Skip to main content

De Arris VIP5202 kan eenvoudig worden toegevoegd aan de Logitech Harmony Hub en dat de witte AB ligt daarom ook al tijden in de kast want dat werkt prima. 
Echter is er 1 knop niet gemapped die wel nuttig is, namelijk de Teletekst knop. Vooral voor de ondertiteling bij verschillende kanalen.

De Harmony Hub kun je ook knoppen laten leren, maar volgens mij werkt de AB via BT en niet IR en dus gaat dat niet.

Heeft iemand de teletekst knop werkend op de Harmony Hub? Want ik wil uiteraard niet alsnog de KPN AB er bij pakken. 

Hallo, 

Als ik mij niet vergis kunnen knoppen ook toegevoegd worden via de pc, door de afstandsbediening (de Harmony Hub) aan te sluiten op de laptop bv....


Hallo, 

Als ik mij niet vergis kunnen knoppen ook toegevoegd worden via de pc, door de afstandsbediening (de Harmony Hub) aan te sluiten op de laptop bv....

 

Dan is het probleem nog steeds hoe ik de knop identificeer. Hoe weet ik wat ik moet configureren, want ik kan het command niet “leren” omdat ik geen AB heb die het signaal uitstuurt. 


Hallo, 

Als ik mij niet vergis kunnen knoppen ook toegevoegd worden via de pc, door de afstandsbediening (de Harmony Hub) aan te sluiten op de laptop bv....

 

Dan is het probleem nog steeds hoe ik de knop identificeer. Hoe weet ik wat ik moet configureren, want ik kan het command niet “leren” omdat ik geen AB heb die het signaal uitstuurt. 

Het is een hele tijd geleden dat ik mijn Harmony gebruikte (gebruik weer ouderwets vijf afstandsbedieningen 😁) maar volgens mij kun je als je de afstandsbediening met een USB-kabeltje verbindt met je pc "ontbrekende knoppen"  dus bv Teletekst, toevoegen.


Hallo, 

Als ik mij niet vergis kunnen knoppen ook toegevoegd worden via de pc, door de afstandsbediening (de Harmony Hub) aan te sluiten op de laptop bv....

 

Dan is het probleem nog steeds hoe ik de knop identificeer. Hoe weet ik wat ik moet configureren, want ik kan het command niet “leren” omdat ik geen AB heb die het signaal uitstuurt. 

Het is een hele tijd geleden dat ik mijn Harmony gebruikte (gebruik weer ouderwets vijf afstandsbedieningen 😁) maar volgens mij kun je als je de afstandsbediening met een USB-kabeltje verbindt met je pc "ontbrekende knoppen"  dus bv Teletekst, toevoegen.

Dat kan met de Hub ook vanaf je app, maar het probleem is dat ontbrekende knoppen wel in de Harmony database moeten staan. De teletekst knop lijkt daar niet tussen de staan. Er is dus geen IR code in de Harmony database voor de teletekst knop. De Hub sluit je overigens ook niet aan op je PC, maar die heeft een directe verbinding met Logitech dus kan alle info direct uit de databases halen. 


Hallo, 

Als ik mij niet vergis kunnen knoppen ook toegevoegd worden via de pc, door de afstandsbediening (de Harmony Hub) aan te sluiten op de laptop bv....

 

Dan is het probleem nog steeds hoe ik de knop identificeer. Hoe weet ik wat ik moet configureren, want ik kan het command niet “leren” omdat ik geen AB heb die het signaal uitstuurt. 

Het is een hele tijd geleden dat ik mijn Harmony gebruikte (gebruik weer ouderwets vijf afstandsbedieningen 😁) maar volgens mij kun je als je de afstandsbediening met een USB-kabeltje verbindt met je pc "ontbrekende knoppen"  dus bv Teletekst, toevoegen.

Dat kan met de Hub ook vanaf je app, maar het probleem is dat ontbrekende knoppen wel in de Harmony database moeten staan. De teletekst knop lijkt daar niet tussen de staan. Er is dus geen IR code in de Harmony database voor de teletekst knop. De Hub sluit je overigens ook niet aan op je PC, maar die heeft een directe verbinding met Logitech dus kan alle info direct uit de databases halen. 

Tja, dan vrees ik dat het lastig wordt. Een andere optie is om de app van Teletekst te downloaden op de smartphone, werkt precies hetzelfde.


Bedankt, maar dan heb je de openingspost niet gelezen ;) 


Bedankt, maar dan heb je de openingspost niet gelezen ;) 

O sorry, ja de ondertiteling....ja, daar heb je teletekst op de tv voor nodig ja.

Zelf heb ik tegenwoordig TV+, dan is de ondertiteling geïntegreerd in de box zelf....die mogelijkheid heeft de Arris niet?


Dat heeft de Arris niet en als ik de kwaliteit van de TV lees met TV+ is het nog geen tijd om over te stappen naar TV+


Klopt, ik heb hetzelfde probleem, en kan de activiteit ook niet "leren” met IR signaal van de originele afstandsbediening naar de Harmony. Erg jammer.