Skip to main content
Soms lijkt mijn digitale TV ontvanger geen geluidssignaal door te sturen naar mijn tv/soundbar het maakt dan ook niet uit of het via mijn soundbar en/of de tv speakers zelf beluisterd wordt. Volledige herstart, door stroom eraf te halen en/of de knop om te zetten op achterzijde van de digitale TV ontvanger lost het probleem weer (tijdelijk) op. Het gewoon via afstandsbediening aan-/uitzetten van tv ontvanger maakt geen verschil. Soundbar is aangesloten via HDMI (ARC) aansluiting op TV.



Ik heb al geprobeerd de volledige software te resetten door deze eerst te verwijderen en daarna opnieuw te downloaden/installeren, maar na enkele dagen heb ik weer hetzelfde probleem.



Type digitale TV ontvanger: Arcadyan HMB2260



Uitgang geluid: HDMI

Geluidsprioriteit HDMI: Stereo





Ik heb ook een Intel NUC aan mijn TV hangen, deze heeft geen probleem met geluid, ook op de momenten dat de digitale TV ontvanger geen geluidssignaal doorstuurt wat mij dus verteld dat het echt aan de digitale TV ontvanger ligt en bijv. niet aan de TV.



Ik ben circa 2 a 3 keer per week de digitale TV ontvanger aan het herstarten, wordt beetje vervelend nu
Hoi @RvdHout, dat lijkt me een super irritant probleem. Top dat je al zoveel informatie geeft over jouw installatie en wat je allemaal al hebt geprobeerd.



Als ik metingen uitvoer op de TV ontvanger zie ik een perfecte verbinding, maar af en toe een paar minuten opeens storing. Gisteravond tussen 20:45 en 20:49 bijvoorbeeld. Had je toen last van zo'n storing of was er iets anders aan de hand?



Als je helemaal niets doet, lost het probleem zich dan uiteindelijk zelf op? Of moet je actie ondernemen zoals een herstart of reset?
Dag Joran,



Nee ik kan niet zeggen dat ik gisterenavond iets van een storing heb gemerkt, heb rond die tijd waarschijnlijk wel m'n tv aangezet om Valencia - Ajax te kijken.



Ik heb zojuist TV aangezet (03-10-2019 om ca 16:44) ....digitale TV ontvanger geeft nu geen geluidsignaal door. Gelijk ook even via NUC getest, deze heeft wel geluidssignaal.



Als ik niets doe, heb ik geen geluid... en TV kijken zonder geluid houdt ik over het algemeen niet lang vol

een (harde) herstart (schakelaar achterzijde / stroom onderbreken) van digitale TV ontvanger zorgt er over het algemeen altijd voor dat het geluid weer terugkeert
FYI, heb ook al enkele keren geprobeerd om via menu -> instellingen -> Systeem Instellingen -> Systeem informatie -> gele knop ->

Software verwijderen = Ja

Fabrieksinstellingen = Ja

de digitale TV ontvanger compleet te resetten, ook dit maakt geen verschil...
Gelukkig deed het zich niet tijdens de wedstrijd voor 😉 Mooie partij.



Ik wil je vragen om de volgende keer dat dit zich voordoet niet te herstarten, maar om de hdmi kabel los te koppelen en opnieuw aan te sluiten. Is het probleem dan direct opgelost? Het is geen oplossing maar kan wel waardevolle informatie geven over de oorzaak van de storing.
Dag @Joran,



Ben ik weer met een update... HDMI kabel los koppelen en opnieuw aansluiten werkt inderdaad ook, TV (Samsung Q60R) detecteert dan nieuw aangesloten apparaat, en als ik deze automatische detectie afrond dan heeft hij direct weer geluid.



Ik meen dat ik al een keer de HDMI kabel heb vervangen, ik twijfel...loont het om dit nogmaals te testen? Ik neem aan dat jij vermoedt dat het euvel in de gebruikte HDMI kabel zit?
Dat is mogelijk, het kan ook aan de HDMI aansluiting liggen. Kun je aan de kant van de TV de HDMI kabels van de NUC en de TV-ontvanger eens omwisselen? Doet het probleem zich dan niet meer voor (en misschien wel op de NUC)?

Reageer