Skip to main content

Sinds de overname van Telfort naar kpn, kamp ik bijna wekelijks met storingen, zoals het niet kunnen oproepen van de tv gids om programma’s terug te zien. Niet van de ene zender naar de andere kunnen gaan. Een enorme traagheid. De router die niet aan of uit gaat.

het is bijna zo dat zogauw ik de router aanzet, ik al in een afwachtende houding kom of de verbinding in een keer gaat lukken.

 

Hallo @Mfe, welkom op ons forum!

Balen dat je sinds de overgang van Telfort naar KPN problemen ervaart. Ik kan je geruststellen: dit staat los van elkaar. We zijn onlangs overgegaan op een nieuwe TV-menu. Deze vertoont nog wat problemen. We zijn druk bezig de problemen stuk voor stuk op te lossen. Je kunt hiervoor dit topic in de gaten houden.

Ervaar je nog andere storingen? Laat het gerust weten. Kun je de problemen dan ook zo uitgebreid mogelijk beschrijven? Dan kan ik kijken hoe ik je verder kan helpen.


Storingen zoals melding +3, nadat ik gepauzeerd heb bij een uitzending, of melding AV5-TO-0001 bij gids kan niet worden geopend. Gisteren duurde het een uur voordat ik verbinding kon maken met tv en iets korter met mobiel.


De foutcode AVS-TO-0001 betekent dat het ophalen van gegevens te lang duurt. Ik raad je aan om op de link te klikken en het stappenplan te doorlopen. Dit zou het probleem moeten verhelpen.


Nog niet eerder zo vaak stekkers erin en eruit gehaald, resultaat weinig. Nu ook vaste telefoonverbinding de hele avond slecht. Ook bij het spel Wordfeud gaf het hele avond ‘verbindingsfout’. Nog steeds mijn conclusie: niet eerder zoveel storing en ergernis gehad als nu KPN  Telfort heeft overgenomen. 


Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt. Ik zou je willen vragen om de tv-ontvanger, het modem en het glasvezelkastje stroomloos te maken. Wacht 30 seconden en zet daarna eerst het glasvezelkastje weer aan het stroom. Wacht totdat deze volledig is opgestart en zet daarna het modem weer aan het stroom. Wacht totdat deze volledig is opgestart. Dit kan maximaal een half uur duren. Wanneer deze is opgestart, kan je de tv-ontvanger ook weer aan het stroom zetten. Ik hoop dat dit voor verbetering zorgt.


Alle apparatuur is herstart. Vandaag slechte verbinding met de vaste telefoon en zelfs 1233 bellen gaf in gesprektoon. Vervolgens viel de verbinding met YouTube 2x in de middag weg doordat de router spontaan uitging. Dus nog steeds geen dag zonder storing.


Dat meen je niet @Mfe. Ik zie de verstoringen ook terug in het systeem. Ik weet even niet wat voor verstoring het precies is, dus ik vraag het even voor je na! Hopelijk kan de techniek ons snel vertellen hoe we dit het beste kunnen oplossen. Je hoort van ons!:blush:


Nog geen reactie gezien.

Vandaag weer storing met code stb-NMc-400, terwijl ik naar de radio luisterde. Na een dik halfuur kwam de storing F562. Instructies volgens die foutcode opgevolgd  en na 20 minuten weer verbinding.

Zoveel storingen en nog geen oplossing hiervoor door jullie aangeboden. Met Telfort kwam dit nauwelijks voor. Fijn als je in deze tijd ook niet van de KPN op aan kan. Het is meer dan balen en ik verwacht meer nu van jullie dan opmerkingen als “stekkers eruit halen enz”.


@Mfe Ik heb helaas nog geen verlossend antwoord, helaas :slight_smile:. Ik overleg morgen hoe we dit issue het beste kunnen aanvliegen. Excuses voor de late reactie. Ik had dit eerder kunnen meedelen. Je hoort van ons! 


En een uur geleden wederom een storing AV5-TO-0001. Dit is toch niet normaal! Vraag me af waarom ik nog betaal met iedere dag zoveel ergernis😤


Ik kan me voorstellen dat je hier niet vrolijk van wordt, @Mfe. Ik ga vandaag in overleg hoe we dit het beste kunnen oplossen bij jou. Je hoort uiterlijk morgen meer van mij.


Na overleg hebben we besloten om te kijken of een nieuw modem jouw problemen gaat verhelpen. Ik heb je een privébericht met meer informatie gestuurd.


Heb je het modem in goede orde ontvangen, @Mfe?


Ja, hartelijk dank. Ik duim dat het blijft zoals het nu gaat!


Nu de mediabox is vervangen, vertoont de tv ontvanger kuren. Of deze gaat aan bij mijn afwezigheid en zie dan bij binnenkomst een grijs tv beeld dat alsmaar aan heeft gestaan of de ontvanger gaat niet uit wanneer de tv is uitgezet.

een verfrissende start heb ik gedaan als ook alles uitzetten, wachten en opnieuw aanzetten.

nee, het gebruik van kpn na Telfort is er nog steeds niet beter op geworden.


Jammer om te horen, @Mfe! Ik lees dat je er al een ander topic over geopend hebt en dat mijn collega al een omruilafspraak voor je geregeld heeft. Laat je in dat topic weten of de nieuwe TV ontvanger het probleem opgelost heeft? Alvast bedankt!


De nieuwe tv ontvanger is gisteren binnengekomen en zo te zien lijkt het probleem opgelost.

dank voor de snelle medewerking.