Skip to main content

Heb net de denk ik de domste en irritantste medewerkster van de KPN aan de lijn gehad ben meteen maar aan het kijken naar een andere provider uit pure woede 

Heb al een paar maanden last /storing  met opgenomen programma's .

Als je een opgenomen programma wilt bekijken gaat het scherm op zwart maar er gebeurd niks terug uit het menu dan weer in het menu en dan doet hij het na enige tijd.

Na eerst enige tijd +/-10 dgn  geleden ongeveer dit met een medewerker bekeken (heb 2 kastjes thuis )

kastjes gewisseld maar alle 2 de zelfde storing besloten nieuw kastje te krijgen zou binnen 2 dagen komen nu dat ging al fout.

Dus  na 4 dgn weer gebeld  hoe dat zat was intern fout gegaan  eindelijk kastje .

Goed kast aangesloten weer zelfde probleem ,  neem weer contact krijg ik de aller domste  medewerkster van de kpn aan de lijn die was druk met dom doen

Raak door al dat geklooi geirriteerd door deze dame toen ze de opmerking maakte dat ik de hdmi kabel moest vervangen .

Nu mijn geduld is op moet  maar naar een andere provider maar ja mijn ervaring in de loop der jaren dat het daar ook vaak een treurige bende is

Doe dit met veel tegenzin maar als dit het nieuwe kpn wordt ben ik echt klaar.

Wil niet weg maar ja na elke mededeling dat er weer aan het netwerk verbeteringen komen ben ik er steeds niet vrolijker van geworden.

Elke verandering is echt niet altijd een verbetering.

Gooi er nog ff tot het weekend wat tijd tegen aan en ga maar eens   rustig mijn horizon verbreden wat ik ga doen

 

 

 

Ik denk zo maar dat er in het weekend niets aan gedaan is…. 😉.


Ik denk dat het nog wel even kan duren voordat het opgelost is. Er kan niet overal tegelijk aan gewerkt worden. Maar hoop dat het niet te lang gaat duren. Er worden regelmatig updates gepusht. 


Goedemorgen @papaver,

Is de HDMI kabel wel dik genoeg om alle video data naar de TV te brengen?

Sorry, ik kon het niet laten….

Maar als ik het goed begrijp is bij de eerste keer afspelen van een opname het beeld zwart (ook geen geluid?) en bij het voor een tweede keer aanzetten gaat het goed. Klopt dat? Indien ja, gebeurd dit met opnames van specifieke zenders, of echt bij alles?

Ik ben benieuwd of het beeld binnen 5 minuten wel komt wanneer je na de eerste keer aanzetten een zwart scherm krijgt. Zou je dat eens kunnen/willen testen?


Ja die vraag over de HMDI kabel daar werd dus mijn bloed tot karnemelk van door die service medewerker een goed lopend systeem dat al jaren draaide en ineens na update de storing gaf .

ja al je vragen staan genoemd of beantwoord.


Goedemiddag @papaver,

Ik heb het topic nogmaals doorgelezen, maar zie helaas niet alle antwoorden op mijn aanvullende vragen. Speelt het geluid nu wel of niet af wanneer het beeld zwart is? Komt het beeld wel "spontaan” goed wanneer je de opname laat afspelen na de eerste keer starten?

Wellicht moet ik de andere vraag dan anders formuleren. Het speelt wellicht op alle opnames, maar dat hoeft niet per definitie te betekenen dat alle opnames op verschillende zenders zijn gemaakt. De vraag zal dan ook moeten zijn: Welke opnames heeft u? Welke zenders en welke programma's gaat het om?


ff reactie voor TijtheMan hoop dat dit duidelijker is ff kort samengevat

ja  alle opnames  op elke zender (bij opgenomen programma) is zwart bij 1e opstart 

bij zwart beeld geen geluid .

ook na enige tijd heb het tot +/- 30 minuten  laten staan geen succes

bij de  2e opstart speelt alles best goed en dan bedoel ik elk willekeurige opname

ook bij laatste controle test geen resultaten.

hier  onder is eigenlijk wat we beleven via de afstand bediening 

1 naar menu opname (start opname zwart geen beeld en geen geluid)  uit het menu naar terug naar tv

dan weer 

2 naar menu opname (start opname maakt niet uit welke opname dan heb je gewoon beeld +geluid)

dit kan je gewoon herhalen dan krijg je gewoon herhaling 1 en 2 dus gewoon geen beeld en dan weer beeld

dit kan je dan 3 4 5 6 7 8 x doen resultaat blijft gewoon  zwart etc.etc.

dus gewoon lastig

heb 2 ontvangers en 2 afstand bedieningen doen precies het zelfde heb ook al een nieuwe kast gekregen ook die doet het zelfde .

dus het is gewoon ff lastig 

 


Goedemorgen @papaver,

Dank voor de samenvatting. Hoewel ik het me moeilijk kan voorstellen lijkt het dan op accountniveau en/of in het platform te zitten (als er met ‘een nieuwe kast’ een nieuwe tv ontvanger bedoelt wordt). Dit zou ik dan graag willen testen. Zou een moderator het abonnementsnummer aan me door mogen geven? Dan kan ik op de achtergrond even meekijken. Hiervoor dient wel het forumprofiel ingevuld te zijn (dit kunnen alleen de moderators zien).

 


Geen probleem maar ik ben nu niet thuis dus succes er mee .

Alles staat aan .


Goedemorgen @papaver,

Ik heb de lijst bekeken en hier getest op een testopstelling, maar het issue niet kunnen reproduceren. De films starten allemaal bij de eerste keer goed met beeld en geluid. Hiermee wil ik niet zeggen dat er niks aan de hand is natuurlijk. Alleen dat we er nog niet achter zijn wat het wel is.

Als ik de verdere omschrijving goed interpreteer, dan heb je ook al een nieuwe tv ontvanger gekregen waar het probleem zich ook op voordoet. Klopt dat? Ik ben benieuwd wat er gebeurd wanneer je de tv ontvanger op een andere HDMI poort op de tv aansluit. (dus op HDMI 3 ipv HDMI 1 bijvoorbeeld).


Goedemorgen,

We hebben het aantal programma's die opgenomen zijn een deel verwijderd staat nu nog ongeveer 20% in gebruik dus dat is geen storing  suggestie van een medewerkster van kpn service( 😎

De tv-ontvangers zijn op diverse manieren aangesloten via andere poorten de poorten van de tv zijn getest via div. andere toestellen waaronder ps5 /minix androidbox  , vontar androidbox , chromecast

De hdmi kabels diverse getest ,de tv heeft 4 hdmi aansluitingen .

De afstand bedieningen zijn helemaal nagezien  ,de tv ontvangers werken ( het zijn oude systemen maar het werkte altijd goed)

Aan de interne eigen aansluitingen hier in huis is gewoon goed .

Netwerk aansluiting naar de tv ontvanger nog de bekabeling vervangen naar nieuwe bekabeling 

via kabel van 1m1 rechtstreeks aan experiabox geen verbetering.

Zoals ik al had verteld het is na updaten van het kpn netwerk ontstaan hier intern is totaal niks veranderd dus men moet het toch bij het verstuurde en/of binnenkomende signaal maar zoeken.

Alles diverse malen gereset na aansluitingen dus modem tv-ontvangers( 3stuks ) tv etc. etc.

Dit alles met geruime tijd tussen uit en weer aanzetten . (storing blijft)

Denk dat ik het nu wel redelijk duidelijk (hoop ik ) uitgelegd heb als aanvulling  voor  waar er een oplossing gevonden kan worden .

Alles via iptv  werkt behoorlijk beamer ipad computer tablet en tv dus.

Gaarne suggestie  voor oplossing

 

 


Goedemiddag @papaver,

Het blijft een bijzondere situatie. De update van het netwerk waar u naar verwijst gaat voor 2 miljoen+ mensen wel goed, dus daar kan het niet aan liggen. Nee, dat is natuurlijk geen correcte constatering. Het issue blijft zo ik begrijp actueel. Echter, ik vrees dat we het op deze manier niet kunnen achterhalen. Van wat ik op netwerkniveau in kan zien zie ik geen bijzonderheden, wat nog steeds niet wil zeggen dat er niets aan de hand is.

De optie die overblijft zal dan een bezoek van een monteur zijn. Niet onbelangrijk om te vermelden daarbij is dat wanneer het een verstoring in het kpn domein betreft er geen kosten aan verbonden zijn. Constateert de monteur dat het toch in bijvoorbeeld de bekabeling zit, dan zijn er wel kosten aan verbonden. Dit is een keuze die ik niet voor u kan maken als ook de afspraak ervoor niet. Wellicht dat een forum moderator dit zou kunnen doen.


Ja monteur dat zal buitendienst zijn hier is alles door een monteurs aangelegd .

Het is een standaard gegeven ( als het iets lastiger is als een kabeltje aansluiten) dat men altijd begint dat het binnen in huis een storing geeft niet in deze bewoording maar altijd weer we sturen bla bla een monteur met de verwijzing dat kosten bla bla .

Het is voor mij duidelijk dat de oorzaak  niet in de woning tevinden is het is bij 2 miljoen andere goed maar helaas hier niet vandaar dit forum omdat het een niet alledaags probleem is.


Op welke LAN poort van de experia v10 is / zijn de Arcadyan HMB2260 kastjes verbonden?

➡️Zet deze eens op 3 en 4 van het modem v10. Die waren van oudsher voor interactieve tv (in maart 2011 alleen poort 3 overigens). 

Eventuele switches moeten wel IGMP Snooping ondersteunen.


 

De aanwezige apparatuur(geen kpn) is allemaal geschikt  zelfs achter mijn vpn werkt alles correct.

poorten zijn ook uitgewisseld , de switch is ook geschikt (tp-link TL-sg116).

Maar zoals ik al ergens had vermeld tv-ontvanger rechtstreeks op modem had ook geen effect.

Ga na het weekend wel weer verder er mee dan probeer ik het allemaal vanaf het isra punt opnieuw

rechtstreeks met frisse zin maar eerst formule 1 op mijn gemak bekijken .

het moet gewoon iets simpel zijn,als er in de woning iets mis is dan vindt ik het wel ga alles wat aangesloten is stuk voor stuk aansluiten en controleren.

Hoop dat het niet in de woning is maar je kan niets uitsluiten .

Als dit goed gaat is het op zeker een kpn probleem🤡

 


tp-link TL-sg116

Hier hoort een E achter te staan. Dus de tp-link TL-sg116E. Die is geschikt.

Maar dan wel vreemd als je die switch ertussen uit laat het dan ook niet (goed) werkt. Of zat de switch er nog wel tussen bij 'rechtstreeks’ op de Experiabox?

Gezien ook de speurtocht van TijTheMan, zelfs IN je itv account, leverde op dat het goed werkt.

Het moet mijns inziens toch met die eigen apparatuur te maken hebben. (modem ook?). Temeer daar het online wel werkt met de opnames. Via VLAN 6 dus. Je configuratie m.b.t. VLAN 4 geeft dus geen goede unicast toegang op het itv netwerk.


Oke volgens de specs van de switch staat er duidelijk bij in de gebruiksaanwijzing  dat hij geschikt is .Rechtstreeks is duidelijk zonder enige toevoeging direct op het modem dat bedoelde ik dus alleen 1m1 cat6 kabel

Maar zoals ik al wilde alles gaat opnieuw gedemonteerd en weer gemonteerd worden wil gewoon dat het hier intern helemaal opzeker goed is dan kan ik dat uitsluiten of misschien oplossen weet het anders ook niet.

Dus vanaf isra punt tot hmdi ingang tv gaat eraf en weer erop nadat het is gecontroleerd .

Dus ben er weer ff lekker mee bezig  na het weekend .


Ja dat is de ellende met TP link. Soms "hebben" ze wel "IGMP Snooping", maar is 't net weer niet geschikt voor de vorm IPTV zoals kpn dat gebruikt. 

Die met een E aan het eind in ieder geval wel. Die verkoopt kpn zelf ook van TP link. En van Netgear. 

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/internet/ .


De IGMP Snooping is dan van belang zoals PeterG al aangeeft. Staat dat aan op de switch? 

En heb je het netwerk thuis al langs gelopen verder? Ben je iets wijzer geworden?