Skip to main content

Ik gebruik sedert maart 2023 3 DVS 1200 om televisie te kijken. Het ISRA punt zit in de meterkast en daar heb ik mijn modem de KPN Box 12 geplaatst. 1 TV staat in de woonkamer en 1 op de slaapkamer. De laatste maanden zijn er steeds meer storingen, vooral in de woonkamer, melding verschijnt de verbinding met modem is verbroken. Even zappen en meestal werkt het dan weer, maar het begint mij te irriteren .In de woonkamer zit nog een oude telefoonaansluiting en hier wil ik het modem gaan plaatsen. Mijn vraag is kan dit, want ik heb mijn vaste lijn er uit gegooid omdat die toch niet werd gebruikt of moet ik dan weer gebruik gaan maken van een vaste telefoonlijn.

Beste ​@Pensionado3010 de PTT/KPN-aansluiting in de woonkamer is in de regel een verlengstuk van het IS/RA-punt in de meterkast.

Probeer gerust je modem op dat punt aan te sluiten, grote kans dat het werkt.

Laat s.v.p. de (goede) afloop even weten.

Test eens met een directe utp kabel. Zonder DVS ertussen. Heb je dan geen storing dan zit het probleem in het stroomnet. Daar zijn steeds meer verstorende factoren.

Heb je nog geen glasvezel aansluiting dan is die in de woonkamer (varkenssnuit) vast ook verbonden.

Zit er een glasvezel aansluiting in de meterkast dan kan je het modem alleen verplaatsen door vanaf de NT een UTP internet kabel naar de woonkamer te trekken of leggen.

Hoi ​@Pensionado3010 .  Ik ben het met Jan en Peter eens.  Als jij nog een koper aansluiting hebt, is dat punt in de woonkamer waarschijnlijk een verlenging en dat werkt vaak prima.  

Heb je al tijd gehad om het te testen? 

Als het even kan, adviseer ik om geen DVS te gebruiken.

Reden:

Omdat er steeds meer verstoring op het 230 volt netwerk zit, werken deze dingen steeds minder goed.

En het 230 volt netwerk is hier ook helemaal niet voor gemaakt.

De verstoringen hoeven niet in je eigen 230 volt netwerk te zitten.

Veroorzakers kunnen zijn:

Slechte of matige LED lampen

Phöne

Opladers (vooral van mindere kwaliteit)

Voedingsadapters (om iets met een lagere spanning (volt) en meestal ook meteen in gelijkspanning (230 volt netwerk is wisselspanning) aan te sluiten (ook meestal van lagere kwaliteit)

Slechte zonnepanelen installaties of niet juist aangesloten.

etc. 

Reageer