Skip to main content

De apps van KPN laden bijzonder traag. Bijvoorbeeld YouTube. 3 minuten voordat YouTube geladen is op een 200 MB/s abo? Een slak is sneller

Je bedoelt de apps op de tv ontvanger? Zoja is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?


Beste @FlorisB1966,

Dat is wel heel apart met een verbinding van 200 Mbit/s, welke internetsnelheid haal je op jou adres? Zou je dit bekabeld kunnen testen? Zodat we dingen kunnen uitsluiten. 


Bekabeld haal ik tegen de 200mb/s. Ligt niet aan de snelheid vrees ik.


Je bedoelt de apps op de tv ontvanger? Zoja is de tv ontvanger met een kabel aangesloten op het modem?

Ja, apps op de tv ontvanger. Ja, de ontvanger is met kabel aangesloten op modem.  TV ontvanger opnieuw herstart, zelfde probleem. Ik zie inmiddels dat het een bekend probleem is: 

 


@FlorisB1966, je hebt de ontvanger al herstart, heb je de ontvanger ook een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? 


@FlorisB1966, je hebt de ontvanger al herstart, heb je de ontvanger ook een reset gegeven? Maakt dat nog verschil? 

Ja, en ja en nee maakt geen verschil.


Ik merk overigens dat dit alleen speelt op mijn vip2952 V2 speelt; die kleine, HD, die is wel acceptabel qua snelheid (youtube).


Ik wilde verder zoeken, maar het klantnummer uit jouw profiel staat niet op het adres. Welke is juist en op welke naam staat het contract? Kun je dat toevoegen aan jouw profiel. Hoor ik dat weer van je. 

En op welke drie cijfers eindigt het serienummer van de vip? Staat onderop de ontvanger. 


Ik wilde verder zoeken, maar het klantnummer uit jouw profiel staat niet op het adres. Welke is juist en op welke naam staat het contract? Kun je dat toevoegen aan jouw profiel. Hoor ik dat weer van je. 

En op welke drie cijfers eindigt het serienummer van de vip? Staat onderop de ontvanger. 

Hi, laatste 3 cijfers zijn 459. Profiel geupdate.


Het ziet er allemaal goed uit verder. Volgens mijn gegevens zijn er ook geen problemen met de laadtijd van Youtube. Je geeft zelf aan dat die er wel zijn. Ik kan verder analyseren, maar dan moet ik wel jouw modem een reset geven. Hierbij gaan eventuele eigen instellingen verloren. Hoor graag van je of ik verder kan gaan. 


Het ziet er allemaal goed uit verder. Volgens mijn gegevens zijn er ook geen problemen met de laadtijd van Youtube. Je geeft zelf aan dat die er wel zijn. Ik kan verder analyseren, maar dan moet ik wel jouw modem een reset geven. Hierbij gaan eventuele eigen instellingen verloren. Hoor graag van je of ik verder kan gaan. 

Ik zou zeggen, kijk het filmpje:) Dat is de snelheid van dat modem. Bij de reset, wat gaat er precies verloren?

 


Als je eigen instellingen hebt, bijvoorbeeld port forwards voor externe apparatuur zoals een NAS of beveiligingscamera's etc. 


Als je eigen instellingen hebt, bijvoorbeeld port forwards voor externe apparatuur zoals een NAS of beveiligingscamera's etc. 

Nope, geen probleem. Leef je uit zou ik zeggen:)


De youtube app werkt ronduit slecht op de 2952. Daar loopt zelfs een los topic over. Hier is het met die app ook niks. Inmiddels gebruik ik al 1½ jaar de apps in de ontvanger helemaal niet meer. Youtube, Netflix via de smart-tv. En ik heb ook een chromecast V3 aangeschaft.


Ik heb voor de zekerheid nog melding gemaakt bij de Technische Dienst. Zij zullen binnen enkele dagen contact met je opnemen. Hoor graag weer van je als dat is geweest. Elke melding over een trage Youtube app is er weer eentje.