligt dit toch echt aan de combinatie Philips en 4K tv. Met de oude box waren er geen problemen


Hoi @Rietish,

In het verleden heb ik soortgelijke problemen wel eens opgelost met een andere HDMI kabel. Dat zou je eventueel nog kunnen proberen. Ik ga dit signaal in ieder geval doorgeven.


Beste,

klopt ik heb meerdere kabels omgewisseld maar hopelijk komt er een oplossing ooit


Sommige tv's onthouden niet dat bij uitzetten de hdmi poort geselecteerd was, en schakelen automatisch terug naar de tuner. En die geeft zonder signaal de bekende sneeuw.