Skip to main content

Arris VIP2952 ssn869 reageert traag en vraagt herhaaldelijk om over te schakelen naar andere zender. Wanneer andere zender wordt gekozen verschijnt wederom de vraag over te schakelen. Hoe te verhelpen?

Hi @Belzie, welkom. Goed dat je het meldt. Hoe is de tv-ontvanger aangesloten? Direct met een kabel aan het modem? Of zit er bijvoorbeeld een draadloze verbindingsset, of switch tussen? Mijn advies is om de tv-ontvanger een keer te resetten. Ik hoor graag of dat het probleem oplost.


Hallo Paul, tv-ontvanger is met kabel direkt op modem aangesloten zonder tussenkomst van wireless connector of switch. Ook na reset van modem én tv-ontvanger lost probleem niet op.

:-(


Dit probleem kán veroorzaakt worden door een te beperkte verbinding.

Wat levert een speedtest op?


Download 201.7 Mbps, Upload 242.7 Mbps, Ping 4ms, Jitter 1ms


Nou, met zo’n snelheid is i.i.g. dat geen probleem.

Heb je de ontvanger al eens even uitgezet met de schakelaar achterop. Ik adviseer altijd minimaal 1 minuut. Maar tot een kwartier kan soms beter helpen.
Eventueel daarna nog een (software)reset uitvoeren. (dus eerst uit laten staan, daarna pas reset)

Heb je misschien nog een ontvanger?


hebben twee ontvangers, tweede ontvanger aangesloten en deze geeft geen probleem. Zal dus aan ontvanger liggen.


Dan moet ook naar mijn mening de betr. ontvanger stuk zijn. Dan kan @Paul_ vast een omruil v.d. defecte in gang zetten. Vermeld in je profiel je gegevens en (op de regel pers. opm. ) het serienummer van de defecte ontvanger.

(nieuwe ontvanger moet je aanmelden met je ITV abonnementsnummer en pincode. De eerste vind je i.i.g. onder menu → instellingen en dan 1 X op gele knop drukken.


Hi @Belzie, al flink wat uitgezocht lees ik. Je hebt je profiel ingevuld zie ik. Vind je het goed als ik wat metingen uitvoer om te kijken hoe het één en ander is aangesloten? Dan kan ik het beter analyseren namelijk.


Geen probleem, ga uw gang.


Geen probleem, ga uw gang.

Dank! Ik kan geen duidelijk beeld krijgen omdat de meting niet helemaal lukt. Heb je een Experia Box (welke?), of een eigen modem aangesloten? En kan het zijn dat je Experia Wifi's hebt aangesloten, en daar achter de tv-ontvanger? 


Experia Box V10a S/NJ902649195 en Experia WiFi S/N J829645710.

Betreffende (2e) Televisie is aangesloten van Experia Box naar Experia WiFi naar Televisie. Eerste Televisie is op een zelfde manier aangesloten in de huiskamer en geeft geen problemen.


Zijn dit die zwarte experia wifi’s? Daar kan maar 1 ontvanger op aangesloten worden aangezien ie niet over IGMP Snooping (gescheiden houden van IPTV streams) beschikt.

Eigenlijk moet je daar helemaal geen ontvangers op aansluiten. Want tijdens tv kijken zal ook het internet via wifi niet lukken lijkt mij.


Zijn idd zwarte Experia WiFi’s.

Van Experia box kabel naar WiFi en Kabel van WiFi naar TV ontvanger.
Is zo aangesloten door KPN monteur.


Je kan prima een tv-ontvanger aansluiten op een Experia Wifi. Zoals ik het begrijp is de eerste, goedwerkende tv direct op de V10A aangesloten, en het probleemgeval via de Experia Wifi. Dan ben je toch al snel geneigd te zeggen dat het aan de Experia Wifi, of aan de tv-ontvanger ligt.

Zou je het volgende willen testen? Wissel de 2 tv-ontvanger om van plek, en hou in de gaten of het probleem verplaatst, of juist niet.

Verplaatst het probleem? Dan is het de tv-ontvanger. Blijft het probleem op dezelfde plek? Dan is het waarschijnlijk de Experia Wifi (of bekabeling).


Ontvanger op eerste TV geeft zelfde probleem na wisseling, zal dus toch de ontvanger zijn.

 


Helder. Ik heb een omruilopdracht ingevoerd. Ik stuur je een privébericht met details.


van 12:00-17:00 zitten wachten op wat??

Slechte beurt KPN


van 12:00-17:00 zitten wachten op wat??

Slechte beurt KPN

Wat vervelend, mijn excuses! Als ik hier de order bekijk lijkt alles wel goed te zijn gegaan… Heb je nog steeds niets gehoord?

 


Niets gehoord, niets gezien. Zit nog met oude spullen.


Heel apart en nogmaals mijn welgemeende excuses. Ik heb het nogmaals verstuurd en deze keer gaan we omruilen bij een servicepunt. Een nieuw privébericht staat zo in je inbox.


Volgens mij heb je inmiddels de nieuwe ontvanger aangesloten. Is het probleem opgelost?