Skip to main content

Wij hebben 2 sets met hetzelfde type Arris kastje. De eerste is voor de huiskamer tv, deze zit met een kabel verbonden met de Experia box. De andere staat op de verdieping bij een 2e tv via een verbindingset.

Sinds enkele weken gebeurt het continu, dat je bij het afspelen van een opname na enige tijd (5-15 min) een stilstaand beeld krijgt. Dit gebeurt ook bij het terug kijken van een programma. En wel op beide kastjes. Het systeem reageert dan niet meer op de afstandsbediening. Na enkele minuten (2-10) gaat het verder en soms wordt een stukje van de opname overgeslagen. Vervolgens duurt het daarna niet lang, of er wordt gestopt met afspelen en kom je terug in het menu. Soms kun je dan weer door, door met de afstandsbediening het commando afspelen te geven. Soms gaat het dan verder op ongeveer de plek van de onderbreking, maar soms gewoon naar het beging van de opname. 

Deze problemen zijn gelijktijdig op beide tv's begonnen en zijn erg hinderlijk, want ik kijk de meeste tv via opnames / terug kijken.

De beide kastjes zijn regelmatig gereset, want staan achter een tijdklok.

Met wifi en internet zijn geen problemen.

@DickBode 

Dan kan je ze het beste even resetten, maar ik lees dat je dat al gedaan hebt.

 

Achterop de schakelaar uit zetten (spanning eraf halen).

2 minuten wachten.

Daarna de schakelaar weer aanzetten en laten opstarten. 

 

Spanning er 100% af halen kan, maar je bespaard niet echt veel en elke dag opnieuw opstarten is volgens mij ook niet goed. 

 

 


Hoi Dick! Ik zou beide ontvangers dan even een frisse start geven om te kijken of dat verbetering brengt.


@Remco, een frisse start? Zoals in mijn vraag staat, gaan beide kastjes via een tijdklok elke dag een aantal uren en worden ze daarna opgestart. Hoe fris wil je het hebben? 😅


Dat helpt, maar die stap helpt ook met het leeg maken van de sofrwarebuffers. Ik zou je dat toch aanraden Dick. 


Wellicht begrijp ik het antwoord van Remco niet goed. Ik heb uitgelegd, dat beide ontvangers elke dag worden uitgeschakeld en later weer worden opgestart. Dat impliceert, dacht ik, ook het leegmaken van de buffers.

Vervolgens krijg ik eerst het advies voor een frisse start en daarna wordt me aangeraden om toch maar vooral de buffers eens lekker leeg te maken...

Op deze manier kom ik niet verder.