Skip to main content

Ik heb de SofaBaton U2 aangeschaft en het configureren voor de DIW7022 (KPN+) ging vrij makkelijk. Je kan bij het connectie proces KPN kiezen maar die doet niet de channel up en down knoppen terwijl ze wel in de lijst gedefinieerd zijn.

IR codes aanleren gaat btw soepeltjes maar werkt niet voor bluetooth devices want dan ontvangt die niets.

Hoe ik die aan kan leren weet ik niet en heb het tot nu toe nergens kunnen vinden. Misschien dat iemand mij/ons kan helpen want het via het www kom ik niet veel verder.

Ik snap volkomen dat je daar dan duidelijkheid over wil hebben. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik dit apparaat niet persoonlijk ken. Ben je nog verder gekomen met de installatie? Wellicht heeft iemand binnen de community ervaring met dit apparaat?

Ik heb inmiddels via de mail contact gezocht met SofaBaton maar die hebben tot nu toe nog geen oplossing aangedragen.

Ik moet ze nageven dat ze wel vrij snel reageren.

In een Android webbrowser, geeft bijvoorbeeld www.toptal.com/developers/keycode me de keycode 33 (a.k.a. ChannelUp) voor P+, en 34 (ChannelDown) voor P-, bij gebruik van de KPN TV+ L8 afstandsbediening. Helpt dat?

Ik zie daar nog wel een verschil met sommige andere knoppen: er staat in een browser op Google TV bij “Event Dump” niks bij “code”, terwijl bij andere knoppen daar juist bijvoorbeeld “Digit3” of “MediaRecord” staat. Bij P+/P- staat die tekst juist bij “key” en is “code” leeg.

Kan ook aan die website liggen natuurlijk, hoewel die keurig het woord “Channel” laat zien op Google TV, waar ik in een desktopbrowser “PageUp” en “PageDown” zie voor diezelfde 33 en 34 (en daar bij zowel “key” als “code”).

{"key": "ChannelDown", "keyCode": 34, "which": 34, "code": "", "location": 0, "altKey": false, "ctrlKey": false, "metaKey": true, "shiftKey": false, "repeat": false}

(Getest met een L8 op een Chromecast met Google TV, niet op een TV+ Box. Maar dat zal niet anders zijn?)

Ik hoop dat er dan snel een oplossing voorhanden is Jan en bedankt voor het advies Arjan!

@Arjan,

Bedankt voor je antwoord maar als ik die codes al achterhaal dan is weer de vraag hoe krijg ik die dan naar mijn afstandsbediening.

maar als ik die codes al achterhaal dan is weer de vraag hoe krijg ik die dan naar mijn afstandsbediening

Ik heb geen idee. Maar ik ben heel nieuwsgierig!

Om te beginnen zouden we een KPN moderator kunnen vragen om “SofaBaton U2 bluetooth key aanleren lukt niet voor DIW7022” te hernoemen naar, ik roep maar wat, “Sofabaton U2 universal bluetooth remote werkt niet voor P+/P- op TV+ Box”. Om wat meer specifieke aandacht te krijgen.

(En weg met die die malle hoofdletter B in “Sofabaton”, of misschien hoort die daar toch. Sorry, geen klacht naar jou maar wel naar de producent. 🤓)

En een link naar het product. (Ik vind dat een mooi ding; hebben!)

En vooral:

het configureren voor de DIW7022 (KPN+) ging vrij makkelijk

Kun je daar iets meer over vertellen? Er zit een boel kennis in dit forum bij mensen die waarschijnlijk niet die specifieke Sofabaton U2 kennen, maar wel iets weten over bluetooth afstandsbedieningen met Android TV/de TV+ Box.

Zoals: hoe werkt dat voor jouw Sofabaton apparaat; wat moet/kun je doen voor iedere knop?

Ik kan me zwaar voorstellen dat P+/P- niet werken. Deze zijn identiek bij alle BT-AB voor Android TV. Dat ziet man aan het feit, dat de KPN AB gekoppeld aan een andere Android box of Android TV meteeen werkt. Extra knoppen zoals Gids, Netflix of Radio moet man configureren.

Oplossing!!!!!!!!

Ik heb aan de channel up and down knoppen aan de ook gedefinieerde knoppen page-up en page-down gekoppeld en dat werkt.

Nu nog de gids en heb ik alle knoppen werkend die ik denk nodig te hebben.

Fijn dat het gelukt is Jan en dat je dit nog even deelt! Mocht je een gedetailleerde oplossing kunnen delen dan zou dat voor toekomstige meelezers super waardevol kunnen zijn 🙂

Effe een update:

Het aanleren van keys lukt nog steeds niet.

Ik heb via de mail contact met SofaBaton gehad maar kreeg daar geen antwoord over het leren van Bluetooth keys. 

Het aanleren van keys lukt nog steeds niet.

Ik heb via de mail contact met SofaBaton gehad maar kreeg daar geen antwoord over het leren van Bluetooth keys. 

Bluetooth kan je niet laten aaleren, IR wel. Bluetooth moet je programmeren, indien je de keycode van de toetst weet kan je programmeren, b.v. voor Gids is 172

Maar hoe krijg je die dan naar de SofaButon gestuurd?

Reageer