Skip to main content

Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem. Internet valt dan uit, ook voor de via utp kabel aangesloten computerm ik moet echt devexperiabox herstarten om het issue op te lossen. Dat heb ik vanavond 5 keer moeten doen. komt dit van de overgang van telfort (Firmware) naar KPN? Dit is volgens mij recent gebeurd.

Ik hoop dat kpn dit snel kan oplossen!

 

Admin: eigen topic voor vraag aangemaakt

Hallo,
Ik heb glasvezel 200Mbit. Ik heb 
Het werkte de laatste dagen overdag prima, maar 's avonds bij kijken TV programma's (terug-kijken; weet niet of het daarmee te maken heeft). Ik vind het opvallen dat ook andere mensen dezelfde problemen hebben). Het gaat dus om wegvallend internet. Ook kan ik dan via de bekabelde computer niet meer naar het beheerscherm van de Experiabox op 192.168.2.254.
Het enige dat hielp is de experia box uit en aan. Het enige wat er recentelijk is veranderd is volgens mij dat de Telfort firmware door PKN is vervangen door de KPN firmware. De verbinding was voorheen redelijk tot goed stabiel.


@Ype gebruikt u een draadloze verbindingset? Zoiets? 

 


Hallo Nick83,
Nee. De TV ontvanger is bekabeld met een Cat6 UTP Kabel. Deze heeft altijd prima gewerkt.
Ik bengeen netwerp expert, maar wel software ontwikkelaar. Ik denk niet dat het iets met de hardware of mijn bekabeling te maken heeft. 
Zoals al eerder aangegeven is de Experia box bij een dergelijk optredend euvel niet bereikbaar via 192.168.2.254. Het is een euvel dat ineens sinds een paar dagen optreedt, waarbij alleen de restart van de Experiabox helpt. 


Hoi @Ype , de foutcode betekent dat de ontvanger niet genoeg tv pakketjes binnenkrijgt. Je geeft al aan dat de hele verbinding wegvalt, dus dan is dat een logisch gevolg. Er lijkt dus meer aan de hand met jouw verbinding. Je hebt glasvezel, heb je het glasvezelkastje als een stroomloos gehad voor minimaal 2 minuten en het modem daarna opnieuw opgestart? Zo maakt de apparatuur een frisse start met het netwerk. Ik ben benieuwd of dat voor verbetering zorgt.


De laatste actie gisteren was het glasvezelkastje stroomloos (geen 2 minuten) en ook de router herstart. Sindsdien lijkt het stabiel. Even afwachten dus.


Dat klinkt goed. Hou het even in de gaten. Gebeurt het weer, dan hoor ik van je.


Dat was niet lang.
Het ging net weer mis met uitvallend Internet. Het lijkt iets met TV kijken te maken te hebben. TV kijken lukte gewoon, maar na een kwartier TV kijken viel internet uit. De TV ontvanger bleef gewoon data/video streamen (live TV). Internet kwam niet binnen 5 minuten terug, dus weer modem en glasvezelkastje herstart. (Nu 2 minuten gewacht). Ik ben benieuwd.


En opnieuw net weer hetzelfde probleem. Dit keer tijdens het kijken van netflix. Is mijn tv ontvanger Arris 5202) net geupdate en gooit deze internet er uit? Het lijkt alleen te gebeuren als dit ding wordt gebruikt.


Heb je de ontvanger al eens in een andere poort geprobeerd van het modem? Of zelfs een andere kabel getest? Ben wel benieuwd of we dat nog uit kunnen sluiten.

 

Â