Skip to main content

Wij hebben een KPN abonnement. Speciaal voor ons 2e huisje in Spanje, maken we gebruik van KPN Itv app. Om te streamen Chromecast.

ik kijk ook graag F1, heb de app daarvoor, ben daarvoor geabonneerd.

 

wat is het probleem met de kpn app: het moet steeds bufferen zeg maar, je kunt een programma niet in een keer bekijken, super irritant, het maakt niet uit of je een programma live kijkt of een opgenomen programma. Bij de F1 app geen problemen, bij de app van NL ziet, geen problemen. De laatste gisteren noodgedwongen gedownload en dan kom je er achter dat het toch een probleem van de kpn app is. En neen KPN, kom niet met die onzin van niet stabiele internetverbinding of wifi, want twee apps, die van F1 en NL ziet werken optimaal, zonder haperingen etc.

 

dus KPN, hoe gaan jullie dit oplossen?

 

want als ik geen goed gebruik kan maken van mijn KPN iTV app in Spanje, dan graag €8,95 korting per maand op mijn abonnement, zijnde de maandelijkse abonnementskosten van de app NL ziet.

 

lees graag uw bericht indien mogelijk via een PB. U heeft als het goed is mijn gegevens. Mvrgr Eric P

 

 

 

 

 

 

KPN gebruikt bij het casten naar een Chromecast altijd de hoogste beeldkwaliteit en dat vraagt zo'n 6Mbps. Nu staan de server van het TV platform van KPN in Nederland en moet er dus een verbinding tot aan die servers in Nederland zijn die op elk moment die 6Mbps kan leveren en daar gaat het fout. Dat lukt regelmatig niet en dan krijg je dus buffering. KPN is ook van mening dat live televisie kijken ook echt live moet zijn en hanteert daarom een hele kleine buffer. Dit is mijns inziens een architectonische fout van KPN. Door die kleine buffer zal je veel eerder tegen hickups in de verbinding aan lopen. KPN zou er verstandig aan doen om een veel grotere buffer te hanteren. Liever zonder problemen 30 seconden later naar die film kijken dan echt live met constant buffering.

Daarnaast denk ik dat KPN er verstandig aan doet ook bij casten adaptive framerates te gaan gebruiken.


Op wat voor een apparaat gebruik je de TV(+) app om mee naar de Chromecast te casten?


De app zit op mijn IPhone 11. Maar daar zit het probleem niet, simpelweg omdat de F1 app en die van NL ziet app gewoon normaal functioneren.

Het probleem ervaar ik al jaren, ook toen de app op de Samsung tablet zat als ook op de Apple tablet. Altijd dezelfde streaming/buffering problemen, dus het resultaat waar het probleem ligt, is voor mij duidelijk.

 

KPN moet haar abonnees tegemoet komen, service bieden en ervoor zorgen dat het functioneert, zoals de apps van bv F1 en NL ziet  ook goed functioneren 

ik ben benieuwd of KPN gaat reageren en bovenal ervoor gaat zorgen dat de KON goed gaat functioneren, ook in het buitenland, tenslotte betaal ik daar ook voor!!


...tenslotte betaal ik daar ook voor!!

Nou, dat is puur juridisch gezien maar de vraag. Volgens mij word de app nergens in het contract genoemd...


heb je een KPN contract dan kun je ook alleen met dat contract gebruik maken van de app, je moet nml een abonnementsnummer met pincode ingeven om gebruik te kunnen maken van de app. Dus als we het juridisch gaan bekijken: KPN levert een service, waaronder een app, om overal, met gebruik van jouw abonnement tv te kunnen kijken. Heb je geen abonnement, dan kun je geen gebruik maken van de app. De app is hierdoor onomstotelijk gekoppeld aan jouw kpn abonnement en volgens de juridische termen dient KPN ervoor te zorgen dat de app voor haar gebruiker, lees de abonnementhouder, goed functioneert. En dat laatste doet de app hier in Spanje niet


Het spijt mij oprecht dat je dan niet optimaal van je diensten gebruik kunt maken. Ik koppel dit terug maar ik heb ook niet direct een alternatief voor je. De aard van het signaal, zeker bij live tv zonder buffer maakt het dat gevoelig kan zijn voor storingen. Je zou kunnen proberen om het Wifi Netwerk ter plaatse te optimaliseren. 


Beste Remco

 

dit probleem speelt al jaren, steeds bracht ik het bij jullie onder de aandacht, steeds werd het probleem bij ons internet signaal en wifi neergelegd. Meerdere malen onze internetprovider in Spanje het probleem voor gelegd, het signaal is echter sterk. Nu ik de app van F1 gebruik en die van NLziet merk ik dat er met het gebruik van die twee apps geen buffer cq streaming problemen zijn. Gisteren nog een keer de kon app geprobeerd en weer dezelfde problemen. Ga als KON te raden bij oa NLziet. Z bij hun geen probleem. Het ligt overduidelijk aan de kpn iTV app, zonder enige twijfel 


De aard van het signaal, zeker bij live tv zonder buffer maakt het dat gevoelig kan zijn voor storingen.

Waarom gaan jullie daar dan niet eens iets aan doen. Laat mensen, als ze dat willen, gewoon 30 seconden vertraagd kijken en bouw een buffer op van 30 seconden. Ik ben ervan overtuigd dat dit tot veel minder klachten gaat leiden. En kijk nog eens goed naar adaptive bitrates en zorg ervoor dat de bitrate teruggeschroefd wordt als de bodem van de buffer regelmatig in zicht komt en schroef hem weer op als de buffer goed gevuld blijft.

 

Je zou kunnen proberen om het Wifi Netwerk ter plaatse te optimaliseren. 

Dit is een antwoord dat eigenlijk verboden zou moeten worden. De kans dat de oorzaak in het wifi netwerk gezocht moet worden is vele vele malen kleiner dan dat de oorzaak hogerop in het netwerk ligt.

Ik hoop toch zo dat mensen wat vaker de oorzaak bij zichzelf (de eigen organisatie) zoeken en wat minder de problemen afschuiven.


Ik heb via @Denise van KPN ook een reactie gekregen op buffering troubles in Spanje met de KPN app. Ook zij verwees afgelopen dagen naar de oorzaak van instabiliteit van mijn WiFi kanaal. Ze gaf me de optie om direct vanaf het laptop WEB www.TV.KPN.com via HDMI kabel op TV te kijken. Dan zou ik wellicht geen wifi hick-ups moeten hebben. Dat ga ik nog proberen.

Echter… na het lezen van meerdere (re)acties over (buffering) problemen in Spanje met streamen via KPN Itv-app via Iphone of IPAD app.. zou ik ervoor pleiten dat KPN de buffering in NL verhoogt. Inderdaad liever ongestoord kijken met een vertraging van 30 seconden dan zoals nu (...soms zelfs elke minuut  1-4 haperingen/hick ups). Zoals vermeld geen problemen met Netflix of You tube, & eveneens geen troubles met NL-ziet. 


Ik heb via @Denise van KPN ook een reactie gekregen op buffering troubles in Spanje met de KPN app. Ook zij verwees afgelopen dagen naar de oorzaak van instabiliteit van mijn WiFi kanaal. Ze gaf me de optie om direct vanaf het laptop WEB www.TV.KPN.com via HDMI kabel op TV te kijken. Dan zou ik wellicht geen wifi hick-ups moeten hebben. Dat ga ik nog proberen.

Echter… na het lezen van meerdere (re)acties over (buffering) problemen in Spanje met streamen via KPN Itv-app via Iphone of IPAD app.. zou ik ervoor pleiten dat KPN de buffering in NL verhoogt. Inderdaad liever ongestoord kijken met een vertraging van 30 seconden dan zoals nu (...soms zelfs elke minuut  1-4 haperingen/hick ups). Zoals vermeld geen problemen met Netflix of You tube, & eveneens geen troubles met NL-ziet. 

kennis delen = kennis vermenigvuldigen


Dan ben ik toch echt niet de enige met dit probleem. Dan moet KPN gewoon kleur bekennen en te raden gaan bij ia NLziet, waarom gaat het bij de laatste wel goed


inmiddels de adviezen van @denise/@remco van KPN service opgevolgd. De diagnose van KPN is telkens dat de oorzaak gezocht moet worden in de sterkte van het WIFI signaal in huis. Ik heb mijn wifi systeem nóg robuuster en sneller laten maken door een ICT professional, o.a.  is er een NOVA mesh system er tussen geplaatst. Helaas blijf ik buffering problemen houden, echter louter en alléén met de APP van KPN. Met alle andere app's geen enkel probleem. Come on KPN, benut svp je technology know how & los dit probleem na zoveel klachten nu klantgericht op met extra buffering aan KPN-NL zijde. Ik vermoed dat -net als ik- velen geen problemen hebben met een 30 seconden vertraging! Dank je wel alvast!


Hallo allemaal,

 

onlangs een aardige medewerkster van de KPN gesproken

 

die had een helder moment en vroeg van welke app ik gebruik maakte, die bleek te oud te zijn 

 

geadviseerd werd de KPN+ app te downloaden en te activeren 

 

dat heb ik nu gedaan, de lay-out is anders, lijkt op de lay-out van mijn kpn abonnement tv.

 

nu maar hopen dat deze app in Spanje werkt

 

overigens gaf de medewerkster aan dat de oude app inderdaad problemen had met het uploaden. Mijn uitleg was voor deze medewerkster herkenbaar 

 

waarom de gebruikers van de oude app geen automatisch bericht hebben ontvangen om die oude app te vervangen door de nieuwe, daar kon geen antwoord op worden gegeven 

 

dus probeer de nieuwe kpn+ app te downloaden en te installeren

 

gr

 

eric 


Ik ben bang dat die KPN TV+ app in Spanje nauwelijks tot geen verbetering zal laten zien. Ja, de buffer is iets groter maar nog altijd niet toereikend voor hapervrij televisie kijken.


Ik vrees ook met WJB dat het geen oplossing biedt ; ik heb ook de nieuwe app. Geen reductie van de haperingen  helaas! Qua looks vergelijkbaar met andere kpn producten. In de vorige versie was het overigens mogelijk om de beeld kwaliteit aan te passen … waardoor wellicht minder buffering nodig was… maar in de laatste app versie kan ik die mogelijkheid niet vinden helaas . 
we blijven moedig hopen op adequate oplossing van KPN 


In de vorige versie was het overigens mogelijk om de beeld kwaliteit aan te passen … waardoor wellicht minder buffering nodig was…

Die instelling had alleen invloed op het televisiekijken op de telefoon of tablet zelf. Bij casten naar een Chromecast werd ook toen al altijd de hoogste kwaliteit gebruikt.


 Come on "koninklijke” KPN, benut svp je technology know how & los dit probleem na zoveel klachten nu vorstelijk & klantgericht op met extra buffering aan KPN-NL zijde. Ik vermoed dat -net als ik- velen geen problemen hebben met een 30 seconden vertraging! Dank je wel alvast!


Reageer