Skip to main content

Ik heb de nieuwe ARIS 4k die werkt niet eens op mijn Philips tv zodra ik mijn tv aan zet krijg ik gelijk sneeuw en als je KPN bel weten ze het zelf ook niet ik hoop dat ze andere kastje s krijgen anders heb ik niks meer aak KPN ik heb net een nieuwe 4k tv van Philips dus dit schiet niet op dAn was de zte wel beter ik heb nu een kastje die niet eens op mijn tv werkt

 

*Admin: reactie afgesplitst, eigen topic aangemaakt.

Hoi@Henk m 

Als je sneeuw ziet dan heb je de verkeerde ingang op je TV

Kies voor de HDMI ingang

Meest gebruikt is de HDMI-1 ingang en zorg dat je HDMI-kabel ook op dezelfde ingang is gezet.

De zenders komen in de Arris als je die opstart dan gaat hij de zenderlijst laden.


Hoi @Henk m, onze tv-ontvangers hebben niet de mogelijkheid om een sneeuwbeeld te geven. Het klinkt alsof jou tv op een verkeerde ingang zoekt naar het signaal, zoals huistijger ook al noemt. Zou je zijn stappen kunnen volgen, en ons laten weten of je daarmee weer tv kunt kijken?


Hoe oud is die Philips tv? Want moderne tv's laten ook geen sneeuw meer zien.


@Henk m ik lees in jouw eerste bericht het volgende dat je net een nieuwe 4k TV van Philips gekocht hebt, dus hiermee is de vraag van @Nick83 beantwoord. Wat ik niet helemaal snap is dat je zegt dat voorgaande kastje de ZTE was. Volgens mij is de ZTE een Experiabox en niet een TV kastje.


@Henk m ik lees in jouw eerste bericht het volgende dat je net een nieuwe 4k TV van Philips gekocht hebt, dus hiermee is de vraag van@Nick83 beantwoord. Wat ik niet helemaal snap is dat je zegt dat voorgaande kastje de ZTE was. Volgens mij is de ZTE een Experiabox en niet een TV kastje.

Ok. Overheen gelezen. Is niet zo vreemd ook. Er ontbreken van punten en hoofdletters in het verhaal.


@Henk m  even voor de zekerheid. Kijk eventjes naar de instructie video in de volgende link van KPN. Interactieve tv aansluiten KPN
In de instructie video wordt eerst de vraag gesteld welke TV ontvanger je hebt waarna de volgende video gestart wordt. Hierin wordt verder uitgelegd hoe je de TV ontvanger aansluit op je Experiabox.


Ik heb alles geprobeerd maar mijn tv is net een jaartje oud het is een Philips 4k UHD tv 65 Inc alle kastjes werken hier op behalve de nieuwe ARIS 4k tv


Werkt het zelfde kastje wel op een andere tv?


Ja op een goed kopere tv werkt die wel vind het maar raar


Heb je op de tv de "source" al verandert? Allen langs gelopen?


Hoi @Henk m, het is mij ook niet duidelijk of je de source optie al geprobeerd had. Wat gebeurt er als je die langs gaat?


Alle HDMI,s geprobeerd niks werkt als ik hem aansluit werkt het perfect maar zodra ik de tv weer uit zet en dan weer aan heb ik weer sneeuw als ik dan vervolgens weer de HDMI kabel uit het kastje haal en er dan weer opnieuw in doet dan heb ik weer beeld en zet ik de tv weer uit en aan weer sneeuw dit is toch raar en met andere kastje,s nergens last van


Alle HDMI,s geprobeerd niks werkt als ik hem aansluit werkt het perfect maar zodra ik de tv weer uit zet en dan weer aan heb ik weer sneeuw als ik dan vervolgens weer de HDMI kabel uit het kastje haal en er dan weer opnieuw in doet dan heb ik weer beeld en zet ik de tv weer uit en aan weer sneeuw dit is toch raar en met andere kastje,s nergens last van

Ok. Dan onthoud je tv de laatste gebruikte source niet. Hoe zet je de tv uit? Gewoon met de afstandsbediening of haal je hem helemaal van de stroom af?


Dit is helaas een frequent terugkerend probleem waar ik tijdens de 4K Ultra-HD pilot met de ZTE ZXV8001 ook regelmatig last van gehad heb i.c.m. mijn Sony KL-43XD8305.

Er is toen ook een medewerker van het TV ontvanger developmentteam bij ons langs geweest die bijna vier uur metingen heeft gedaan. Uiteindelijk werd het probleem een aantal firmwares later op de opgelost op de ZTE ZXV8001.

Hier en hier zie je een ander voorbeelden van abonnees die hetzelfde hebben mogen ervaren.

 

Heeft die sneeuw een hele fijne korrel?

Gebruik je de meegeleverde hdmi kabel?

Zo nee, gebruik die dan eens.

Zo ja, steek deze eens andersom.

 

Als dat niet helpt, zet de beeldkwaliteit eens op 1080i. Ervaar je het dan nog steeds?


Ik zet hem uit gewoon met mij afstandsbediening

 

Ik heb alles geprobeerd maar het blijft het zelfde jammer


Netflix werkt niet goed blijf steeds probeer het opnieuw en sneeuw als ik hem aan zet op mijn 4k Philips tv van 2 maanden oud komt hier nog een update voor 

Wat zo heb ik er ook niks aan of een nieuw kastje


Lijkt op een HDMI handshakefout, zoals destijds met de ZTXV8001
Misschien dat de Arris 5202 er nu last van heeft?
Haal de HDMI stekker er eens -uit terwijl de tv en de ontvanger nog aan staan- en zet hem er weer in.
Heb je dan wel beeld?


Welkom terug @Henk m, vervelend dat het nog niet verbeterd is! Geeft de tip van huistijger je hiervoor een verbetering?


Heelaas geen verbetering


Dat is jammer Henk. Je hebt zo te zien 2 tv-ontvangers van ons, als je de andere eens aan deze tv aansluit, wat gebeurt er dan? Geeft dat een verbetering of heb je dan hetzelfde?