Skip to main content

Heb sinds gisteren een KPN tv-ontvanger. Helaas heb ik ook het in andere threads beschreven probleem van het sneeuwbeeld bij het aanzetten van mijn Philips smart tv.

Alleen het erin en eruit halen van de HDMI kabel of het herstarten van de ontvanger biedt soelaas. Dit is niet werkbaar wat mij betreft.

Zoals wel vaker bij dit soort problemen is het een ‘soms wel, soms niet’ probleem. Hij heeft het namelijk een keer wel gedaan nadat de tv een tijdje uit was geweest en ook nadat ik eerst de ontvanger op stand by zette, vervolgens de tv aan en uit en daarna de ontvanger weer inschakelde. Alleen dit werkte daarna weer niet. Onvoorspelbaar dus.

 

Is er zicht op een oplossing?

Beste @NietGekkeHenkie, welkom! Wat jammer om te lezen dat jij hier ook tegenaan loopt.. Ik wil graag kijken wat we voor je kunnen betekenen. Wil je je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en klantnummer? Welke ontvanger heb je? En welk type televisie? Heb je de ontvanger al eens een ‘frisse start’ gegeven? Dat kan via het menu van de ontvanger. 


Hallo,

 

Ik heb een Philips smart tv, modelnr. 43PUS6201/12

TV-ontvanger is de Arris VIP5202

 

Ik heb alle mogelijke resets uitgevoerd. Alleen de HDMI kabel er uit en er in pluggen zorgt er altijd voor dat het weer werkt.


Andere HDMI kabel al geprobeerd?


Ik zie dat je nog niet weer gereageerd had, @NietGekkeHenkie. Heb je inderdaad al eens geprobeerd een andere HDMI-kabel te gebruiken?


Ik heb een nieuwe hdmi kabel gebruikt. Geen verbetering. Soms doet hij het

wel, meestal niet...


Jammer.. Ik lees in een ander topic nog dit:

 

Heb je de 4k-optie van KPN? Zo nee, op welke resolutie heb je de uitgang van de ontvanger staan? Als dat anders is dan 1080i, zet 'm dan eens op 1080i (tv-programma's worden door de zender meestal ook in 1080i doorgegeven en dan zal je tv zelf de upscaling verzorgen, wat vaak tot een beter beeld leidt dan dat je de ontvanger dat laat doen). In het verleden had ik ook een Philips en die deed 't alleen bij 1080i. Ik hoopte eigenlijk dat dat opgelost zou zijn. 

 

Hoe heb jij dat ingesteld? Zou je anders nog willen vermelden welk type Philips je hebt en welke firmware daarop staat? Dan ga ik een ticket voor je aanmaken om het uit te laten zoeken.