Skip to main content

Heb net de denk ik de domste en irritantste medewerkster van de KPN aan de lijn gehad ben meteen maar aan het kijken naar een andere provider uit pure woede 

Heb al een paar maanden last /storing  met opgenomen programma's .

Als je een opgenomen programma wilt bekijken gaat het scherm op zwart maar er gebeurd niks terug uit het menu dan weer in het menu en dan doet hij het na enige tijd.

Na eerst enige tijd +/-10 dgn  geleden ongeveer dit met een medewerker bekeken (heb 2 kastjes thuis )

kastjes gewisseld maar alle 2 de zelfde storing besloten nieuw kastje te krijgen zou binnen 2 dagen komen nu dat ging al fout.

Dus  na 4 dgn weer gebeld  hoe dat zat was intern fout gegaan  eindelijk kastje .

Goed kast aangesloten weer zelfde probleem ,  neem weer contact krijg ik de aller domste  medewerkster van de kpn aan de lijn die was druk met dom doen

Raak door al dat geklooi geirriteerd door deze dame toen ze de opmerking maakte dat ik de hdmi kabel moest vervangen .

Nu mijn geduld is op moet  maar naar een andere provider maar ja mijn ervaring in de loop der jaren dat het daar ook vaak een treurige bende is

Doe dit met veel tegenzin maar als dit het nieuwe kpn wordt ben ik echt klaar.

Wil niet weg maar ja na elke mededeling dat er weer aan het netwerk verbeteringen komen ben ik er steeds niet vrolijker van geworden.

Elke verandering is echt niet altijd een verbetering.

Gooi er nog ff tot het weekend wat tijd tegen aan en ga maar eens   rustig mijn horizon verbreden wat ik ga doen

 

 

 

@papaver 

Op een forum helpen vooral klanten elkaar.

 

Welke KPN tv ontvanger hebt u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of box12 (KPN router modem)?

 

Vooral een DVS kan voor veel problemen zorgen.

Verder gebruikt een DVS ook heel erg veel energie (volksmond stroom).

 

In dat geval kan je beter overstappen op een nieuw abonnement van KPN, met de nieuwe KPN tv decoder DIW7022

Deze werkt perfect via WIFI en is ook heel erg snel.

Zie ook hier. 


Beste Joop,

Het is verbonden met een cat.6 kabel 

DSL verbinding

ontvanger tv arcadyan  

router  experia v.10

Alle verbindingen hier in huis is gecheckt daar mankeert het niet aan.

De storing is afgelopen november/december eigenlijk pas ontdekt dachten dat het na de laatste verbetering van het netwerk was ontstaan en dacht dat wordt nog wel opgelost .

maar helaas dat gebeurde niet.

Wij waren en zijn ook zeer tevreden klanten maar door de laatste ervaringen zijn we zeer teleur gesteld.

als je als of je een kleuter bent dat was net ff teveel

 


De Aracdyan HMB 2260 begint een oudje te worden.

Maar opnames moeten wel goed blijven werken, die staan in de cloud.

 

Misschien is dit een optie voor u?

De nieuwe DIW7022, zeer snel en kan ook op WIFI werken.

 

Maar eigenlijk moet hij goed werken.

Vul ook uw profiel van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het ook voor u nakijken.


beste Joop,

Het heeft geen zin voor mij om nu van abbo te veranderen .

Iets wat gewoon goed heeft gewerkt en nog steeds zou moeten werken dat is een taak van de leverancier .

Maar eerdaags komt er glasvezel en ik neem aan dat het dan toch zal worden opgelost.

Wat mij gewoon heel erg stoorde is dat ik gewoon een verkeerde contact persoon trof die eigenlijk alles verknoeide .

Ga gewoon nog eens als ik er aan toe ben weer eens proberen of ik de juiste persoon aan de lijn kan krijgen die gewoon snapt hoe die een dossier leest en niet meteen simpele domme dingen gaat roepen.

De persoon die ik aan de lijn had voor de laatste medewerkster die dacht al meteen als de kastjes ruilen niet werkte het toch aan een storing bij het netwerk /software .

Dus jammer dat deze persoon conform afspraak nog steeds niet gebeld heeft voor een backup van de situatie.

 


Hoi, deze storing speelde inderdaad een tijdje terug. Hier is echter een maandje geleden een fix voor uitgerold. Sindsdien heb ik er zelf geen last meer van. Had het inderdaad ook.

Heb je al eens een '’Frisse start'’ gedaan? Dit ververst de software en haalt eventuele foutjes (die er mettertijd vaak insluipen) uit.


@papaver 

Die nieuwe decoder is op zich een best goed idee.

Zie mijn link boven.

De DIW7022 is een hele nieuwe KPN tv decoder en heeft meer geheugen en een snellere processor en verbruikt ook minder energie.

 

Ik heb al meer dan 10 jaar glasvezel en als de HD+ kanalen erop komen, dan denk ik dat ik ook overstap op deze decoder.

 

De Arcadyan HDM2260 werkt op zich goed, maar is een oudje.

Wat je kan proberen is om hem uit te zetten, van de spanning af (volksmond stroom) voor minimaal 2 minuten en daarna weer aanzetten en laten opstarten.

Meestal helpt dat.


dank jullie voor jullie support ,

maar frisse start is  reeds diverse keren gedaan langere tijd alles uit , herstart in de juiste volgorde diverse kastjes geplaatst en weer opgestart maar helaas dit alles is en was geen succes.

Dus aldus het ligt niet aan de kastjes ook niet aan de opstellingen hier in huis diverse aansluitingen geprobeerd vanaf router met netwerk 1 m1 kabel origineel naast de router diverse keren gereset vanaf standaard waarden zonder enige wijziging maar probleem blijft bestaan.

Zal wel heel simpel probleem zijn maar vindt dat maar eens .🤤


Heb je ook problemen met de opname kijken via de app(s) danwel website ( https://tv.kpn.com )?

Vul je gegevens in in je profiel (naam, adres, woonplaats, itv abonnementsnummer). Dan kan het team van kpn-ers hier, waarvan er nog iemand komt, dit doorgeven aan het tv team.

(niet vergeten ingevulde onderaan de profiel pagina op te slaan)

Komen de opnames ook niet als je '’gewoon'’ even wacht? Ik had dat wel namelijk.


Idd wachten ook reeds geprobeert was geen succes en ook op andere apparaten zelfde probleem dus ja echt wel van alles geprobeerd  via computer geen probleem

Ook via de app op mijn Android box geen probleem 


Met "andere apparaten" bedoel je overige tv ontvangers neem ik aan. 

Aangezien je meldt dat het wel lukt via de online mogelijkheden. Gelukkig, dan heb je voor nu wel een uitwijk.


Ja idd dat had ik onduidelijk gedaan waren de ontvangst kastjes


Hoi @papaver, wat een gedoe allemaal zeg. Ik snap dan ook dat je baalt. Zeker als er nog geen oplossing voor handen is. Ik heb van mijn kant ook nog een actie uitgevoerd op de ontvanger. Heeft dat geholpen? Zo niet, kun je het modem ook nog eens herstarten?


Goedemorgen   Bart_Z ,

Heb de ontvanger even gereset althans weer herstart in het resultaat blijft helaas hetzelfde .

Ja het is gewoon een lastig probleemtje het zal wel iets heel simpels zijn maar dat zijn juist de lastigste gevallen om tevinden .

 


Heel erg gek. Ik kan er geen verklaring voor vinden. Laatste wat ik nog kan bedenken is om de geplande opnames allemaal te verwijderen. Ontvanger opnieuw op te starten en de opnames opnieuw in te plannen. 


goedemiddag,

Ja ha ha als ik alles verwijder heb ik er geen last meer van dat klopt .

maar misschien moet mijn vrouw  eerst alles nog even zien dus dat gaat nog wel even duren.

De oplossing mijns inzien gewoon een heel andere ontvanger en niet die oude meuk het is gewoon verouderd al krijg je een nieuwe kast van dit type.

Zolang er software matig van alles gedaan wordt om de nieuwe systemen op te

waarderen worden oude systemen doordat er verouderde onderdelen inzitten die dit niet aan kunnen gewoon minder .

gebeurd met computers telefoons op een gegeven moment is het klaar .

En denk zelf dat het bijna zover is en dus probeert men je een nieuw contract met een verbetert ontvanger  aan tepraten  etc,

maar helaas daar wil ik niet aan heb hier diverse android kastjes( met de kpn app voor itv) staan die werken prima  alleen de kpn kast heeft het zwaar.

maar goed tot zover geen resultaat met de ontvanger.

vr gr.peter

 

 


Zijn die opnames met problemen opgenomen vóór 17 januari? Dan kan het inderdaad nog voorkomen dat het lang duurt voordat de ontvanger ze vindt.

Met opnamen die gemaakt zijn vanaf 17 januari moet het goed zijn anders is het wel heel vreemd.

Het online platform voor apps/website http://tv.kpn.com is een andere maar dat werkt synchroon met het platform voor de ontvangers. Op het online platform was die storing er niet. Die oudere opnames kunnen daar dus wel goed bekeken worden.

heb hier diverse android kastjes( met de kpn app voor itv)

Via deze kan je de bewuste opnames gemaakt tot 17 januari wel goed starten.


Ik bedoel niet de al gemaakte opnames verwijderen. Maar de geplande opnames. De lijst met geplande opnames leegmaken en dan de programma's opnieuw inplannen. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat. Of het dan blijft voordoen. 


ja heb gisteren nog programma opgenomen en resultaat nog steeds 1e x zwart 2e x beeld dus blijft allemaal steeds gelijk


Ik had dit aangekaart intern. Ze hebben het kunnen reproduceren. Er wordt aan gewerkt. 


ga zo meteen  ff proberen ben benieuwd.


voor nu nog ff geen succes  maar dat is ook nog ff tevroeg gok ik zo morgen avond maar weer ff testen.😉


Ik durf er geen tijdlijn aan vast te hangen. Maar verwacht niet dat het binnen een paar dagen is opgelost. 


Oke we gaan dan maar ff in de wachtstand geen probleem ga na het weekend weer zachtjes proberen 😇


Ik hoop dat het snel opgelost is. 

 


Net ff getest maar nog geen resultaat.