Skip to main content

Ik heb hetzelfde. Zomaar ineens foetsie. Niet alle opnames zijn weg, maar toch wel enkele tientallen. Ook in de app staan ze niet meer, dus exercities met herstarten van de STB geeft geen zin. Het zijn niet de oudste die weg zijn, het is dus geen kwestie dat ze er te lang op staan - geen enkele opname was een jaar of meer oud. En de opnameruimte was ook niet vol, meer dan driekwart was nog vrij.

KPN, graag een verklaring. Dat is nou het risico als je opnames elders op een server staan en niet op je eigen apparaat thuis zoals vroeger het geval was.

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je aangemaakt

Ha @wdf, wat jammer dit! Je geeft aan dat het om tientallen opnames gaat. Gaat het dan om veel afleveringen binnen één serie of gaat het om verschillende serie-opnames? Kan je een voorbeeld geven van wat er weg is? En wil je je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer? We kijken graag met je mee naar wat er aan de hand is.


Dag Masja,

Ja, het gaat om diverse serieopnames, bijvoorbeeld Lachen om homevideo’s.

Op 17 dec zijn er werkzaamheden uitgevoerd. Hier de tekst van het bericht, :

Beste klant, op 17-12-2021 tussen 04:00 en 07:00 verbeteren we het netwerk in uw buurt. Tijdens deze werkzaamheden kunt u mogelijk geen gebruik maken van de diensten Interactieve TV, Internet en/of Bellen. Mvg, KPN

Mogelijk is dit een aanwijzing.

met vriendelijke groet


Op 17 van 18 december is er een storing geweest bij KPN, als het opnames waren van 17 op 18 december dan zullen ze denk ik helaas verloren zijn gegaan. 


Ik kan het niet meer nagaan, ze zijn immers weg. Maar zeker is dat ze ouder zijn dan 17 december. De verbinding met de server is blijkbaar kwetsbaar, getuige de vele ervaringen met verdwenen opnames. Worden de koppelingspedaal niet op de server bewaard?? Als een soort briefje op de “band" waarop ons adres staat. Kan dat ook niet kwijt raken bij werkzaamheden.


Ik zie dat je je profiel nog niet aangevuld hebt met je adresgegevens en klantnummer. Die heb ik wel nodig om je gegevens erbij te halen. Heb je misschien een zenderpakket uitgezet? Dan komen eventuele opnames ook direct te vervallen. 


Gegevens aangevuld. Ik hoop dat het de goede zijn, want naast het klantnummer - staat op nota - heb ik ook nog een abonneenummer. Abonnee van wat? dat weet ik niet meer.

W.b. zenderpakket. Daar heb ik niets aan gewijzigd. Ik tenminste niet, maar of dat soort instellingen veilig zijn na het verdwijnen van opnames (lees: verwijzingen naar een tv-bestand op de server van KPN), daar ben ik nu niet meer zo zeker van.

Misschien kunt u nu wat meer achterhalen.

 

m.v.gr.


Bedankt! Ik heb er inderdaad naar gekeken, maar kan zo niets vinden wat er op duidt dat dat de oorzaak is, helaas. Ik ga er intern wel een melding van maken, want dit is gek. Mocht het vaker voorkomen, laat het dan even weten. Één keer is rot, maar zou uitzonderlijk voor kunnen komen, maar meerdere keren kan natuurlijk niet. Excuses voor het ongemak!


Eergisteren ontdekt dat een geprogrammeerde uitzending niet is opgenomen. Het gaat om een aflevering van Silent Witness, RTL 8 6 jan 2022 21:24. Zie afbeelding

 


Correctie, het gaat om de uitzending die start op 22:25

 


Die is inmiddels ouder dan 7 dagen, dus die kan ik niet meer inzien nu 😞. Die van gisteren kan ik ook niet terugkijken, zie ik wel. Dus wellicht is daar toch iets aan de hand! Ik neem die van volgende week zelf ook even op. Het lijkt in ieder geval een incidenteel iets te zijn, want het gaat dus bij andere opnames wel goed. Vermoedelijk ligt het dus niet aan jou/jouw apparatuur, maar echt aan de betreffende uitzending. 


Kanaal 10, RTL 8

Hier wel opgenomen 13 januari. Alle 4. 
Als 4 losse afleveringen opgenomen, niet als serie. Dat maakt mogelijk nog verschil. (?)

Terugkijken inderdaad niet. Mogelijk is dat al nooit met Silent Witness; mogelijk geen toestemming voor (rechten).


Deze uitzendingen terugkijken kan volgens mij überhaupt niet. Het gaat erom dat een geplande opname niet is uitgevoerd.


Kanaal 10, RTL 8

Hier wel opgenomen 13 januari. Alle 4. 
Als 4 losse afleveringen opgenomen, niet als serie. Dat maakt mogelijk nog verschil. (?)

 

Dat zou heel goed kunnen! Zoals aangegeven: omdat het langer dan 7 dagen terug is, kunnen wij dit niet reproduceren meer. Maar het is zeker vreemd dat dit niet is opgenomen.Â