Skip to main content

Hallo, mijn soundbar reageert op de afstandsbediening. Ik wil dit juist niet, kan iemand helpen ?

 

Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Hoi @Sprinkie 

Als je op de volumeknoppen op de kpn afstandsbediening drukt en de soundbar gaat harder of zachter….

dan kan het zijn dat je de kpn afstandsbediening op de soundbar hebt ingesteld OF

dat het via hdmi cec over de televisie loopt.

Test het eens met de originele afstandsbediening van de televisie. Als dan ook de soundbar volume wijzigt zit het in hdmi cec besturing.

Indien het alleen met de kpn afstandsbediening gebeurt kun je die alleen nog resetten en dan opnieuw instellen voor je televisie merk.

KPN ab resetten: houdt rood en blauw samen ingedrukt. Na ca. 4 seconden gaat rode ledje branden. Druk dan op OK om resetten te bevestigen.

Daarna opnieuw instellen op je televisie.

kpn.com/ab.


@PeterG 

De orginele afstandsbediening gaat goed , dan geen verandering van volume. Afstandsbediening al gereset maar dit mag geen oplossing bieden helaas


@PeterG moet de bluetooth verbinding van de andere apparaten even uit? Of de soundbar uit? ,ik heb al veel geprobeerd 


Ik zou het niet weten @Sprinkie . Dat moet je zelf proefondervindelijk testen.

Als het volume van de soundbar ook wijzigt als je de afstandsbediening van de televisie zelf gebruikt zit het i.i.g. niet in de kpn apparatuur.

Echter, als ik mijn moeders soundbar via Bluetooth met haar tv verbond dan werkte de soundbar inderdaad op de afstandsbediening van de Philips tv (en dus ook van de kpn).

Heb dus de BT verbinding er weer uit gehaald (via de settings van de tv zelf) en daarna de SB met een optisch kabeltje verbonden.