Skip to main content

Wat een verschrikkelijke zooi zeg die kpn tv en internet.  Het is de laatste maanden echt bal. Ik sta op het punt op te zeggen.  Elke keer valt het beeld weg of staat het beeld stil. Toen het nog telfort was ging het een stuk beter.  Wat gaat kpn hier aan doen !!!!

Gebruik je dit soort dingen? 

 


Ja dag ik heb ook zonder geprobeerd,  hij haperd om de haverklap,  het is verschrikkelijk gewoon,  

Hier moet wat aan gedaan worden!!!

 


Elke dag worden we ermee geconfronteerd,  dit is gewoon niet leuk meer. Je mist hele programma's op deze manier 


Nee snap ik maar dan zit er dus ergens iets fout. Welk type ontvanger is het? Valt internet ook uit? 


Ja internet en tv,  deze vallen elke keer stil. Voordat het kpn werd hadden we nergens last van. 

Ff kijken wat  voor kastje er naast de tv staat. 

Das dat zwarte kastje HMB2260


Hoe heb je het zonder die dingen geprobeerd. Door de corona is Internet (eigenlijk een grote poel in de wereld) erg druk geworden.

Die powerline adapters zijn uiterst gevoelig, hoewel dat voornamelijk voor stroom is, zal een slechte Internet toevoer ook niet bijdragen aan de overdracht van de televiesiebeelden. 

Dus geef even informatie, met een kreet als “hij doet het niet”, kan iedereen alleen maar antwoorden. “Wat is dat jammer, kunnen we nog iets voor je doen?”

Dit wordt ook al in de Ilias van Homerus zo uitgedrukt.


Precies zoals ik het zeg. Ik trek alles uit de stopcontacten en sluit alleen de router aan en een tv plus telefoon. Met een zo kort mogelijke kabel. 

En ik roep niet zomaar wat. Vind ik nou niet echt netjes dat je dat zo zegt. 


De ontvanger is dus met een kabel aangesloten op het modem.  Heeft u de ontvanger al een keer terug gezet naar fabrieksinstellingen?


Ja ik heb alles volgens mij al geprobeerd,  

De eene dag is het erger dan de andere dag. 

En soms krijg ik dat blauwe scherm in beeld.  

Ook regelmatig opnieuw opstarten van ontvanger  en ook de router opnieuw opstarten 

Niets helpt op lange termijn,  


Precies zoals ik het zeg. Ik trek alles uit de stopcontacten en sluit alleen de router aan en een tv plus telefoon. Met een zo kort mogelijke kabel. 

En ik roep niet zomaar wat. Vind ik nou niet echt netjes dat je dat zo zegt. 

Maar jij denkt dat wij door jouw ogen kunnen kijken lijkt het.

Je sluit alleen de router(/modem) (dat is je experiabox) aan en een TV, daar mist een onderdeel, de TV kan niet direct in de Experiabox. Daar moet een settopbox tussen (of ontvanger zoals KPN dat in hun brochures noemt of STB in de foutmeldingen op TV van KPN) 

Zolang je niet helder bent hoe het is aangesloten vanaf de plek waar je KPN aansluiting het huis binnenkomt, blijf je probeer antwoorden krijgen.  Misschien werkt het dan weer 1 dag en heb je morgen weer het probleem. 


Hoi @Hoekie 1974 . Welkom op het forum.

Ik zie dat je meerdere tuners hebt. Speelt het issue op beide tuners? Wat gebeurt er als je ze omruilt?


Hallo Erwin, 

Het is Normaal gesproken op beide ontvangers. 

Op dit moment heb ik er geen last meer van.  

Ik hoop dat alles weer Normaal blijft. 

Dank voor de reactie,  als het weer regelmatig gebeurt zal ik een berichtje achter later .

Groet.