Skip to main content

Ook al is er in het forum te lezen dat de storing is opgelost. Dit is beslist niet het geval. Sinds dit weekeinde is het niet mogelijk om terug te kijken in de gids. Het beeld stopt na 5-25 min. En als het niet stopt wordt het programma of automatisch afgesloten en gaat naar het huidige programma of je ziet de melding 'huidige programma of volgende programma’ dat automatisch naar volgend programma gaat. Ik heb al een frisse start uitgevoerd en alles opnieuw opgestart maar het probleem blijft.

Wat opvalt is dat de tv box vaak dienst weigert. Het ligt niet aan de batterijen van de afstandsbediening want het rec lampje ligt rood op elke keer als je de afstandsbediening gebruikt.

Hoi @jp2063 . Welkom op het forum.

Als ik het goed begrijp gaat het alléén mis bij terugkijken. Klopt dat? Verder valt je tuner vaak uit? 

Wat voor tuner heb jij daar staan? En hoe is die aangesloten? Rechtstreeks op de experiabox? Of zitten er draadloze verbindingssets of een switch tussen?


De tuner valt zeker 1x maand uit. Ineens reageert hij dan weer, en werkt alles weer. De tuner is bekabeld dus rechtstreeks aangesloten op de experia box  V10A.

De tuner is een ARRIS VIP 2952 V2.

En ja, het probleem is alleen bij terugkijken en als je midden in een programma valt en dit vanaf het begin wil terugkijken.


@jp2063 : Kun jij je profiel aanvullen en mij hier een seintje geven? Ik wil ook even de lijn doormeten. 


Beste Erwin,

Dank voor je hulp. Zou alleen niet weten hoe ik mijn profiel kan aanvullen. Heb gekeken maar volgens mij is alles compleet. Dus…

 

Hartelijke groeten,

jp

 


Het gaat hier om het forum profiel: →  https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Als je daar op klikt kun je alle relevante gegevens over jezelf en je abonnement invullen en vervolgens opslaan.  Deze informatie is alleen voor jou en mij inzichtelijk.

Geef je mij hier een seintje als het gelukt is?


Ik ervaar hetzelfde euvel, terugkijken vanuit de gids of opnames vallen na 10 minuten uit of het beeld en geluid pauzeert, na een itv reset waardoor de software opnieuw wordt geinstalleerd is het krt weg maar na enkele dagen is het weer ellende. Ik he. Een 2260v2 en de tv tuner direct op de v10


@JeroenAppel : Merkwaardig. Heb je misschien nog een tweede tuner die je kunt testen op dezelfde televisie?


@JeroenAppel : Merkwaardig. Heb je misschien nog een tweede tuner die je kunt testen op dezelfde televisie?

Nee helaas niet


@JeroenAppel . Ik zag dat je een collega was en dan praat het makkelijker via onze interne chat :-)

De tuner is gereset en alles is correct aangesloten. Het is voorlopig dus een raadsel waarom dit gebeurt. We hebben nu afgesproken dat je gaat proberen om jouw 2e tuner (die ergens in een doos verstopt zit ) alsnog aan te sluiten. Als het euvel daar uitblijft, kunnen we redelijk safe de conclusie trekken dat er iets niet deugt aan je huidige tuner. 

Ik lees het wel :-)


@JeroenAppel . Ik zag dat je een collega was en dan praat het makkelijker via onze interne chat :-)

De tuner is gereset en alles is correct aangesloten. Het is voorlopig dus een raadsel waarom dit gebeurt. We hebben nu afgesproken dat je gaat proberen om jouw 2e tuner (die ergens in een doos verstopt zit ) alsnog aan te sluiten. Als het euvel daar uitblijft, kunnen we redelijk safe de conclusie trekken dat er iets niet deugt aan je huidige tuner. 

Ik lees het wel :-)

Ha Erwin,

Slecht nieuws, de andere tuner gevonden en aangesloten vertoond dezelfde problemen en nog erger, deze bedacht na een opname terug te kijken spontaan geheel te herstarten (het was geen softwate update o.i.d.)

 

Ik heb ook gekeken of het helpt om tijdelijk de wifi uit te zetten zodat niet andere apparatuur interfereert. Helpt helaas ook niet.

 

groet