Skip to main content

In het glasvezelkastje zitten drie lampjes . Het bovenste lampje met groen licht en het middelste lampje (Glas) met knipperend groen licht en het onderste (Ethernet) is rood. Daardoor storen radio en televisie enorm. Waar moet ik die storing melden? We hebben deze storing al eerder gehad en toen is er een monteur van de glasvezel geweest en die heeft in het kastje in de wijk iets hersteld en toen was het in orde.
Waar moet kan ik deze storing melden?
We hebben alles al gecontroleerd via de website van de KPN en daar is dus geen storing!

Hallo @Jacobus47 , heb je de glaskast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna de router een fabrieks-reset gegeven?

Heb je al eens een andere netwerkkabel tussen glaskast en WAN-poort van de router gemonteerd?

 


Advies 1 al geprobeerd.
Advies 2 de KPN stuurt een nieuwe netwerkkabel om te kijken of het daaraan ligt.

Bedankt voor je reactie.


Hallo @Jacobus47 , je kunt iedere willekeurige netwerkkabel proberen, daarvoor hoef je niet op KPN te wachten, als de kabel kwaliteit maar minimaal CAT5e of CAT6 is.

 


Beste JanD,

 

Die kabel komt morgen al. Dus ik wacht maar even af.


Hallo @Jacobus47 Heb je de kabel inmiddels binnen? En werkt alles weer zoals het moet? 


Ik heb een nieuwe kabel gekregen , maar die werkt niet zoals al gezegd en verwacht.

Het onderste lampje blijft rood knipperen en dus de radio en tv stoort nog steeds.

Stilstaand beeld en haperende radio uitzendingen. Wij worden er moedeloos van.
We gaan maar eens omzien naar een andere oplossing. Andere provider?


Dat is heel jammer, @Jacobus47 Heb je er ook alweer contact over gehad met de klantenservice of heb je nog hulp nodig? In jouw geval lijkt het me wel belangrijk dat er op korte termijn goed naar dit probleem wordt gekeken. Wellicht is er iets met het glasvezelkastje zelf, maar zo'n rood lampje kan ook betekenen dat er op het netwerk zelf iets aan de hand is. 

Als via deze weg hulp wilt, zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Dan kan ik het één en ander doormeten. Waarschijnlijk ik het één en ander wel volledig moeten resetten: ben je daar akkoord mee? Als je liever liever rechtstreeks contact hebt, kun je ook bellen met de klantenservice via 0800-0402. Het KPN Forum is er op ingericht dat onze klanten elkaar helpen met tips en advies: moderators zoals kunnen niet direct reageren. 

 

 


Ik heb nog geen opnieuw kontakt gehad met de klantenservice. Want daar schiet ik tot nu toe niets mee op. Het rode lampje blijft knipperen en onze tv en radio ontvangst is niet goed.

Wij hebben ook onze 2 DVS 650 geupdate. Zonder resultaat.

Ik bericht je morgen over onze beslissing.

Bedankt voor je uitgebreide antwoord.


Als via deze weg hulp wilt, zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? IS GEDAAN! (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.)
Dan kan ik het één en ander doormeten. Waarschijnlijk ik het één en ander wel volledig moeten resetten: ben je daar akkoord mee? JA AKKOORD!
Maar al dat gereset is volgens de klantenservice ook al gedaan. Ik betaal 900 euro per jaar voor KPN diensten en ben nog niet geholpen.
Kan men niet gewoon een monteur sturen met kennis van zaken die het probleem oplost?
Waar moeten wij dat vragen als u hulp niet werkt?

Graag uw hulp en misschien kunt u de service van KPN activeren met een monteur.


Dag @Jacobus47 Je kan zeker een monteur krijgen, je kunt heel eenvoudig zelf een servicemonteur inplannen. Deze monteurs komen echter niet gratis bij je langs. Een storingsmonteur doet dat wel, maar -de naam zegt het al- dan moet het een probleem aan onze kant van de lijn betreffen. Als een monteur constateert dat het probleem in je thuisnetwerk zit of dat het één en ander verholpen had kunnen worden middels enkele stappen op afstand, dan kunnen er kosten in rekening worden gebracht. Daarom is het zaak om vooraf duidelijk te hebben wáár het probleem zich bevindt. 

En je voorlaatste bericht triggert me: je hebt het over een Draadloze Verbindingsset 650. Dat sluit bij de logging van de collega van de klantenservice, van wie je die kabel hebt gekregen. Ik lees dat dit verband houdt met die DVS. Mijn vraag is dan ook: bedoel je met dat ‘glasvezelkastje’ toevallig die DVS? Zo ja, zou je dan je verbinding eens bekabeld willen testen, zonder die DVS? Dan kunnen we uitsluiten dat het probleem daarin zit. 

Deze draadloze verbindingssets kunnen prima werken, maar ze zijn erg gevoelig voor andere electra in je huis. Je hebt ze zelf aangeschaft en zijn onderdeel van je thuisnetwerk: mocht het probleem dus daarin zitten, dan zal een monteur kosten in rekening brengen voor een bezoek. 


We gaan de bekabeling eind deze week proberen.

Het glasvezelkastje is niet de DVS . Wij hebben 2 DVS kastjes in 2 verschillende wandcontactdozen zitten.
Het glasvezelkastje hangt in de kast in de hal.

Je hoort nog van ons.

Bedankt!


@Jacobus47 

is de experiabox direct op het NT (glasvezelkastje) aangesloten

of heb je hier de dvs tussen zitten ?

je moet in ieder geval de NT (glasvezelkastje) direct met de “rode” netwerkkabel op de experiabox aansluiten (hier mag niks tussen zitten)


Onze experiabox is rechtstreeks aangesloten op het NT. Zonder tussenkomst van een DVD.


Oke dat is juist 

Probeer eens nog een harde reset van de experiabox 

Ik vermoed dat de experiabox hier het probleem kan zijn

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/herstart-reset-experia-box.htm

Handmatig je modem resetten