Skip to main content

Had ik eerst alleen maar last van een wegvallende verbinding bij terug of uitgesteld kijken, gebeurd het nu ook heel erg vaak wanneer ik live kijk. Dit is gewoon niet meer te doen. Ik ben een gewoon betalende abonnee van KPN maar kan geen enkele avond ongestoord kijken. Het ligt puur aan de software, want andere apps draaien ongestoord via de box en geven nooit problemen. Nu net weer de melding dat er geen verbinding met de server is, dat ik op ‘verversen’ moet klikken en wordt even daarna KPN+ software opnieuw opgestart (niet de complete Box dus). 
In zou erg graag willen weten wanneer hier iets aan gedaan wordt. 
De wifi sterkte op de Box+ is 99% en de snelheid 1.200 Mbps zo valt daar af te lezen en de RSSI -51 ! Daar kan het ook niet aan liggen, maar waar wel aan? Misschien moet ik m’n abonnementsgeld maar eens storneren, dat ik zo dit onder de aandacht krijg. Het duurt al vele weken dit en is nogmaals niet meer acceptabel. 

Bijzonder hoor want hier draait het allemaal probleemloos. Welk type modem heb je?

Inderdaad heel erg bijzonder. Afgelopen week nergens maar dan ook nergens last van gehad, na het netwerk onderhoud in de nacht. Sinds gisteren heel vaak. Ik heb de Modem12. Nogmaals, andere apps op de Box draaien perfect, zonder haperingen en/of uitval. 

Ik heb wel de voeding op 2 a 3 cm van de TV+ Box zitten. Zou dat van enige invloed kunnen zijn wellicht? Een schakelende voeding oscilleert wel natuurlijk wat zou kunnen storen… Ik zit hardop te denken, maar het zou kunnen toch?

Gebruikt de Sonos appartuur hetzelfde wifissid als de tv box of staat die op het extra wifi netwerk? 

Uiteraard gebruikt hij hetzelfde netwerk, ander apps werken immers gewoon goed, zo heeft het dus een hele week goed gewerkt. Wat mij frappeert is dat het gewoon werkt en dan ineens niet terwijl er nada veranderd is en dat de KPN+ app opnieuw opgestart werd en niet de Box zelf. 

Dit is er te zien wanneer tijdens het kijken de boel weer eens uitvalt. Waarom reageert niemand hierop? Ik kan toch niet de enige zijn?

Dit is er te zien wanneer tijdens het kijken de boel weer eens uitvalt. Waarom reageert niemand hierop? Ik kan toch niet de enige zijn?

Zie hier over multicast flooding van Sonos, heb je met TV+onvanger op Unicast nog steeds hetzelfde probleem?

Ik heb alles aangesloten op het bekabelde netwerk. Dit was heel erg lastig en kostte veel moeite, maar ik was er echt klaar mee. Wel een interessant artikel wat je meestuurde, dank daarvoor. Ik hoop dat de problemen nu tot het verleden behoren en dat we ongestoord kunnen genieten van “TV Kijken”. Blijft toch vreemd dat ik het alleen maar met KPN+ had op de Box en bijvoorbeeld niet met F1 die ook op de Box geïnstalleerd staat en dus ook met m’n Sonos ARC werkt.

Reageer