Skip to main content

Sinds een paar maanden ervaar ik toenemend haperen bij het terugkijken van TV programma's via de iPad. Beeld en/of geluid stokt regelmatig om dan na enkele of meerdere seconden weer door te gaan. Soms springt het beeld naar 'Live', dan weer naar verder terug als je was, enz, enz. Het probleem is de laatste week zodanig verergert dat er nauwelijks nog fatsoenlijk een programma terug te kijken valt en manifesteert zich nu ook al tijdens gewoon 'Live’ kijken.

Experia box (V10) en tv ontvanger (Arris VIP2952) al meerdere keren spanningsloos gemaakt en weer opgestart. TV-ontvanger is bekabeld aangesloten op Wifi versterker die ook bekabeld is aangesloten op Experia box. Ook KPN app op iPad (6e generatie, IOS 15.1) verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. WiFi werkt probleemloos.  

Ik ben door alle opties heen en weet het nu ook niet meer. Hoe dit probleem op te lossen?        

Hoi @Walter Jacobs, je hebt al veel geprobeerd, maar helaas nog geen oplossing gevonden. Dat is wel balen. 

Nu ben ik nog wel benieuwd of de iPad ook op mobiele data kan? Ervaar je dan het probleem ook? En andere devices? Geven die problemen? Bijvoorbeeld via laptop of telefoon? 


Beste Bart, ik heb de laatste dagen 3x uitgebreid telefonisch contact gehad over dit probleem met je collega's en vervolgens ca. 3 uren besteed aan verder onderzoek en analyses. Zonder hier nu verder op in te gaan (dit zou ca 2A4-tjes tekst vragen om het helemaal uit te leggen) is de eindconclusie dat de Wifi versterker en de Experia Box elkaar in de weg zitten met ieder hun eigen Wifi kanalen. Ik krijg nu van je collega's het advies 2 Mesh zenders te bestellen en te installeren en wel op eigen kosten.  Ergo, de KPN technologie heeft een gebrek en nu mag ik zelf de beurs trekken om dit probleem voor me op te lossen. Hier ga ik om principiële redenen niet mee akkoord. Na 32 jaar klant te zijn geweest van KPN gaat hier dus aanstonds een einde aan komen. Mocht je hier nog iets aan kunnen veranderen hoor ik dit graag, anders is het voor mij gedaan met KPN.  


Wat een gedoe zegt, Ik snap dat je daar van baalt. Kun je nu niet de wifi op de V10 helemaal uitzetten en de wifi volledig via de wifi versterkers gaan lopen? Werkt het dan? Heb je dat al eens geprobeerd om te testen? Wellicht werkt dat nog.