Skip to main content

Il lees zonet dat de topic over de haperende of storende radio-ontvanger is opgelost, echter kan ik niet ontdekken op welke manier en heb nog steeds het probleem ondanks het vervangen van kabel, modem etc, we zijn het inmiddels zo zat om telkens wat van het nieuws te missen dat ik nu zover ben om over te gaan naar een concurrent dus KPN als je ook maar iets aan klantenbinding doet los dit op! Probleem is niet ontstaan door mijn apparatuur maar na vervanging van experiabox

Over welke ontvanger gaat het?

Arris VIP2952, Arris VIP5202, Arcadyan hmb2260, Sagemcom DIW7022. 

En welke zender? 

801 npo radio 1 - 899...


het is een arris 2952 en een experiabox V10, elke willekeurige zender en alleen radio-ontvangst, soms gaat het een paar uur goed en dan begint het weer.


Ik snap eigenlijk totaal niet wat nu eigenlijk het probleem is. Ik probeer dat uit de tekst te extraheren, maar het lukt niet. 

het is een arris 2952 en een experiabox V10, elke willekeurige zender en alleen radio-ontvangst, soms gaat het een paar uur goed en dan begint het weer.

Wat begint er dan weer?

Il lees zonet dat de topic over de haperende of storende radio-ontvanger is opgelost, echter kan ik niet ontdekken op welke manier en heb nog steeds het probleem ondanks het vervangen van kabel, modem etc...

Welk probleem? 

 


inmiddels zo zat om telkens wat van het nieuws te missen

Hebben álle radiozenders last van (korte) uitval en dan net op de hele uren??? 🤔 

Wel raar. Zet de box eens minimaal één uur uit met de schakelaar op de achterkant. Zodat ie eens goed afkoelt. Dat gebeurt ook als je stand-by op eco zet. Via instellingen. 


Nee het is echt heel willekeurig niet op vaste tijdstippen, ga je tip proberen maar in principe staat hij snachts uit maar goed niet geprobeerd….. maar volgens de KPN was probleem toch uit de wereld, heb al oeverloos aan de lijn gehangen na alles vervangen te hebben wisten ze het ook niet meer, je leest soms dat het ligt aan de hoe 240 of 500 gekke is dat alles het altijd goed gedaan heeft en ik nog steeds zelfde apparatuur heb., als ik de radio-ontvanger via tv zet dan is er geen probleem maar dan moet de hele dag tv aanlaten. ook niet handig maar dank zover als het helpt hoort u het!


Je hebt 'm optisch aangesloten naar de versterker?

Als dat via hdmi is en dan vanaf de versterker weer naar de tv zijn de onderbrekingen in het geluid te verklaren als de tv uit staat.


nee niet optisch de kabel uit de experiabox gaat direct naar de versterker en er gaat een hdmi  vanuit de versterker naar tv dat zit al heel lang zo om bij tv films gebruik te kunnen maken van het dolby surround systeem, wat is de verklaring dan want ik heb in het verleden nooit enig probleem gehad ook als ik eea via digitenne aansluit geeft het geluid geen probleem ben heel benieuwd wat de verklaring is en of dan de enige mogelijkheid is om de tv aan te zetten bvd wederom mijn dank!


Voor radio óók (!) optisch verbinden. 

Want de box doet om het uur een HDCP check of er nog een scherm verbonden is. Als dat niet zo, dus onder andere tv stand-by, is stopt het signaal even. Tot wel 3 seconden. 


tja was het maar 1x per uur of bedoel je als hij dit eenmaal gecheckt heeft dan stopt hij elke 3 sec wat ook weer niet logisch is omdat hij het soms een tijd zonder storing doet maar begrijp ik het goed dat ik dan beter de versterker met de tv optisch kan verbinden?


Niet optisch met de tv. Maar de ontvanger optisch naar de versterker. Bij radio kies je de optische ingang op je versterker. Bij tv kies je de hdmi ingang.

Aanbevolen verbindingen:

Ontvanger via hdmi naar de tv, en tv via hdmi arc* naar de versterker. En voor radio ontvanger optisch naar versterker. 

*kan alleen als de tv arc ondersteunt, dan is het de aanbevolen verbindingswijze. 

Anders 

ontvanger hdmi naar versterker; versterker hdmi out naar tv. En… om ongestoord radio te luisteren ontvanger óók optisch naar versterker.


dank voor het advies we gaan er mee aan de slag!


Hi @levermos, fijn om te zien dat je al op weg bent geholpen. 

Ik ben benieuwd of de tip van Peter geholpen heeft.

Aanbevolen verbindingen:

Ontvanger via hdmi naar de tv, en tv via hdmi arc* naar de versterker. En voor radio ontvanger optisch naar versterker. 

*kan alleen als de tv arc ondersteunt, dan is het de aanbevolen verbindingswijze. 

Anders 

ontvanger hdmi naar versterker; versterker hdmi out naar tv. En… om ongestoord radio te luisteren ontvanger óók optisch naar versterker.

Ik hoor graag van je. 


Reageer