Skip to main content

Omdat bij mij het beeld telkens bleef stilstaan enhet nieuwe menu ontzettend traag is las ik op het forum om de software opnieuw te installeren. Maar dat werkt dus niet. Hij blijft meer dan een uur op 20 procent stilstaan en verder gebeurt er niets. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @MrRich , is de tv-decoder wèl rechtstreeks met een LAN-kabel op het modem aangesloten of anderszins?

 


Hoi @MrRich

Welkom op het KPN Forum! Hinderlijk dat je stilstaande beelden en een traag tv menu ervaart. Een reset van de tv-ontvanger is dan inderdaad aan te raden. Ik adviseer om daarvoor manier 2 op deze pagina te volgen. Er staan 2 stappenplannen, zowel voor een reset met als zonder tv menu. Probeer zo nodig beide manieren.

Het is zoals @JanD aangeeft inderdaad ook een goede suggestie om de tv-ontvanger met een rechtstreekse netwerkkabel (UTP, cat5e) aan te sluiten op de Experiabox, in ieder geval ten tijde van het uitvoeren van de reset. 


Het is inmiddels gelukt de software opnieuw te installeren. Al duurde dit wel heel erg lang. Maar het heeft de problemen niet opgelost. Als ik nu de tvgids indruk dan duurt het nog dik 3 tot 4 seconden voordat de gids verschijnt en is het menu blank en blauw.

En nog steeds krijg ik regelmatig zwart beeld met de melding dat ik naar een andere zender moet overschakelen, wat overigens niet wil. Ook is de tv ontvanger ondertussen tijdens het tv kijken plotseling opnieuw gaan opstarten tot twee keer toe.


Fijn dat het gelukt is om de nieuwe software te installeren, jammer dat dit het nog niet heeft opgelost. Heb je de bekabelingssituatie al kunnen controleren/aanpassen? Welk type tv-ontvanger(s) heb je in gebruik? Als je meerdere tv-ontvangers in je abonnement hebt, speelt dit op alle tv-ontvangers? 


Reageer